[2.0D 136KM 07-] Szarpanie przy jednostajnej jeździe i milion błędów z diagno

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez szmydziu » 30 sie 2018, o 16:24

Witam wszystkich ponownie.
Temat próbowałem rozkopać tutaj: http://v50klub.pl/szarpie-przy-jednostajnej-jezdzie-miedzy-1600-1950-rpm-t3928.html,
nie mniej jednak zrobił się spory śmietnik w update'ach. Ponadto kilka osób przypięło się do wątku ze swoimi autkami, a jeszcze inni zrobili sobie wycieczki pod moim adresem...
Usystematyzujmy zatem wątek, a stary może trafić do archiwum.

Jaki mam problem w aucie?
*Samochód jadąc jednostajną prędkością (także przy zapiętym tempomacie) wpada w drgania, szarpie w przedziale obrotów 1600-1950. Szarpanie występuje tylko przy stałej prędkości, zawsze na drodze prostej, bądź na bardzo delikatnych wzniesieniach. Przy dodaniu gazu (przyspieszaniu), bądź zapięciu innego biegu problem znika.
Najbardziej odczuwalne jest to przy 2gim i 3cim biegu, rzadziej na 4tym.
*Przy mocnych wzniesieniach, gdy autko mam na "dwójce" i powyżej 2600 rpm wpada w takie drżenie, szarpanie, że MUSZĘ mu zapodać trzeci bieg, bo budą trzęsię jakby się miała zaraz rozpaść. :?
*Na jałowym biegu czuć nierówną pracę silnika. Przy gaszeniu auta oraz odpalaniu telepie motorem. [Ten problem pojawił się 1500 km temu].

*Auto pali fizycznie od 0,5 do 0,9 litra więcej, niż wskazania na komputerze. Mierzone w trybie miejskim. Dodam tylko, że dziennie robię od 200 do 300 km.

Co w aucie było zrobione?
Auto kupione z przebiegiem 241.000 km od typowego Mirka handlarza (miejscowość Pruchnik, Podkarpacie - strzeżcie się). Szybko się okazało, że w aucie jest wywalona cała tablica błędów.
-przywróciłem tablicę błędów (przy przebiegu 245.000),
-wymieniłem zawór EGR na nowy (przebieg 251.000 - koszt ponad 2200 zł),
-wymieniłem kpl wtrysków Siemens (przebieg 285.000),
-poprawiłem po handlarzu wywalenie DPF w Poznaniu w Electric-Service (przebieg 289.000),
-wymieniłem przepływomierz powietrza na NOWY (przebieg 287.000),
-wymieniłem 1 zawór na pompie paliwa (przebieg 265.000).

Problem nie zniknął, a budżet został uszczuplony o drugie Volvo. Teraz to już walka o honor. Wygram ją JA albo... Volvo.

Będąc totalnie sfrustrowanym po wszystkich tych "naprawach" udałem się na diagnostykę. W Gorzowie Wlkp gdzie mieszkam nie ma serwisu Volvo, więc padło na warsztat Tom-Serwis.
Auto podpięte pod PDL-5500 i wywaliło 3 miliony błędów. Oto one:

Moduł klimatyzacji:
0101 Nieprawidłowy sygnał czujnika masowego przepływu powietrza MAF
C326 Moduł sterujący komunikacją. Nieprawidłowy sygnał.

Hamulce z ukł. zapobiegania blok. kół:
0118 Zasilanie czujnika stabilności zespołu czujników nadwozia (BSC). Zbyt wysokie napięcie.
0058 Zbyt wysokie napięcie zasilania.

Centr. moduł elektron. w skrz. poł. po str. pas. A:
8A09 Prawe światło mijania: nieprawidłowy sygnał
6C44 Moduł blokady kolumny kierownicy SCL: nieprawidłowy sygnał
1A41 Wyłącznik zapłonu: nieprawidłowy sygnał
8A12 Lewe światło mijania: nieprawidłowy sygnał
DF11 Magistrala CAN-H dużej szybkości, sieć dużej szybkości: brak sygnału
8FB2 Moduł czujnika deszczu RSM: nieprawidłowe działanie
8B05 Światła pozycyjne: nieprawidłowy sygnał
8C20 Nieprawidłowy sygnał tylnej lampy przeciwmgielnej
DD11 Błąd komunikacji z modułem sterującym układu SCU: brak sygnału
3A00 Oprogramowanie ECM: nieprawidłowy sygnał
3F93 Czujnik położenia pedału AP przyspieszenia. Zbyt niski poziom sygnału.
8B03 Nieprawidłowy sygnał lewych świateł postojowych.
8F01 Przełącznik swiateł awaryjnych: nieprawidłowy sygnał
6C42 Moduł sterujący uruchomieniem SCU: brak sygnału

Skrzynka połączeniowa układu TPMS po stronie pasażera A:
// te same błędy co w Centr. moduł elektron. w skrz. poł. po str. pas. A //

Elektron. moduł wspom. ukł. kierownicz.
0080 Czujnik kąta skrętu kierownicy: nieprawidłowy sygnał
0071 Zasilanie: zbyt niski poziom sygnału

Moduł dodatku do oleju napędowego:
E010 Moduł sterujący zasilania: sygnał zbyt niski
000A Nieprawidłowy sygnał prędkości pojazdu
0002 Czujnik poziomu dodatku: nieprawidłowy sygnał

Poduszka powietrzna:
0005 Zasilanie z aku. Zbyt niskie napięcie.

Centr. moduł elektron. w skrz. poł. po str. pas. B:
// tu masa błędów jak wyżej, ze światłami, klaksonem itd //

Moduł drzwi kierowcy:
U1D11 Komunikacja z pakietem przełączników - usterka wewnętrzna.
DD10H/56592 Kod nieudokumentowany
U2010 Moduł sterujący - usterka wewnętrzna

Moduł asystenta parkowania:
E010 Zasilanie: zbyt duża różnica napięcia

Moduł klimatyzacji:
0062 Usterka wewnętrzna silniczka przepustnicy regulacji temperatury z lewej strony
E010 zbyt niskie zasilanie modułu sterującego.

Dodam tylko, że WSZYSTKIE światła działają prawidłowo, klakson działa, tempomat działa, szyby w elektr. działają, klima działa, czujnik zmierzchu oraz deszczu działa.
Czy na moje auto jest ktoś mądry?
Jestem z Gorzowa, mogę dojechać na serwis nawet 250-300 km, ale muszę mieć pewność, że oddaje auto w dobre ręce.
szmydziu
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 20:07
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez krzysztof63 » 31 sie 2018, o 13:42

Moim zdaniem z rzeczy ktore opisałeś,to należy zainteresować się tylko błędami 0101 i 3F93.Reszta z Twoją usterką ma niewiele wspólnego.
krzysztof63
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 139
Dołączył(a): 26 kwi 2016, o 12:06
Model: C 30
Silnik: D4204T
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości