silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
6 sty 2019, o 13:50
Witam, mam ten sam problem w moim Volvo V50 czy uporałes się z problemem wiadomo co było przyczyna szarpania ?
5 lut 2019, o 19:42
Dalej uważam, że to kwestia programowa.
Ja też tak mam, wiem kiedy włącza się programowo procedura dopalania, nauczyłem się już tego auta tak, że po pracy silnika wiem. W momencie przełączania procedury on/off dopalania występują u mnie 2 objawy: auto samo przyspiesza lub samo zwalnia w ciągu 0,5sek. Tak jakbym odjął gazu podczas gdy pedał mam w tej samej pozycji.
Być może macie tak jak ja, że kastracja wykonana fizycznie a programowo zmieniono parametry wtrysków, dotrysków, itd, tak, że auto nie pali więcej (i nie przeciska tego oleju napędowego do oleju silnikowego przez pierścienie) ale te nowe mapy są niedopracowane. Nie znam się na programach, ale wiele osób wychwala volvotech z Chorzowa i gdybym miał do nich bliżej pojechałbym żeby mi wrzucili nowy soft (tj taki z v50 z lat 2004-05 z modelu bez dpf-a). Wtedy dopiero potwierdził bym wam to wszystko co pisze.
5 lut 2019, o 19:48
Tylko, ze u mnie DPF nie sostał wycięty...
5 lut 2019, o 20:45
Oktu96 a szarpie okresowo czy cały czas.
Jeśli okresowo to dalej uważam, że jest to związane z procedurą dopalania.
Niech wypowiedzą się osoby które użytkują dpf na co dzień. Z pewnością ma on swój okres eksploatacji i zanim dojdzie do poważnych objawów jego przepełnienia (przytkania) to wcześniej też będą pojawiać się jakieś anomalie których raczej nikt jednoznacznie nie stwierdzi.
Ale jak masz chęć to przeczyść sobie dolot (po tej operacji miałem wrażenie jakby problem szarpania się zmniejszył), wcześniej obejrzyj z wierzchu silnik (zdejmij pokrywę wierzchnią) czy nie rzyga Ci olejem, czy silnik jest czysty, możesz wyczyścić EGR, zobaczyć czy pracuje w miarę płynnie sztanga u dołu EGRa... no taka kosmetyka.
5 lut 2019, o 21:13
Szarpie okresowo podczas jazdy w okol komina w czwartek jechałem na trasie i przy obrotach poniżej 2 tys szarpał cały czas. EGR został wymieniony na nowy, silnik czysty. W przyszłym tygodniu mechanik będzie mi rozbierał przepustnice aby sprawdzić jej działanie i klapki wewnątrz.
6 lut 2019, o 06:06
Ponadto w momencie kiedy pojawia się szarpanie silnik głośniej pracuje, gorzej reaguje na gaz i przy gaszeniu występuje mocne szarpnięcie całym autem (dwumasa nowa).
13 kwi 2019, o 08:05
Oktu96 napisał(a):Ponadto w momencie kiedy pojawia się szarpanie silnik głośniej pracuje, gorzej reaguje na gaz i przy gaszeniu występuje mocne szarpnięcie całym autem (dwumasa nowa).
Polecam wizytę w VOLVOTECH Chorzów, zmiana programu silnika załatwia wszelkie bolączki odnośnie szarpania.
Dodatkowo sprawdzają podzespoły które powodowałyby szarpanie...
13 kwi 2019, o 08:29
Po regeneracji dpf, wymianie przepustnicy, wymianie EGR, regeneracji jednego z wtrysków i czujnika różnicy ciśnień objawy szarpania ustały. Jak narazie...
13 kwi 2019, o 11:29
Tyle wymieniłeś części (i kasy na pewno też), że sam pewnie nie wiesz co było powodem szarpania...
13 kwi 2019, o 17:53
Wyglądało to na ciągły proces wypalania dpf a te wszystkie pozostałe rzeczy które wymieniłem mogły przyczynić się do jego zapchania (EGR dawał błąd, wtrysk po prostu padł, przepustnica miała zablokowane klapki).
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.