[2.0D 136KM 07-] Spalanie

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez wilczyhak » 6 wrz 2014, o 21:52

;) heh... Tak jak wspomniałem... Z obliczeń wychodzi mi (przy taknowaniu pod korek) o ok 0,5l wiecej niż to co podaje komp. Także nie wiem jakie producent podaje (nie sprawdzalem, bo szczerze mówiąc to spalanie nie jest dla mnie najważniejsze, nawet jakby palił 10 i wiecej to i tak bym jeździł, bo jest to wygoda i frajda), ale tyle mi pali i nic na to nie poradzę... Wartości max wcześniej pisałem i wiecej nie chce przepalić (tyle ze to co pisałem to komp, do którego pewnie należy dodać ok 0,5l/100km)
A co do jazdy na niskich obrotach.., to raczej nie skorzystam... Szkoda mi sprzęgła i koła dwumasowego...no i ogonie silnika, bo póki co to jestem zadowolny z dynamiki i bezawaryjnosci.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez areks79 » 14 wrz 2014, o 15:52

Witam. Mam pytanko. Czy w waszych autach komputer pokazuje niekiedy chwilowe zużycie paliwa na poziomie 89 czy 98 l/ 100km? U mnie rzadko ale się zdarza. 2.0d
areks79
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 sie 2014, o 18:00
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005

Postprzez wilczyhak » 14 wrz 2014, o 18:38

Ja nie zaobserwowałem takiego zjawiska u siebie, ale przyznam że rzadko jeżdżę na tym wskazaniu (raczej dystans do tankowania). Max jaki widziałem to coś ok 28l/100km. Ale może i coś takiego się zdarza... Może ktoś wie na jakiej podstawie (tzn. jakie sygnały biorą w tym udział) w naszych Volvo jest ta wartość podawana? (bo ja nie zagłębiałem tematu, ale w sumie warto było by wiedzieć)
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Postprzez katalizator » 17 wrz 2014, o 21:10

Ja widzę wartości 99,9l/100km, ale tylko okresowo w momencie kiedy występuje u mnie problem, z którym się obecnie borykam (uszkodzony zawór EGR lub procedura dopalania dpf, który został wycięty). Generalnie skłaniam się do twierdzenia, że kiedy się takie wartości pojawiają to jest jakiś problem :-). (zakładając, że na światłach ruszasz tak jak wszyscy).
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez maroos » 25 wrz 2014, o 15:41

Podepnę się pod temat. Mam taką sytuację:
1. Jadę sobie i w pewnym momencie spalanie na kompie wzrasta (zarówno chwilowe jak i średnie-po pewnym dystansie). Chwilowe oscyluje w okolicach od 7 do 9 przy spokojnej jeździe. Średnie plasuje się w okolicach 7,6l/100km. Taki stan trwał ostatnio przez ok. 300km (kilka dni). Różne dystanse, zimny silnik, ciepły silnik, droga szybkiego ruchu, miasto...
2. Jadę sobie i nagle chwilowe wraca do normy: od 5 do 7l/100km przy spokojnej jeździe. Po kilkudziesięciu kilometrach również średnie spada i wraca do normy (poniżej 7l).

Czy to możliwe że procedura wypalania DPF trwa tyle czasu? I to po ponownym uruchomieniu silnika przez kilka kolejnych dni? A może to coś innego?
Jakieś sugestie?
Lubię szwedzkie samochody i szwedzkie... meble
maroos
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 19 sie 2014, o 14:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez areks79 » 25 wrz 2014, o 17:58

Nie mam dpf- u i z egr też nic mi się nie dzieje. Te wysokie wartości pojawiają się tylko na chwilę
areks79
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 sie 2014, o 18:00
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005

Postprzez katalizator » 27 wrz 2014, o 18:49

Areks79 wysokie wartości chwilowego spalania mogą pojawiać się podczas ruchania z 1 biegu gdy przytrzymujesz go dłużej na półsprzęgle, mniej więcej jak w sytuacji jakbyś chciał ruszyć z piskiem.

Maroos Ty masz problem podobny do mojego, z tym, że u mnie te okresy zwiększonego spalania trwają krócej, bez znaczenia zimny, ciepły silnik, trasa czy miasto. Wiem, że ma na to wpływ EGR, ale nie tylko on. Tyle ustaliłem. Załączaniem tego procesu steruje komputer, zatem włączany jest podczas pewnych warunków. Problem u mnie występuje po ostrzejszej jeździe. Potem styl jazdy nie ma znaczenia. Zrobiłem prosty test, odłączyłem wtyczkę elektryczną od zaworu EGR oraz upewniłem się, że jest w pozycji zamkniętej (zdejmując plastikową obudowę od dołu zaworu egr). Mogą występować błędy, ale nie zawsze tak się dzieje i nie ma to wpływu na pracę silnika z tym, że pracuje on ciszej. Po odłączeniu EGR-a robie na baku prawie 200km więcej, w dodatku chwilowe skoki wyższego spalania zminimalizowałem do +- 50km przebytej drogi. Po odłączeniu EGR-a komputer może potrzebować trochę czasu (choć nie zawsze) aby zmienić skład mieszanki. Wtedy też wydech wycisza swoją pracę zauważalnie!!!. Mimo to problem okresowego wyższego spalania występuje nadal, rzadziej, najgorsze, że skutkuje wzrostem poziomu oleju w misce olejowe (każdy wie o co chodzi). Mnie zastanawia to, czy po odłączeniu EGR-a, który ciągle jest zamknięty (czyli tak jak niektórzy zaślepiają go) komputer może zmieniać skład mieszanki paliwo/powietrze przy jakiś warunkach tak, że w tym czasie spala więcej ON. Czy któryś z kolegów mógłby się wypowiedzieć, bo z moich obserwacji wygląda, że po odłączeniu EGR-a spalanie ogólnie zmniejszyło się.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez maroos » 28 wrz 2014, o 12:13

katalizator- dzięki za sugestie.

Gość z diagnostyki Volvo mówił, że wypalanie DPFa powinno trwać max 20-30mminut przy sprzyjających warunkach (czyli np. równomierna jazda na autostradzie - odpowiednie obroty, temperatura wydechu etc). Rozumiem, że jeśli jeżdżę po mieście albo na krótkich odcinkach procedura wypalania może być przerywana ale 300km to raczej coś jest nie tak.
Co do EGRa - ciągle biję się z myślami nt odłączenia go bo mam świadomość, że przy zamkniętym EGR więcej nieprzepalonego syfu trafia bezpośrednio do wydechu i DPF dostaje w d... A jeśli nie jeżdżę często na długich odcinkach to w perspektywie czekają mnie problemy związane z zapchanym DPFem....
Pomijam kwestię telepotania silnika przy zapalaniu i gaszeniu gdy EGR nie działa...

Tym bardziej, że czytałem gdzieś obszerny raport o jakości paliw na naszych stacjach w ujęciu zasyfionych DPFów, przepustnic etc i wychodzi na to, że polskie paliwa w porównaniu do np. niemieckich czy austriackich potrafią być mocno zanieczyszczone. No i tutaj rola EGRa ma jednak duże znaczenie...
Lubię szwedzkie samochody i szwedzkie... meble
maroos
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 19
Dołączył(a): 19 sie 2014, o 14:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2007

Postprzez skrab » 28 wrz 2014, o 16:12

I jeszcze zapomniałeś dodać żen jest inna praca silnika przy wypaleniu dpf-a ,czyli taki basowy głos i obroty podwyrzszone, jeżeli się wypala dpf na jałowym biegu po przyjazdu to lepiej zostawić na jałowym biegu ,aż sie procedura skończy, ów taka mała sugestia ;)
skrab
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 27 wrz 2014, o 18:59
Model: A4
Silnik: caga Audi B8
Rok produkcji: 2008

Postprzez wilczyhak » 28 wrz 2014, o 19:24

Ehhh ta ekologia :/ heh
Avatar użytkownika
wilczyhak
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 267
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 10:07
Lokalizacja: Rzeszów
Model: V50
Silnik: 2.0D-D4204T
Rok produkcji: 2005

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości