[1.6D2 115KM 07-] Stuki przy zmianie biegów

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez mlp » 25 cze 2019, o 22:13

Panowie witam
V50 (2011r) 1.6 D2 z tym samym napędem co w Fordach MK3, 114KM skrzynia 6 biegów oznaczenie AV6R 7002 MF, mam objaw podczas ruszania z 1 na 2 jakieś stuki dochodzą ze skrzyni ale w samochodzie nie czuć jakiś szarpnięć.

Jestem po wymianie łożysk i kontroli skrzyni biegów w firmie specjalizującej się w skrzyniach biegów, wymiana koła dwu masowego i zestawu sprzęgła (koło stukało chybocząc się na boki), i czas przyszedł na półosie, kupiłem nowe GSP (bo innych nie ma) i mogę powiedzieć tak:
Winą stuków podczas przełączania biegów są półosie a dokładnie luz wzdłużny, luz przegubu wewnętrznego półosi lewej od strony skrzyni biegów (można go wkładać i wyciągać co po rozgrzaniu powoduje stukanie).

Półosie nie mogą mieć żadnego luzu wzdłużnego (tak jak niektórzy twierdzą), półoś musi ciasno siedzieć w przegubie zewnętrznym przesuwa się tylko w przegubie wewnętrznym, który jest do tego skonstruowany.

Pozostaje mi tylko rozwiązać problem pojedynczych już stuków, które pochodzą od przesuwającego się przegubu wewnętrznego lewego w skrzyni biegów, po rozgrzaniu luz się zwiększa i czasem stuknie

Gdzieś czytałem, że można posmarować wieloklin przegubu, który wchodzi do skrzyni klejem do gwintów, jakieś ASO to nawet robiło, żeby się pozbyć tego problemu czy ktoś to praktykował ? czy po czymś takim da się łatwo tą półoś wyciągnąć ?
mlp
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 maja 2019, o 08:04
Model: V50
Silnik: 1.6 d2
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: śląsk

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości