Problemy z odpalaniem

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez systemofsound8 » 8 paź 2013, o 00:43

Witam!

Jest to mój pierwszy wątek na tym forum więc za jakiekolwiek blędy przepraszam i od razu zaznaczam, że jestem laikiem w sprawach auta chociaż co nieco potrafie naprawić.
Problem następujący. Posiadam Volvo s40 z 2001 roku 1.6 109km przy zimnym silniku muszę dlugo kręcić aby odpalił, kiedy silnik jest gorący to nie ma problemu z odpalaniem go. Świece wymienilem bo myślałem, że to o to chodzi ale nie pomoglo, myślalem nad wtryskami ale nie do końca jestem pewien. Bardzo proszę o wyrozumialość i jaką kolwiek wskazówkę.
systemofsound8
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 paź 2013, o 00:39
Model: 1
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2001

Postprzez gertri » 9 paź 2013, o 20:45

Witaj. Na moje oko, problem leży nie w temperaturze silnika, lecz w szczelności układu paliwowego. Piszesz, że na ciepłym jest lepiej, tak bo paliwo jest już dobite do układu.
Odpisuję na twojego posta, bo niecały rok temu była akcja serwisowa mazdy z takimi objawami. Możesz spróbować domowym sposobem, a mianowicie na zimnym silniku wpuść mu do filtra powietrza trochę placka, jest tłusty i nie szkodzi awaryjnym odpalaniem. Jeżeli szybko odpali to wnioski wyciągniesz sam. :P
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez gertri » 9 paź 2013, o 20:50

Witaj. Na moje oko, problem leży nie w temperaturze silnika, lecz w szczelności układu paliwowego. Piszesz, że na ciepłym jest lepiej, tak bo paliwo jest już dobite do układu.
Odpisuję na twojego posta, bo niecały rok temu była akcja serwisowa mazdy z takimi objawami. Możesz spróbować domowym sposobem, a mianowicie na zimnym silniku wpuść mu do filtra powietrza trochę placka, jest tłusty i nie szkodzi awaryjnym odpalaniem. Jeżeli szybko odpali to wnioski wyciągniesz sam. :P
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez systemofsound8 » 9 paź 2013, o 22:14

gertri napisał(a): Możesz spróbować domowym sposobem, a mianowicie na zimnym silniku wpuść mu do filtra powietrza trochę placka, jest tłusty i nie szkodzi awaryjnym odpalaniem. Jeżeli szybko odpali to wnioski wyciągniesz sam. :P


Wybacz ale albo tak zielony już jestem albo niedokładnie mi napisaleś :P mógłbyś jakoś uprościć to? :) z Góry dziękuję :)
systemofsound8
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 paź 2013, o 00:39
Model: 1
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2001

Postprzez gertri » 10 paź 2013, o 14:57

Problemów z odpalaniem może być wiele, ja skojarzyłem problem z nieszczelnym układem paliwowym. Odpal silnik, następnie szybko zgaś tj. po 1-2 sek. Ponownie uruchom. Jeżeli odpali bez problemów na zimnym silniku przy drugim razie to upierałbym się przy swojej diagnozie. Odpisz jak to wygląda dalej, jestem ciekawy, są też inne pomysły, ale od czegoś trzeba zacząć.
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez systemofsound8 » 10 paź 2013, o 23:40

Dobra tochę poczytałem i zastosowalem się do Twojej metody jednak to nic nie dało ale fakt faktem masz racje zrobiłem test i zaraz odpalił normalnie tylko co dalej jak pozbyc się problemu?
systemofsound8
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 paź 2013, o 00:39
Model: 1
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2001

Postprzez gertri » 11 paź 2013, o 20:43

Jakie są twoje wnioski, jakie paliwo lejesz do baku, czy jest to renomowana stacja?
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez systemofsound8 » 12 paź 2013, o 12:01

Może coś z pompką w baku? bo paliwo 95 - tka na BP zawsze tankuje więc raczej paliwo odpada
systemofsound8
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 paź 2013, o 00:39
Model: 1
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2001

Postprzez gertri » 12 paź 2013, o 23:02

Objawy pompki w baku dają wskazania poprzez szarpanie podczas jazdy, jak i też trudny rozruch. Szukać można dalej, a mianowicie myślę o automatycznym ssaniu. W poniedziałek pojadę do pracy, pracuje w serwisie to pogadam z kumplami co o tym myślą.
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez systemofsound8 » 13 paź 2013, o 09:20

No właśnie i tu dopiszę bo widzę, że nie dopislałem. Szarpie właśnie tak jak by się dusił .. Np. chamuje silnikiem np na 2 biegu i pozwalam mu zejsc do obrotów jak na 2 bieg na to pozwala i wtedy szarpie jak by mu brakowało paliwa .. problem z odpalaniem to pierwszy objaw a tego szarpania to zapomniałem dopisać bo myślałem, że to powiązane jest.
systemofsound8
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 paź 2013, o 00:39
Model: 1
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2001

Następna strona

Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość