silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
27 paź 2017, o 18:37
Witam,
posiadam od pół roku Volvo V50, 2.0 136KM. Od samego początku mam problem z delikatnym szarpaniem podczas delikatnej jazdy. Problem nie występuje cały czas lecz, losowo, sporadycznie. Wymieniłem dwa zaworki, jeden od sterowania turbiną, a drugi od sterowania przepustnicą. Wymiana zaworków nie pomogła. Zaobserwowałem że podczas tego jak szarpanie występuje podczas przyspieszania (m.in. ruszania z postoju) słychać głośniej pracę silnika, a dokładniej słychać jak zawory klepią. Jestem niemalże pewien na 100% że te dwie przypadłości są ze sobą na stałe przypisane, jak szarpie to i zawory klepią głośniej. Czy ktoś miał podobny przypadek? Bardzo proszę o pomoc, bo już mi ręce opadają... EGR mam zaślepiony.
4 lis 2017, o 22:56
Jeżeli faktycznie szarpie okresowo to właśnie rozpoznałeś moment wypalania filtra cząstek stałych. Jeżeli powiesz, że już go nie masz tzn, że fizycznie może i nie natomiast programowo JEST i działa. Ogólnie zmienia się charakterystyka i kultura pracy silnika podczas wypalania. Natomiast wyraźnie da się te dwa stany rozróżnić bo dla wprawnego ucha i samej jakości jazdy jest znacząca różnica.
5 lis 2017, o 10:08
Mam ten samochód od pół roku.
Poprzedni właściciel mówił mi, że DPFu nie ma, ale nie wiem czy został tylko programowo odłączony a fizycznie siedzi jeszcze, czy może fizycznie został wycięty a programowo jest. Pod podwoziem jest dpf ale może flaki ma wyciągnięte. W obecnej sytuacji co mam zrobić? Da się jakoś wogóle wyeliminować te szarpanie?
5 lis 2017, o 10:25
Raczej nie da się. Przynajmniej u mnie tak jest. Chyba że chcesz zapłacic za przepergramowanie kompa. I to nie u byle kogo tylko słyszałem że w volvotechu w Chorzowie robią to dobrze. Ja to robiłem w Łodzi dwa razy i nie do końca jestem zadowolony. Dlatego pogodziłem się z tym. To co mogę Tobie doradzić to wyczyść jeszcze cały dolot za trójnikiem. Zdejmij całą plastikową górę silnika tj kanały dolotowe i wyczyść całą smołę. Zdziwisz się jak zobaczysz ile tego jest
5 lis 2017, o 15:37
Nie chce mi się wierzyć że tak ciężko sobie z tym poradzić, ale może się mylę. Ludzie przecież wycinaja dpfy i przeprogramowują komputery.
A pod pokrywą zaworów domyślam się ile tego tam jest.
P.S
Przy czyszczeniu tej pokrywy dałeś nowa uszczelkę czy stara?
5 lis 2017, o 22:14
Radzą sobie przez akceptację tej sytuacji lub nie jeżdzą spokojnie
Mówię tylko o tym że niewielu dobrze przeprogramuje mapę wtryskiwaczy podczas procedury wypalania bo z tego co się orientuje nie można wyciąć sobie kawałka kodu. Można natomiast wrzucić oprogramowanie z wersji w wczesniejszych lat bez dpf. Do tego trzeba programować z tego co czytałem kluczyki i moduł CEM.
Uszczelki dawałem stare. Po czyszczeniu poprawila sie kultura pracy silnika.
6 lis 2017, o 08:43
katalizator napisał(a):Radzą sobie przez akceptację tej sytuacji lub nie jeżdzą spokojnie
To jeszcze jedno mam pytanie
Czy wszystkie volvo w takim przypadku szarpią?
6 lis 2017, o 20:59
Czekamy na wypowiedzi innych forumowiczów.
20 kwi 2018, o 21:36
Witam ponownie,
niestety nikt nie podjął się tematu...a szkoda.
Niestety nie poradziłem sobie jeszcze z tym problemem.
Ale sprawiłem sobie VIDĘ i zamierzam obserwować dane z czujnków itp itd.
Mogę dodać że zaobserwowałem takie zjawisko:
Jak wcześniej wspomniałem delikatne szarpanie występuje okresowo.
Jak mi szarpie auto to głośniej klepią zawory przy przyspieszaniu oraz przy gaszeniu lekko szarpnie budą.
Oraz jak jadę z jednostajną prędkością np na 3biegu (około 1700obr/min) czasami zdarzy się taki moment że auto delikatnie jakby samo przyspieszyło (odnoszę wrażenie jakby np w tym momencie zamknął się EGR i silnik dostał świeżego powietrza - ale to na pewno nie EGR bo mam go zaślepione.)
katalizator
myślisz dalej, że to problem softu...?
22 kwi 2018, o 02:41
Jak ktoś poprawia fabrykę, to niech to robi prawidłowo i do końca.
Egr możesz nawet kitem zalepić, ewentualnie zaspawać, ale w oprogramowaniu auta pozostaje.
Z tego co pamiętam to w motorach HDI jest on istotnym elementem potrzebnym do prawidłowej pracy silnika. Można go "usunąć", ale z programu też.
Nie wiem kto tam gmerał, ale generalnie można i jedno koło odkręcić, auto powinno dać radę na 3 pojechać.
Po coś tam to wszystko jest montowane.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.