[Pytanie ogólne] silnik 2.0 diesel czy benzyna

Dział dla przyszłych właścicieli S40 lub V50. Tutaj można wklejać linki do samochodów z ogłoszeń ze wszystkich serwisów. Można też zadawać nurtujące Was pytania o S40 i V50. Bez konieczności rejestrowania się.

Powrót do Porady przed zakupem

Postprzez Pazuzu » 25 mar 2016, o 22:45

Od dłuższego czasu ciągnie mnie do wymiany mojej wysłużonej astry g (PB) na nowe auto. Jakoś od 10 miesięcy nastawiony jestem na Volvo V50 (wstępnie miało być s40, jednak V50 wydaje się praktyczniejsze). Zdecydowany byłem na benzynę, jednak ofert jest skrajnie mało, a co dopiero mówić o wybraniu czegoś wartego uwagi. Natomiast z wersją 2.0 D jest sprawa całkiem inna.

Samochodem planuję dojeżdżać do pracy (odległość 8-9 km - po niewielkiej miejscowości bez świateł, tyle co 2 razy się zatrzymam na przejściu dla pieszych); jakieś zakupy w tygodniu, nieprzewidziane trasy do 20 km; średnio co 3 tygodnie trasa 300 km w jedną stronę i z powrotem, i tak 3-4 razy w roku coś dłuższego 400-600 w jedną stronę. Przebieg roczny raczej nie do oszacowania, może być 17 tyś jak i 25 tyś. Jednak około 70% całego przebiegu będzie to jazda na trasie.

Czy w takim układzie diesel to dobry pomysł? Ewentualnie jak traktować takie auto, żeby go nie zamęczyć jazdą miejską, na co uważać. Z wymianą samochodu mogę poczekać, jednak patrząc na pojawianie się ofert z benzyną, można i czekać pół roku - rok.

Mogę wydać około 25-30 tyś, im mniej wydam na zakup tym więcej będę mógł wydać na felgi/opony/ pakiet startowy. Więcej oraz wcześniej.

Być może ktoś z was posiada 2.0 w dieslu i ma podobny rozkład trasa/miasto, i ostudzi moje obawy.
Pazuzu
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 11 lis 2015, o 10:24
Model: Brak
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Kajtek » 26 mar 2016, o 23:07

witam kolege.ja zmieniłem volvo s40 Pb,na v50 diesel.od zakupu do dzisiaj zrobiłem 3200km,czyli jakies 1100 na miesiąc./auto posiadam od stycznia/.moje jazdy to trochę po miescie,i odcinki pozamiastem.wlasnie jutro ruszam do polski,i mam do przejechania 1400km i tyle spowrotem.mialem wątpliwości czy diesel to dobry zakup,ale teraz wcale nie zaluje.raz w miesiącu zaglądam na cpn,i zostawiam mniej kasy niż za benzyniaka.wychodzi mi ze na każdym tankowaniu diesla oszczędzam jakies 4-5 l,w porównaniu z benzyna.posiadam silnik 2.0 136KM,bez filtra czastek stalych.jak na razie auto jest bezawaryjne i jak wsiadam to zal wysiadać.zaleta ze pali na pewno mniej niż benzyniak.mi wychodzi 6 l/100km.podobno na trasie sa osiągalne wyniki 5-5,5l.ja tez naczytałem się i nasluchalem ze diesel jest dla tych co dużo jezdza.tutaj gdzie pracuje Anglicy maja duże i male auta z silnikiem diesla i wcale nie robia tysięcy mil,poprostu dojezdzaja do pracy od 5 do 20 km.kto raz kupi diesla to już nie wsiądzie do benzyniaka.polecam volvo v50 z silnikiem 2.0 136 KM,podobno jest to dobra jednostka dla tych aut i mało awaryjna.mam przejechane na km 180 000,auto pali na dotyk,reaguje na przyspieszenie,nie bierze oleju.bagaznik po rozlozeniu jest bardzo pojemny.ilu kierowcow ,tyle opinii o dieslu.auto ma się podobać i sluzyc tobie a nie znajomym.pozdrawiam i zycze owocnego zakupu .
Kajtek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 133
Dołączył(a): 28 sty 2016, o 23:47
Model: v50
Silnik: 2.0 Diesel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: southampton.GB

Postprzez axiks » 27 mar 2016, o 16:26

Ja właśnie zakupilem 2.0d 136ps(s40 no i w automacie, bo dla mnie to obowiązkowy punkt byl) w Niemczech i tylko tego silnika szukalem czytając opinie. Choć czy zaraz oferta się tak poszerzy? Ja szukałem do 2009-2011(tylko w budżecie sporo większym) i w całych Niemczech było długi czas po 4-5 sztuk az w końcu pojawiła się ta jedna :). Spalanie 5.5 wyszło na tempomacie 120-130, miejscami podgonione szybciej. Auto jak dla mnie po przesiadce z jeepa tak wygodne że wysiadać mi się nie chce, a tankowanie nie boli mnie też jak w jeepie, gdzie na samym dojeździe do pracy przez rok mam parę tys zł oszczędności. Przy takim przebiegu rocznym śmiało bierz tego 2.0d 136.bez dpf to już tym bardziej choć i tak.gdyby nawet to wiekoszsc to trasy więc go nie zabijesz :) a jak już to wyciąć też można :D
axiks
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 21:23
Model: v50
Silnik: 2,0d
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Goleniów

Postprzez Kajtek » 27 mar 2016, o 20:55

opinie o v50 2.0 d,sa raczej dobre.u mnie w pracy anglik kupil saaba,a drugi mowi ze saab w porównaniu z volvo jest mizerny....volvo ma cos w sobie ze jak się raz wsiądzie to już trudno zmienić.
Kajtek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 133
Dołączył(a): 28 sty 2016, o 23:47
Model: v50
Silnik: 2.0 Diesel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: southampton.GB

Postprzez marcinv50 » 28 mar 2016, o 21:22

Pazuzu - moja zona jeździ 90% miasto 10% trasa - do pracy ma blisko około 5 km i często jest to jedyna odległość jaką auto pokonuje w ciągu dnia - do pracy i do domu - fabrycznie bez DPF - spalanie w mieście to około 8l na takich odcinkach - 0 problemu

Nie zamęczyć auta w mieście ? Przecież co 2 auto które cie mija to diesel - ciężko jest określić czy lepsza benzyna czy diesel - ta więcej pali , ten droższy jeśli chodzi o eksploatacje - osobiście nigdy nie patrzyłem pod tym względem , ale wiem żebyś szukał fabrycznie bez DPF - 1 problem mniej :mrgreen:
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez him » 22 lut 2017, o 10:40

A kiedy właściwie opłaca się brać auto z silnikiem diesla? Przy jakich przebiegach?
him
 

Postprzez artek » 22 lut 2017, o 11:56

him napisał(a):A kiedy właściwie opłaca się brać auto z silnikiem diesla? Przy jakich przebiegach?

Przy milionie rocznie.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez karakal » 22 lut 2017, o 12:10

Przy krótkich dystansach, na miasto lepiej sprawuje się benzyna. Przy długich trasach lepiej sprawują się samochody z silnikiem diesla. Dlatego też auta do spedycji międzynarodowej w 99 na 100 przypadkach jeżdżą na ON.

Nad tą kwestią rozprawiali się najwięksi filozofowie na tym forum samochodowym: http://www.forumsamochodowe.pl/diesel-c ... t43953.htm

Ewentualnie czytaj też na portalach i moto https://nocar.pl/blog/benzyna-vs-diesel ... ik-wybrac/
karakal
 

Postprzez JacSwi » 22 lut 2017, o 12:27

Cena paliwa i spalania są podobne,moim zdaniem silnik wysokoprężny jest zbyt kosztowny w utrzymaniu,sam zabijam kilometrami ostatniego diesla,nastepne będa w turbo benzynie,teraz jest ON bo mam paliwo w cenie hurt i bez Vat,to był argument za traktorem,dziś wiem że była to zła decyzja(koszta eksploatacji,robię około 80-90tyś rocznie),benzyne można jeszcze zagazować(diesla też).
Dziś bym szukał turbo benzyny.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Kajtek » 22 lut 2017, o 13:53

każdy chwali to co ma.v50 to moje pierwsze auto w dieslu.wlasnie mija rok jak ciesze się z posiadania takowego pojazdu.jadac do polski wydaje 60-euro na paliwo i tyle samo na powrotna droge.majac volvo s40pb,bylo to 110 euro w jedna strone.suma sama mowi za siebie.na liczniku mam 220tys km.oprucz paliwa i wymiany oleju nic się nie dzieje.polecam v50 2.0 136KM.
Kajtek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 133
Dołączył(a): 28 sty 2016, o 23:47
Model: v50
Silnik: 2.0 Diesel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: southampton.GB

Następna strona

Powrót do Porady przed zakupem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości