Pytanie dotyczące oleju napędowego

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez gertri » 20 paź 2013, o 20:01

Witaj. Ja fabrycznie nie mam dpf, ale leję najlepszą a tankuje się na BP.
gertri
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 14:02
Model: v50
Silnik: 2,0 diesel
Rok produkcji: 2009

Postprzez bartsor » 25 paź 2013, o 12:31

pawelwaw84 napisał(a):Panowie, oleje napędowe premium są dobre, ale raz na jakiś czas ze względu na właściwości czyszczące. Ich minusem jest to, że są bardziej suche od zwykłych ON. Im ON bardziej "tłusty" tym pompa i wtryski dłużej popracują. Ja od kilku lat leję tylko na Bliskiej i raz czy dwa razy w roku jakieś premium. Miałem rozbierany EGR i bez większego nalotu przy przebiegu 170kkm więc nie ma się co bać...


No widzisz... A ja mam koleżankę pracującą na Bliskiej, która twierdzi, żeby nie lać u nich zimowej ropy bo jest chrzczona... Cóż, może lejesz na "dobrej" stacji bo zdarzają sie lipne w obrębie jednego koncernu... Parę dni temu zalałem mojego do pełna Ultimate z BP. Różnicy w jeździe zero albo nie czuje bo, póki co, za krótko jeżdzę ropniakiem. Jeśli jednak ma to paliwo coś tam poczyścić to raz za czas (tak jak proponujesz) myślę, że nie zaszkodzi nalać "premiuma".
bartsor
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 23
Dołączył(a): 7 paź 2013, o 16:24
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez pawelwaw84 » 1 lis 2013, o 14:14

Nie wiem, może i akurat mam dobrą stację Bliska pod nosem. Zajeżdżają tam tankować karetki, wozy straży pożarnej, autokary itp. więc myślę, że oni na niespodzianki się narażać nie mogą. W zeszłym roku jeszcze w listopadzie prosiłem o kartę charakterystyki na stacji to już przed obowiązującym czasem mieli paliwo odporne do -29stopni (przynajmniej na papierze). Paliwa premium mają mniejszy popyt, więc istnieje większa szansa, że paliwo jest stare i przy niespodziewanym ataku większych mrozów prędzej zawiedzie jak zwykły ON. Na Bliskiej dostawa świeżego ON jest co 2-3dni.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez Highlanderus » 5 lis 2013, o 15:56

Ja odkąd jestem właścicielem V50 tankuję tylko paliwa premium i nie miałem, żadnych problemów z układem wtryskowym i odczuwam większą moc w porównaniu z furką kolegi który zalewa zwykłym i już musiał płukać wtryski.
Avatar użytkownika
Highlanderus
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 20 sty 2013, o 20:42
Model: v50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez czeslaw555 » 6 lis 2013, o 21:02

pawelwaw84 napisał(a):Panowie, oleje napędowe premium są dobre, ale raz na jakiś czas ze względu na właściwości czyszczące. Ich minusem jest to, że są bardziej suche od zwykłych ON. Im ON bardziej "tłusty" tym pompa i wtryski dłużej popracują. .
to prawda . Mam znajomego w firmie zajmującej się regeneracją wtryskiwaczy, robią analizę paliw itp., nie polecają Orlenu, ja tankuję na Shellu, BP, raz lepsze , raz to tańsze , dodaje też co jakiś czas dodatek do czyszczenia układu paliwowego i nie miałem i nie mam problemu z silnikiem czy układem paliwowym
Avatar użytkownika
czeslaw555
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 lis 2013, o 08:48
Lokalizacja: Banino k.Gdańska
Model: C5 I
Silnik: 2.0HDi
Rok produkcji: 2009

Postprzez pawelwaw84 » 7 lis 2013, o 14:39

Panowie, co byście nie naleli na BP, Statoil itd. to i tak idzie z Orlenu lub Lotosa. Tylko to najdroższe paliwo z shella jest z importu. BP Ultimate to zwykła ropa z Orlenu/Bliskiej z dolewką dodatków z BP. Na Orlenie z Ekodiesla robią Vervę dolewając już na stacji kilka buteleczek jakichś dodatków.

http://biznes.onet.pl/orlen-podpisal-z-bp-europa-umowe-o-wartosci-675-ml,18567,5388143,news-detal
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości