[2.0D3 150KM 07-] Spory wyciek z czujnika?

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez publo102 » 3 sty 2016, o 19:02

Witam,
dzisiaj postanowiłem zajrzeć pod osłonę silnika, ot tak czy wszystko ok, no i się okazało, że nie jest dobrze, otóż ukazał się wyciek na połączeniu rury doprowadzającej powietrze z silnikiem. Wydaje mi się, że to jakiś czujnik, może zawór, sam nie wiem, bo ekspertem nie jestem. Zrobiłem zdjęcia, które załączam. Wyciek jest dosyć spory i zastanawiam się jak ogarnąć temat. Silnik to D3 o kodzie D5204T5. Wie ktoś może, co to za część i jak się za to zabrać? Będę wdzięczny za pomoc. To moje pierwsze Volvo i już zaczynam się bać :(
Obrazek
Obrazek
Obrazek
publo102
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 gru 2015, o 17:16
Model: V50
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Polska

Postprzez Grebo » 23 sty 2016, o 14:40

Witam serdecznie, mam s40 i dokladnie to samo u mnie się zrobiło. Czy udało Ci się namierzyć przyczynę?
Grebo
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 sty 2016, o 14:37
Model: S40
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: Krakow

Postprzez publo102 » 24 sty 2016, o 13:45

Prawdopodobnie problemem jest separator oleju/odma. Oryginalnie wymienia się całą obudowę filtra/odmę, jednak w poprzednich silnikach 2.0D można wymienić samą gumkę, pytanie czy tutaj też jest taka możliwość?
publo102
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 gru 2015, o 17:16
Model: V50
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Polska

Postprzez publo102 » 5 lut 2016, o 10:52

W końcu rozkręciłem temat, to znaczy wąż od filtra powietrza do dolotu turbiny, w środku czysto, żadnej mazi, masła czy jak to tam zwał. Niestety cały dolot powietrza jest z plastiku i niestety jest średnio szczelny po kilku latach używania, zatem wyczyściłem, dokręciłem opaski, tą na wężyku wychodzącym z separatora wymieniłem na nową, bo była nierozbieralna/jednorazowa i praktycznie jak wyjmowałem dolot powietrza, to z tego węża czujnik sam wyszedł, więc musiało już słabo trzymać. Silnik przeczyszczony i pożyjemy zobaczymy jak to będzie. Mam nadzieje, że póki co temat został rozwiązany.
publo102
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 gru 2015, o 17:16
Model: V50
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Polska

Postprzez publo102 » 26 lis 2016, o 09:15

Niestety po kilku ładnych miesiącach znowu zaczyna się robić lekko mokrawo zwłaszcza przy czujniku który nie wiem od czego jest, może ktoś wie i podzieli się ta informacją?
publo102
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 gru 2015, o 17:16
Model: V50
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Polska

Postprzez publo102 » 29 gru 2016, o 18:13

Jakby ktoś jeszcze potrzebował informacji to ta część na przewodzie to jest prawdopodobnie grzałka oparów wydobywajacych się z odmy.
publo102
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 20
Dołączył(a): 3 gru 2015, o 17:16
Model: V50
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Polska

Postprzez radek23 » 30 sty 2017, o 10:55

pewnie się czujnik zepsuł
radek23
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 30 sty 2017, o 10:54
Model: a
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości