silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
25 cze 2019, o 22:13
Panowie witam
V50 (2011r) 1.6 D2 z tym samym napędem co w Fordach MK3, 114KM skrzynia 6 biegów oznaczenie AV6R 7002 MF, mam objaw podczas ruszania z 1 na 2 jakieś stuki dochodzą ze skrzyni ale w samochodzie nie czuć jakiś szarpnięć.
Jestem po wymianie łożysk i kontroli skrzyni biegów w firmie specjalizującej się w skrzyniach biegów, wymiana koła dwu masowego i zestawu sprzęgła (koło stukało chybocząc się na boki), i czas przyszedł na półosie, kupiłem nowe GSP (bo innych nie ma) i mogę powiedzieć tak:
Winą stuków podczas przełączania biegów są półosie a dokładnie luz wzdłużny, luz przegubu wewnętrznego półosi lewej od strony skrzyni biegów (można go wkładać i wyciągać co po rozgrzaniu powoduje stukanie).
Półosie nie mogą mieć żadnego luzu wzdłużnego (tak jak niektórzy twierdzą), półoś musi ciasno siedzieć w przegubie zewnętrznym przesuwa się tylko w przegubie wewnętrznym, który jest do tego skonstruowany.
Pozostaje mi tylko rozwiązać problem pojedynczych już stuków, które pochodzą od przesuwającego się przegubu wewnętrznego lewego w skrzyni biegów, po rozgrzaniu luz się zwiększa i czasem stuknie
Gdzieś czytałem, że można posmarować wieloklin przegubu, który wchodzi do skrzyni klejem do gwintów, jakieś ASO to nawet robiło, żeby się pozbyć tego problemu czy ktoś to praktykował ? czy po czymś takim da się łatwo tą półoś wyciągnąć ?
15 mar 2021, o 10:40
Jeśli macie jakiś problem przy zmianie biegów to serwis
https://www.naprawamostyskrzynie.pl/ specjalizuje się w naprawie i regeneracji mostów napędowych oraz skrzyń biegów manualnych do wszystkich pojazdów osobowych, dostawczych oraz specjalnych. Sprawdźcie na całą ich ofertę. Ja polecam serdecznie.