Spalanie 11/100km

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez szkuciak » 21 lut 2014, o 16:54

Prawdopodobnie FAP się wypala , gdy przybywa dużo oleju to proces ten powtarza się zbyt często .
szkuciak
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 lut 2014, o 16:46
Model: v50
Rok produkcji: 0

Postprzez jzuzia » 2 mar 2014, o 15:03

u mnie spala 10,4 / 100 .... więc chyba tez za dużo, a na dodatek od dzisiaj pojawił się problem z mocą, wciskam gaz do dechy a auto muli i zero przyspieszenia, bez biegu na luzie - wciskając gaz mało co silnika nie wyrwie :) więc chyba problem z DPF
jzuzia
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 lip 2013, o 09:36
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez marsob82 » 2 mar 2014, o 22:33

jzuzia napisał(a):u mnie spala 10,4 / 100 .... więc chyba tez za dużo, a na dodatek od dzisiaj pojawił się problem z mocą, wciskam gaz do dechy a auto muli i zero przyspieszenia, bez biegu na luzie - wciskając gaz mało co silnika nie wyrwie :) więc chyba problem z DPF



Witam,
miałem ten sam problem co opisujesz...Na początku sporo palił (ok 9.5 do 10.5 litra),nogę mam ciężką ale bez przesady.Później nastąpił gwałtowny spadek mocy, gaz w podłodze a on jedzie prędkością patrolową :D Delikatnie się wkurwiłem, zajechałem do domu podzwoniłem trochę aż w końcu usunąłem DPF (1250 zł z wymianą oleju i filtra). Jak ręką odjął....przeszły wszystkie bolączki a auto w tej chwili (w 80% miasto) spala wg kompa do 7.5 litra
Podłącz wcześniej po kompa,koszt nieduży a sporo się dowiesz
marsob82
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 79
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 13:58
Lokalizacja: Białystok
Model: V50
Silnik: Diesel,2.0,136KM
Rok produkcji: 2004

Postprzez jzuzia » 4 mar 2014, o 10:37

czy ktoś usuwał DPF w Rzeszowie lub okolicach i może mi kogoś polecić? :) proszę o info, bo nie chcę trafić na partaczy, a mechaników jest dużo :)
jzuzia
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 lip 2013, o 09:36
Model: v50
Silnik: Diesel 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez hultaj » 4 mar 2014, o 13:29

jzuzia napisał(a):czy ktoś usuwał DPF w Rzeszowie lub okolicach i może mi kogoś polecić? :) proszę o info, bo nie chcę trafić na partaczy, a mechaników jest dużo :)

Pytanie chyba nie do tego tematu.
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez szkuciak » 5 mar 2014, o 21:50

mi samochód spal ok 6,5L - 7L na 100km , myślę ze górna granica przy normalnej jeździe to ok 8 L, jeżeli jest więcej to coś nie tak ,albo bardzo ciężka noga :D :D
szkuciak
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21 lut 2014, o 16:46
Model: v50
Rok produkcji: 0

Postprzez katalizator » 24 mar 2014, o 22:44

[quote="ziembakarol1979"]Witam wszystkich

Kupiliśmy z żoną V50 20.01.2014 r od rodziny z Niemiec. Auto ma przejechane 160 000. Było seriwsowane i jezdzone tylko po Niemieckich drogach. Stan auta jest naprawdę świetny. Dziennie pokonuje ok 40 km ( głównie po obwodnicy 3miasta ). Przejechalismy nieco ponad 500 km na 45 L. Wychodzi ok 9 l/100 km..../quote]

Kolego sprawdź poziom oleju w misce !!! Przy takim spalaniu poziom oleju może Ci się podnosić BARDZO SZYBKO.
Sytuacja podobna do mojej, zrób test. Wyjedź na autostradę, jedź stałą prędkością powiedzmy 90km/h, obserwuj spalanie (mam nadzieję, że widzisz różnicę w spalaniu gdy FAP się dopala a kiedy nie). Jeśli dopalanie nie zakończy się po powiedzmy 20-30 min (tyle wszyscy piszą że normalnie trwa ta procedura) to oznacza, że FAP dopala się w trybie ciągłym. Wtedy jakbyś nie jechał to ciągle mu przerywasz.

Efekt jest taki, że przez 1000 km poziom oleju urośnie o 1,0-1,5 cm na bagnecie. Gdy przekroczysz o ok. 3cm wartość max, to poprzez odmę wydostanie się olej ze skrzyni korbowej do kolektora dolotowego i zacznie się spalać wraz z powietrzem i następuje tzw rozbieganie silnika (lub rozszczelnienie turbiny przepuści olej, który ją smaruje do intercoolera i nastąpi tzw. rozbieganie).
A potem wystarczy 20 sekund pracy silnika na najwyższych obrotach i po zawodach. W najlepszym scenariuszu skrzywią się korbowody i silnik sam się zatrzyma. Rozbieganie można zatrzymać podobno poprzez zdjęcie węża z intercoolera, ale wątpię czy ktoś zdąży i nie będzie się bał zaglądać pod maskę przy rozwścieczonym silniku.

Nadmienię, że procedura ciągłego dopalania nie musi być sygnalizowana komunikatem o "zapełnionym" filtrze. Tylko czujność kierowcy, POMIAR OLEJU w silniku mniej więcej co 1-2 tankowania paliwa uchroni w porę przed wymianą silnika.
Tak ma się sprawa z DPFem.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron