[2.0D 136KM 07-] Spalanie

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez katalizator » 28 sie 2014, o 22:43

Od korka do głębokiej rezerwy 860km w cyklu mieszanym. Komputer pokazuje 5.4l natomiast realnie wychodzi 6,1l.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez maroos » 29 sie 2014, o 08:08

katalizator napisał(a):Od korka do głębokiej rezerwy 860km w cyklu mieszanym. Komputer pokazuje 5.4l natomiast realnie wychodzi 6,1l.


Ciekawe, bo u mnie każde tankowanie to rozbieżność 0,5l/100 ale na niekorzyść komputera (komp pokazuje np. 6,8 a realnie wychodzi 6,3). Przy każdym tankowaniu taka sama różnica...
Lubię szwedzkie samochody i szwedzkie... meble
maroos
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 19 sie 2014, o 14:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez wilczyhak » 29 sie 2014, o 20:28

[quote=]
Ciekawe, bo u mnie każde tankowanie to rozbieżność 0,5l/100 ale na niekorzyść komputera (komp pokazuje np. 6,8 a realnie wychodzi 6,3). Przy każdym tankowaniu taka sama różnica...[/quote]
A u mnie odwrotnie .... Np. komputer pokazuje 5.4l/100km, a z obliczeń przy tankowaniu pod "korek" wychodzi ok. 5.9-6l/100km....chyba ze na stacji mnie kantują ;)
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez wilczyhak » 29 sie 2014, o 20:29

maroos napisał(a):Ciekawe, bo u mnie każde tankowanie to rozbieżność 0,5l/100 ale na niekorzyść komputera (komp pokazuje np. 6,8 a realnie wychodzi 6,3). Przy każdym tankowaniu taka sama różnica...

A u mnie odwrotnie .... Np. komputer pokazuje 5.4l/100km, a z obliczeń przy tankowaniu pod "korek" wychodzi ok. 5.9-6l/100km....chyba ze na stacji mnie kantują ;)
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez hultaj » 5 wrz 2014, o 15:12

Nie wiem jak jeździć zeby mieć spalanie takie jak Wasze... u mnie przedział 7 - 8l w mieście to niestety norma.
..::HultaJ::..
"Nagrodą jest brak kary" 1bkpow
hultaj
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 303
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 13:28
Lokalizacja: Łódź
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2005

Postprzez pawelwaw84 » 5 wrz 2014, o 23:23

Nie przekraczaj 2000 obrotów i wyłączaj klimę kiedy nie potrzebna to też takie będziesz miał. Ja nie schodzę poniżej 2000 obrotów, bo nie ma cierpliwości, klima włączona cały rok i mam spalanie w mieście dokładnie takie jak Ty :) a w porządne mrozy potrafi i 9,5l/100km spalić. Ostatnio i tak troszkę spadło mi spalanie, ale dlatego, że w ostatnich 2 latach przeszedłem na olej o obniżonej lepkości, zmieniłem olej w skrzyni, założyłem światła dzienne, wyczyściłem kolektor i intercooler, zalałem Unik+ do paliwa (środek do silników HDI) i zaaplikowałem Ceramizer do oleju :)
Dużych zmian nie odczuwam, ale po podłączeniu pod kompa i zbadaniu parametru "obciążenie silnika" (programem TORQUE PRO)na jałowym wcześniej miałem ok. 20-21% bez klimy, a na obecną chwilę utrzymuje się na poziomie 16,9%, także coś tam jednak zadziałało.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez wilczyhak » 6 wrz 2014, o 06:30

Ja tam jeżdżę cały czas na klimie, obroty staram sie trzymać ponad 2000 (poniżej mam tylko przy ruszaniu) i spalanie średnie z komputera nie było jeszcze większe jak 6.8 (zima) 5.8 (pozostałe pory roku) także nie wiem. No tyle ze jak wspominałem....rzeszow nie jest tak zakorkowany (średnia prędkość jaka mam od ostatniego tankowania, po przejechaniu 420km - stan na dzień dzisiejszy, to 55km/h.... Średnie spalanie 5.5l/100km - dane z komputera) dodam jedynie to (bo pewnie tez ma jakieś to znaczenie) nie mam fabrycznie filtra czastek stałych ;)
A średnie spalanie jakie pokazał komp na wakacjach w zeszłym roku (czyli większość trasa) to 4,3l/100km O_o sam byłem w szoku ;) tyle ze z obliczeń (jak czasami sprawdzam czy oby za mocno nie kłamie) to tak ok 0,5l wychodzi wiecej w realu.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez pawelwaw84 » 6 wrz 2014, o 10:03

Też fabrycznie nie mam DPFa, ale po Warszawie ciężko jest wykręcić lepszą średnią niż 26km/h nawet jeżdżąc głównymi drogami, gdzie można podgonić. Nawet sam producent przewiduje dla tego silnika spalanie 7,6l/100km w mieście, a dobrze wiemy że dane z katalogów jeśli już to są zaniżane. Faktycznie masz chyba najoszczędniejszą V-kę, bo nawet na stronie AutoCentrum, gdzie jest 156 raportów spalania tego silnika, takie wyniki są rzadkością lub wręcz nie występują - średnie spalanie w cyklu mieszanym tego silnika oscyluje od 6,1 do 7,6l/100km.

http://www.autocentrum.pl/spalanie/volv ... 2004-2010/

W każdym razie takiego wyjątku chyba nie należy traktować jako regułę, bo się okaże, że 95% 2,0d ma za duże spalanie :D
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez wilczyhak » 6 wrz 2014, o 18:16

No cóż... wyczuwam pewne niedowierzanie ze strony kolegi, więc postanowiłem załączyć zdjęcia (chociaż nie chce mi sie tego robić przez zewnętrzne serwisy ;))
Na poniższym zdjęciu średnie spalanie z wakacji (głównie trasa)... niestety nie pomyślałem o tym żeby zrobić foto średniej prędkości na dowód że nie jechałem max 80km/h.... także musisz uwierzyć na słowo że było więcej (do zrobienia fotki musiałem zwolnić)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd3 ... 361f4.html
A tutaj zdjęcia zrobione dzisiaj....
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c85 ... b3a80.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c0 ... 44032.html
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez pawelwaw84 » 6 wrz 2014, o 20:36

Moze nie tyle nie wierze co zastanawiam sie jak to mozliwe. Producenci daja dane do katalogow jakie im wychodza na hali na rolkach bez oporow powietrza i stosuja rozne inne chwyty zeby na papierze miec jak najmniejsze spalanie,ktore potem na drodze jest niemal nieosiagalne (no moze jadac z wiatrem). Volvo przewidzialo minimum dla tego silnika na trasie 4,6l/100km u Ciebie jest 4,3 z jazdy z obrotami powyzej 2000 i wlaczona klima. Sprobuj kiedys bez klimy i z obrotami 1500 (niektorzy tak jezdza) wyjdzie pewnie z 3,5 czyli wynik ktorego nie wstydza sie hybrydy. Sorki ze draze ale wszyscy chcemy takie spalanie :) Wydaje mi sie ze ten komp jednak czasem wiecej jak o 0,5 l zaniza. Ja kompa nie mam,od kilku lat tankuje zawsze do pelna i nigdy ponizej 5 nie zszedlem w trasie i 7 w miescie :(
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość