Spadek napięcia w układzie el. po włożeniu kluczyka

instalacje: silnika, oświetlenia, sterowanie elektryczne podzespołami itp.

Powrót do Elektryka

Postprzez katalizator » 13 lip 2014, o 23:47

Ponieważ pojawiły się problemy z odpaleniem auta (wolno kręci rozrusznik, cyckają przekaźniki, gasną i zapalają się kontrolki, błyskają światła). Ustaliłem, że napięcie akumulatora to 10,8V. Gdy pracuje alternator to wskazuje napięcie 14,5V (przy włączonych wszystkich odbiornikach 14,1V). Zatem układ ładowania jest sprawny, lecz już w 10min. po skończonej jeździe napięcie aku spadało do 10,8V. Akumulator jednak nie mógł się naładować ani z alternatora ani na warsztacie z prostownika. WYMIENIŁEM wczoraj akumulator. Ale to nie rozwiązuje problemu. Teraz normalnie aku ma napięcie 12,5V ale już po włożeniu kluczyka do stacyjki napięcie spada to 10,6 mniej więcej. Po wyjęciu kluczyka napięcie nieco wzrasta do 11,3V. Dopiero restart zasilania (odpięcie klemy i ponowne podłączenie) przywraca napięcie 12,5V w instalacji. Jakieś sugestie gdzie szukać zwarcia?
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez mr-fix.pl » 14 lip 2014, o 09:49

Miernik w rękę, otwarta puszka z bezpiecznikami i sprawdzaj po kolei który obwód ciągnie za dużo prądu.
Może być zwarcie, może być zawieszony przekaźnik np. od świec żarowych.
Porównaj też czy masz odpowiednie bezpieczniki (bo przy takim spadku gdzieś spodziewałbym się zwarcie, więc bezpiecznik powinien się przepalić i zatrzymać objaw, a tak się nie dzieje). Jeżeli gdzieś znajdziesz za duży bezpiecznik, to prawdopodobnie będzie to obwód powodujący problemy.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez katalizator » 14 lip 2014, o 15:09

Faktycznie z miesiąc temu miałem błąd przekaźnika świec żarowych, sprawdzę go. Druga rzecz bezpiecznik gniazda zapalniczki miałem 15A i był spalony mimo, że nic nie było podłączane a chyba powinien być 10A. Sprawdzę schematy i zbadam każdy obwód z osobna.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez katalizator » 26 lip 2014, o 10:36

Okazało się, że przyczyną problemu był świeżo wymieniony akumulator, nie nowy a używany, którego sprawności byłem pewien :-)
Normalnie pokazuje 12,5V ale obciążenie go małym prądem 0,7A na kilka minut powoduje to, że napięcie spada do 10,5V
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości