[Pytanie ogólne] Pytania przed zakupem Volvo V50

Dział dla przyszłych właścicieli S40 lub V50. Tutaj można wklejać linki do samochodów z ogłoszeń ze wszystkich serwisów. Można też zadawać nurtujące Was pytania o S40 i V50. Bez konieczności rejestrowania się.

Powrót do Porady przed zakupem

Postprzez zainteresowany » 9 paź 2014, o 10:11

Witam serdecznie forumowiczów.

Jak na razie jestem użytkownikiem samochodu z obozu VAG'a. Z wielu powodów nadszedł jednak czas na zmianę. Trafiłem na niemieckim mobile.de na 2-3 przyjemne oferty zakupu Volvo V50 i chciałbym zasięgnąć waszej rady:

1.) Jednym z powodów zmiany jest częste podróżowanie po autostradach. Mój aktualny 1.4 w benzynie to katorga na takiej trasie bo przy 130km/h ma 4000 obrotów i wyje niemiłosiernie.
Czy Volvo V50 1.6D 109KM posiada 6. bieg? Jeśli nie, to jakie wersje silnikowe 6. mają? I czy jest w nim stosunkowo cicho przy prędkościach rzędu 140-150 km/h.

2.) Samochód ma FAP. Czy FAP w Volvo jest z gatunku tych "przepalanych" czy z tych do których trzeba dolewac jakieś płyny? Jaka jest przeciętna żywotność FAP-ów w waszych Volvo?

3.) Czy zakup z przebiegiem ok. 200k w przypadku tego auta to typowa "mina"?

4.) Czy zakup auta z początku produkcji (2004-2005) to większe ryzyko chorób wieku dziecięcego? Coś zmieniali w V50 z biegiem czasu? Rocznik jest istotny?
zainteresowany
 

Postprzez abart » 9 paź 2014, o 13:48

Wypowiem się może jako pierwszy.
Też przesiadłem się z VW i jestem mile zaskoczony.

1. Jeśli mogę Ci coś polecić to szukaj auta z pojemnością 2.0. Jeśli jeździsz trasy zdecydowanie szukaj 2.0 D.
Każde 2.0D ma 6 bieg więc nie będziesz musiał przebierać.

Jeśli chodzi o wyciszenie to jest genialnie. W moim przypadku to na 6 biegu przy obrotach 2,200 obr./min mam na prędkościomierzu 140km/h (a w samochodzie cisza) a przy 3 tys obr/min mam już 180km/h.

2. FAP w Volvach jest "mokry" co za tym idzie musisz mieć płyn do wypalania. O ile na trasach jest to mało uciążliwe to w cyklu miejskim jest masakra.
Do tego problemu jeszcze dochodzi przyrost stanu oleju (przedostaje się do niego ropa).
*Problem wałkowany na forach.
Polecam szukać auta bez FAP'u bo będziesz miał z tym mniej problemu ewentualnie jeździć aż się nie zacznie coś dziać i później wyciąć,

3. Przypominam że to nie są nowe auta więc co za tym idzie przebiegi też mają już swoje.
"Miną" to będzie jak znajdziesz takie volvo z przebiegiem mniejszym niż 100 tys km. (może trafi się jakaś perełka ale jestem realistą).

4. O ile się nie mylę to w Volvach problemem jest też elektronika (jak np. stacyjka).

Podsumowując auto fajne i godne polecenia, niestety na rynku jest dużo "śmieci" i ciężko trafić zadbany i dobry egzemplarz ale jest to możliwe.
Ja przesiadłem się do Volvo w marcu i nadal jestem zachwyconym wyciszeniem w środku przy większych prędkościach.
Powodzenia w szukaniu.
abart
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 148
Dołączył(a): 8 sie 2014, o 10:23
Lokalizacja: Warszawa-Płock
Model: V50
Silnik: 2.0D +
Rok produkcji: 2007

Postprzez zainteresowany » 9 paź 2014, o 19:41

Wielkie dzięki!
Jako że szukam auta w Niemczech i Holandii (bo tu mieszkam) to mocno się nie boję o stan samochodu. Obserwuję tylko prywatne oferty.

Niestety w moim budżecie (500EUR) nie bardzo widać auta z silnikiem 2.0D, ale poszukam. Może coś się pojawi. Co do 1.6D to rozumiem że wychodziły obie wersje skrzyni? 5 i 6 biegowa?
Dla mnie jako "autostradowicza" jest to dość istotne.
Dzięki za info o wygłuszeniu. Na tym mi zależało.

Jeśli macie jakieś Tips and Tricks przy sprawdzaniu auta - byłbym bardzo wdzięczny.
Jeśli autko zakupię, to na pewno zasilę wasze forumowe szeregi :)
Pozdrawiam!
zainteresowany
 

Postprzez vaniek » 12 paź 2014, o 18:53

Do 1,6D szósty bieg wrzucono po drugim lifcie, samochód jest bardzo dobrze wyciszony i komfortowy - jak najbardziej nadaje sie na trasy. Niedawno w Auto Świecie było opisywane S40 (to samo tylko inna buda przeciez) - i zebrało b. pochlebne opinie od redaktora. Co do FAP - to właśnie z mokrym nie ma tylu problemów co z tzw. suchym bo to własnie z nim są problemy z wypalaniem i przyrostem i rozrzedzeniem oleju.
vaniek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 151
Dołączył(a): 24 gru 2013, o 15:55
Model: V50
Silnik: 1.6 D Drive
Rok produkcji: 2009

Postprzez jarecki81 » 12 paź 2014, o 19:49

Witam
Mam zamiar kupić Volvo V50 1.8 125KM w związku z tym mam kilka pytań:
1) Koszty utrzymania tego samochodu części eksploatacyjne. Wcześniej jeździłem Opel Astra g, Hyundai i30, Peugeot 405.
2) Słyszałem, że w razie rozbicia przedniego reflektora trzeba wymienić oba do tego zaprogramować je w komputerze samochodu napiszcie czy to prawda czy kompletna bzdura tak jak pisałem słyszałem to a szczerze nie umiem nic znaleźć na ten temat.
3) Diesel odpada ponieważ rocznie robię ok 8000 km.
4) Na co zwrócić uwagę przy kupnie tego modelu oprócz spr historii autka.
5) Czy silnik w razie potrzeby można zagazować. W razie jak bym zaczął robić znacznie większe przebiegi?
Jeżeli zadałem pytania na które było już odp. na forum to przepraszam
pozdrawiam Jarek
jarecki81
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 paź 2014, o 19:26
Model: v50
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 2007

Postprzez mattstop » 12 paź 2014, o 21:54

Jeśli chodzi o koszty utrzymania to volvo jest normalnym samochodem i nie wiem czemu ludzie maja takie dziwne wyobrażenia o tej marce.V50,S40 to ford fokus wiec koszt eksploatacji na poziomie forda. Silnik 1.8fordowski jest tez chyba montowany w peugotach, rozrząd na łańcuchu w teorii bezobsługowy wiec jakiś wydatek po zakupie odpada.Auto przed zakupem trzeba sprawdzić jak każde jeśli dobrze trafisz to będziesz się cieszył z jazdy i nie będzie sprawiało większych problemów.Nie wiem jaki rocznik cię interesuje, ja mam 2006r i wymieniałem lampy z szarych na czarne i zajęło mi to 3 minuty pierwsze słysze o jakimś programowaniu.Spalanie na poziomie 7-9 ltr w zależności od stylu jazdy.Więcej się nie wypowiem bo posiadam to auto nie cały rok przejechałem 20tyś jeden mały problem z przepustnicą po zakupie od tamtej pory 0 problemów.
mattstop
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 48
Dołączył(a): 1 lut 2014, o 20:13
Lokalizacja: Irlandia Tipp Rzeszów
Model: V50
Silnik: 1.8 benzyna
Rok produkcji: 2006

Postprzez zainteresowany » 13 paź 2014, o 10:48

Bardzo dziękuję abart, vaniek, mattstop za dotychczasowe informacje.
Muszę przyznać że się trochę wrkęciłem już w posiadanie tego samochodu i chyba już nie będę rozglądał sie po innych markach i modelach (no chyba że trafiłaby się jakaś super-hiper okazja na zakup Alfy 159 sportback, to mimo złej sławy bym się skusił - wybór serca ;) ).
Jeśli znajdę jakąś interesującą ofertę postaram się ją tutaj umieścić i poprosić Was o pierwszą opinię. Oczywiście oglądać auto pojadę już z kimś kto ma pojęcie o samochodach, bo wiadomo że przez internet to sobie można diagnozować do woli stan techniczny :D
Pozdrawiam!
zainteresowany
 

Postprzez Grzesiek » 13 paź 2014, o 15:01

Sorry zamały off w temacie - mattstop - zrób foto z bliska lamp i pokaż po zmienie tzn środek czarny .Pozdrawiam
Grzesiek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 102
Dołączył(a): 5 lis 2013, o 18:50
Model: S40
Silnik: 2.0D , 1.6DR
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jarecki81 » 13 paź 2014, o 18:58

Dziękuję za odpowiedź pozdrawiam
jarecki81
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 paź 2014, o 19:26
Model: v50
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 2007

Postprzez mattstop » 13 paź 2014, o 19:55

Tzn po prostu mam lampy od S40 bo maja ten plastik czarny w środku a w V50 był szary,a czarny jakoś bardziej mi się podoba.
mattstop
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 48
Dołączył(a): 1 lut 2014, o 20:13
Lokalizacja: Irlandia Tipp Rzeszów
Model: V50
Silnik: 1.8 benzyna
Rok produkcji: 2006

Następna strona

Powrót do Porady przed zakupem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość