rzucanie tyłem auta (v50)

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez Wolf » 17 paź 2016, o 19:19

Rzuca mi tyłem auta na nierównościach (ale nie wszystkich).

Okoliczności oraz opis:
rzucanie na boki tyłem auta, tak jakby tył wpadał w lekki poślizg, zarzucał do przodu. Bardzo nieprzyjemne i niekomfortowe uczucie. Występuje najcześciej na jakiś łączeniach asfaltów nierównościach na drodze przy każdej prędkości. Ale nie zawsze bo na przyklad potrafie szybko przejechać przez próg zwalniający i zjawisko nie występuje.

Co zrobiłem:
- Zrobiłem kontrole zawieszenia w znanej sieci -serwisie, drugą kontrolę wykonała mi stacja diagnostyczna na której robiłem przegląd. Nic nie wykazało. Wogóle na przeglądzie nic a nic - biała karta żadnych usterek.
- Wykonałem geometrie wszystkich czterech kół były lekkie odchylenia wszystko zostało poprawione mam wydruk mogę wrzucić skan jak kogoś interesuje. Nie pomogło

Pochodzenie auta i wada.
Auto już takie kupiłem za faktycznie okazyjną cenę - miałem nadzieje że to zawieszenie. Zdając sobie sprawę, że nie koniecznie musi tak być.
Opony są juz bardzo niedługo do wymiany ale na przeglądzie przeszły.
(Stacja diagnostyczna raczej bardzo dobra bo w moim drugim volvo przeglądu nie przeszło i wypunktowali mi chyba z 12 napraw )

Pytania:
1. Co sugerujecie jeszcze sprawdzić? Co tam jeszcze może takie coś powodować?
2. Jeśli to tylna (?) belka jak określić czy to ona (w sensie jeśli auto było po wypadku jak zdiagnozować uszkodzenie belki, krzywą belke ?)

Pomocy
Wolf
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17 paź 2016, o 18:34
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: United Kingdom, Warwickshire

Postprzez takiRysiek » 18 paź 2016, o 09:09

Gdyby auto robiło 4 ślady, to powinno wyjść na geometrii.
Czy stan amortyzatorów też sprawdziłeś?
Jak z ciśnieniem opon?
takiRysiek
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 cze 2016, o 14:57
Model: V50
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mr-fix.pl » 18 paź 2016, o 16:47

Mi na stacji kontroli pojazdu nie wykryli wybitych tulei wahaczy przednich. Dopiero na serwisie samochodów rajdowych to znaleźli.

Obstawiam wybite gumy w tylnych górnych wahaczach.
Nie masz czasem pochylonych tylnych kół (górą do środka pojazdu)?
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez Wolf » 18 paź 2016, o 22:14

Amortyzatorów nie sprawdzalem samodzielnie. Bylem na kontroli zawieszenia oraz na przegladzie tech. Czy tam nie powinno to wyjsc?

Gumy w tylnych wachaczach, jutro jade do mechanika to mu podpowiem, ze to moze byc to. zobaczymy, dzieki, bede informowal na bierzaco.
Jesli chodzi o pochylone kola to moze i troche sa. Jutro zrobie zdjecie i pokaze.
Wrzucam wydruk z geometrii.
Obrazek
Wolf
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17 paź 2016, o 18:34
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: United Kingdom, Warwickshire

Postprzez JacSwi » 19 paź 2016, o 20:40

U mnie auto było mało stabilne, takie nerwowe i ciężkie do prowadzenia, okazało się że tylne amory poszły ale tak dość dziwnie bo dopiero po zdjeciu ich z auta mozna zobaczyć co i jak. Na nowych gaz olej jest idealnie. A wymiana prosta jak drut, można nawet na osiedlowym parkingu to zmienić.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krupa24 » 20 paź 2016, o 09:18

Witam kolege a jakie amorki założyłeś? I jaki to koszt bo tez bede sie zabieral z wymianę. Dzieki
krupa24
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14 cze 2014, o 18:37
Model: v50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2006

Postprzez JacSwi » 20 paź 2016, o 13:36

KYB gaz-olej coś koło 200 zł za szt, a wymiana to zdejmujesz koło i jedna śruba na dole i dwie na górze dostępne od spodu łby 10 mają. Wymień też odboje i osłony.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez krupa24 » 21 paź 2016, o 15:15

Dzieki za info ,juz myslalem ze zamienniki nie beda pasowac gdzies wyczytalem ze trzeba oryginalne amorki zakladac,a to juz nie taki maly wydatek
krupa24
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14 cze 2014, o 18:37
Model: v50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2006

Postprzez JacSwi » 21 paź 2016, o 17:30

Jeśli jest Nivomat (samopoziomujace) to niestety ale tak, jak zwykłe zawieszenie to podwozie Focusa silniki 1.6 i 2.0 d to Citroen i jest duży wybór dobrych zmienników.
Pozdrawiam
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Wolf » 27 lis 2016, o 09:28

Więc tak:

Wymieniłem amortyzatory tylne, jak się okazało po demontarzu lewy amortyzator był uszkodzony i prawdopodobnie nigdy nie wymieniany. Prawy amortyzator był przez kogoś wymieniony i to całkiem niedawno. Po wymianie jeździ lepiej ale nadal jest lekkie uczucie ściągania na lewo podczas przjeżdzania po nierównościach. Samochód wydajemi się też mieć mniejszy prześwit między nadkolem a kołem z lewej strony niż z prawej. Ja osobiście myślę, że do wymiany będzie jeszcze sprężyna, bo przez to że autem było jeżdzone na niesprawnym amorku mogła się spręzyna ukruszyć lub pęknąć. Co myślicie? ,dobrze kombinuje?
Wolf
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 16
Dołączył(a): 17 paź 2016, o 18:34
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: United Kingdom, Warwickshire

Następna strona

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości