[2.0D 136KM 07-] Różne błędy!

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez muph19 » 22 wrz 2016, o 18:44

Witam panowie po raz pierwszy!

kupiłem nie dawno v50 z 2007 rok ABN. Wymieniłem rozrząd + pompa wody HEPU, olej Motul 5w30 eco-energy A5/B5, filtry (olejowy, powietrza, kabinowy) i wgrałem polski język. pojechałem na diagnostykę komputera i oto błędy jakie odczytałem:

Obrazek

dziwi mnie fakt że auto działa prawidłowo jeżeli chodzi o turbinę (choć zarzygana), żarówki, czujniki parkowania tył (przodu brak), klima, MAF (naprawiłem nieszczelność przy wymianie filtra oleju), samochód odpala prawidłowo mimo 2 st z rana...

nie działają tylko lusterka - nie podgrzewa ich

błędy zostały skasowane ale nie dało się skasować czujników parkowania ... w powrocie do domu (0-120km/h, 60km) brak piktogramu "i".

podpowiedzcie od czego zacząć :)
muph19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 15:24
Model: v50
Silnik: Disel, 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Siewierz

Postprzez darrknorthpl » 22 wrz 2016, o 20:07

Jeżeli zostały Ci błędy od czujników: PAM...
to zacznij od:
possible source
Short-circuit to ground in the signal cable or the connectors between the parking assistance module (PAM) and parking sensor 3
Open-circuit in the signal cable or the connectors between the parking assistance module (PAM) and parking sensor 3.
Open circuit in the power supply cable or in the connectors between the parking assistance module (PAM) and parking sensor 3.

Dla przykładowego czujnika.
Innymi słowy należy zacząć od sprawdzenia okablowania od czujników oraz podłączenia do masy.
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez muph19 » 23 wrz 2016, o 05:25

Ok tak zrobię. Dziś w drodze do roboty "i" od turbo bo przy gwałtownym przyspieszeniu wskoczył "silnik wymaga serwisu".
muph19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 15:24
Model: v50
Silnik: Disel, 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Siewierz

Postprzez darrknorthpl » 23 wrz 2016, o 19:49

W tym topiku są schematy podłączeń układu podciśnienia. Zacznij od sprawdzenia wszystkich wężyków, czy są całe i czy są poprawnie podłączone. Zrób to dokładnie ;)
http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=176&t=88096
Jeżeli będzie poprawnie to zamień zawory N75 miejscami, jeżeli masz 2, a jeżeli masz 3 to zamień ten co leci na turbo na schemacie "zawór pod vacum pompą"
Jeżeli dalej będzie serwis silnika wyskakiwał to będzie najprawdopodobniej znaczyło, że masz zapieczone turbo - więcej info masz w linku poniżej
http://v50klub.pl/brak-mocy-2-0d-136km-t385.html
Możesz to sam rozruszać przy pomocy hmm. może wd40?, albo oddać auto mechanikowi.
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez muph19 » 7 paź 2016, o 17:09

witam! Samochód oddałem mechanikowi..... stwierdził że turbo nie działa w ogóle... i kwalifikuje się do wymiany przez przepuszczanie oleju... ale nie stwierdził czy z turbo czy z jakiegoś wężyka lub może na turbo leje z pod pokrywy zaworów nic... po prostu od razu do wymiany + uszczelki + robocizna powiedział 2200 zł.. więc mnie zszokował... podzwoniłem po paru firmach i okazuje się że za 700 zł mogę mieć turbo po regeneracji w najdroższym wypadku ale muszę wymontować je sam, więc wracam do mojego poprzedniego pomysłu i po szybkiej kalkulacji muszę sam zakasać rękawy i wziąć sprawy we własne ręce... albo przepłacić za niewiedze innych wymieniaczy i wymieniać na ślepo...!

Fakty:
Turbo nie działa... brak mocy....turbo mokre... co jakiś czas serwis silnika... nie kopci nadmiernie... nie bierze oleju...trzyma temperaturę...

Panowie podpowiedzcie jak to ogarnąć? może sterownik turbo też padł? na co zwrócić uwagę przy demotażu...

już wiem jak zdemontować egr... i wymienić świece bo też się na pewno kwalifikują...a są pod egrem
muph19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 15:24
Model: v50
Silnik: Disel, 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Siewierz

Postprzez muph19 » 14 paź 2016, o 08:03

Witam!

zawór egr i chłodniczka zdemonotowana i wyczyszczona, n75 pod vacu pompą zdemontowany i wyszczyszczony filterek... sprawdziłem działanie ustnie i wygląda na bardzo sprawny :) usunięta nieszczelność na węzyku.

zdiagnozowałem wyciek z pod pokrywy zaworów i wyciek z uszczelki kolektora wydechowego...przynajmniej tak to wygląda... a może to z pod pokrywy zaworów się tam odkładał... hmmmm...

jutro demontaż turbo... i półosi...

jakieś sugestie?
muph19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 15:24
Model: v50
Silnik: Disel, 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Siewierz

Postprzez muph19 » 18 paź 2016, o 17:48

Witam!

turbo wymontowane.. łatwo nie było... ale jest... jutro do regeneracji do Katowic... zakup 2 simmeringów skrzyni biegów bo tez do wymiany i oleju, właśnie - jaki polecacie?...oczywiście do skrzyni?

pół oś od strony skrzyni bardzo ładny stan...od strony wahacza również bez rdzy

nie podoba mi się podpora półosi tak jak by ścięte łoże... i przypominam sobie objawy drgania samochodu po wyżej 100 km/h fotel pasażera po prostu wibrował... niezbyt wyczuwalne na kierownicy... jednak bardzo na siedzeniu... czy może to być związane z łożem podpory półosi?

świece... komputer zgłosił błąd ale bez wykręcenia nie będę pewny czy sprawne :(... miernik ma ustawienie tylko od 200 om... więc wynik 1 na ekranie... na ciągłość(dźwięk) od masy silnika do każdej świecy daje efekt pozytywny...

egr wyczyszczony choć wydaje mi się że się zacina... po puszczeniu mechanizmu nie domyka się całkowicie:(

hahahah.....miałem w tym temacie zapytać o jedną rzecz a tu wyszedł dziennik remontu... :) szkoda że monolog :(
muph19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 15:24
Model: v50
Silnik: Disel, 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Siewierz

Postprzez darrknorthpl » 18 paź 2016, o 19:12

jak zawór egr chodzi zobaczysz podłączając pod Vida, u mnie chyba do 98%
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Postprzez muph19 » 24 paź 2016, o 16:51

Witam po chwili nieobecności...

sprawa obecnie wygląda tak..:

turbo zregenerowane... po wymianie na nowe i tak nie działało.. więc podjąłem kroki sprawdzenia całego układu N75 i okazało się że:

N75 pod vacu pompą - pęknięty przewód podciśnienia, zasyfiony filterek po czyszczeniu - sprawny

N75 pod alternatorem - pęknięty przewód - filterek czysty mimo zasyfionej obudowy zewnętrznej - sprawny

N75 pod alternatorem bo są tam dwa - filterek czysty - sprawny

Turbo w końcu działa. :) ciągnie jak szalony :) brak błędów "silnik wymaga serwisu"

ale po podłączeniu do ELM237 pokazuje błąd P2263 i nie da się go skasować :(
muph19
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 10
Dołączył(a): 14 wrz 2016, o 15:24
Model: v50
Silnik: Disel, 2.0 D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Siewierz

Postprzez darrknorthpl » 27 paź 2016, o 17:27

No i widzisz, jednak układ podciśnienia
VIDA - odczyt i kasowanie błędów Kraków (Ruczaj)
darrknorthpl
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 17:43
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość