przez katalizator » 27 wrz 2014, o 18:49
Areks79 wysokie wartości chwilowego spalania mogą pojawiać się podczas ruchania z 1 biegu gdy przytrzymujesz go dłużej na półsprzęgle, mniej więcej jak w sytuacji jakbyś chciał ruszyć z piskiem.
Maroos Ty masz problem podobny do mojego, z tym, że u mnie te okresy zwiększonego spalania trwają krócej, bez znaczenia zimny, ciepły silnik, trasa czy miasto. Wiem, że ma na to wpływ EGR, ale nie tylko on. Tyle ustaliłem. Załączaniem tego procesu steruje komputer, zatem włączany jest podczas pewnych warunków. Problem u mnie występuje po ostrzejszej jeździe. Potem styl jazdy nie ma znaczenia. Zrobiłem prosty test, odłączyłem wtyczkę elektryczną od zaworu EGR oraz upewniłem się, że jest w pozycji zamkniętej (zdejmując plastikową obudowę od dołu zaworu egr). Mogą występować błędy, ale nie zawsze tak się dzieje i nie ma to wpływu na pracę silnika z tym, że pracuje on ciszej. Po odłączeniu EGR-a robie na baku prawie 200km więcej, w dodatku chwilowe skoki wyższego spalania zminimalizowałem do +- 50km przebytej drogi. Po odłączeniu EGR-a komputer może potrzebować trochę czasu (choć nie zawsze) aby zmienić skład mieszanki. Wtedy też wydech wycisza swoją pracę zauważalnie!!!. Mimo to problem okresowego wyższego spalania występuje nadal, rzadziej, najgorsze, że skutkuje wzrostem poziomu oleju w misce olejowe (każdy wie o co chodzi). Mnie zastanawia to, czy po odłączeniu EGR-a, który ciągle jest zamknięty (czyli tak jak niektórzy zaślepiają go) komputer może zmieniać skład mieszanki paliwo/powietrze przy jakiś warunkach tak, że w tym czasie spala więcej ON. Czy któryś z kolegów mógłby się wypowiedzieć, bo z moich obserwacji wygląda, że po odłączeniu EGR-a spalanie ogólnie zmniejszyło się.