Switch to full style

[2.0D 136KM 07-] Szarpie przy jednostajnej jezdzie między 1600-1950 rpm

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Odpowiedz

Re: Szarpie przy jednostajnej jezdzie między 1600-1950 rpm

22 sie 2018, o 19:49

Trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby wydać na remont auta 18tyś.
Ale jeleni nie sieją, tylko się rodzą.

Re: Szarpie przy jednostajnej jezdzie między 1600-1950 rpm

22 sie 2018, o 21:10

artek napisał(a):Trzeba mieć nierówno pod sufitem, żeby wydać na remont auta 18tyś.
Ale jeleni nie sieją, tylko się rodzą.

Spasuj koleszko. Moja sprawa na co wydaje pieniądze. Moze mam takie hobby że chce miec 11 letnie volvo w idealnym stanie a ty jesli nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to poprostu opuść ten wątek i nikogo nie obrażaj od jelenii bo kiedys z zaskoczenia w pysk dostaniesz.

Re: Szarpie przy jednostajnej jezdzie między 1600-1950 rpm

22 sie 2018, o 21:40

Synuś grzeczniej i kto ci rękę rozbuja, żeby mi w pysk dać. Cieszę się, że gówno kupiłeś, kasę wtopiłeś i dalej gówno masz. Prawdopodobnie nie zasługujesz na zadbane Volvo. Kup sobie żuka na gaz :lol: :lol: :lol:

Re: Szarpie przy jednostajnej jezdzie między 1600-1950 rpm

23 sie 2018, o 05:12

Bez wycieczek Panowie, wepnij kolego w podgrzewanie lusterka jakąś diode, po co i jak jest opisane gdzie$ na stronach, będziesz widział czy auto wchodzi czy nie w procedurę wypalania, a tym samym stwierdzisz czy poprawiacze zrobili robotę, czy poprawili sobie stan konta, bo prawidłowe usunięcie to koszt znacznie większy od kupna nowego filtra (oryginalnego).

Re: Szarpie przy jednostajnej jezdzie między 1600-1950 rpm

20 paź 2018, o 19:59

Witam.
chciałbym podzielić się historią ,moich przygód z szarpaniem;
zaczęło się od gwałtownych "skoków"między 1600-3000 tyś.obr.po wypięciu egr; brak objawów,ale..pow. 3000 obr.odczuwalny spadek mocy,dpf przewierciłem (4 otwory fi 16) auto ożyło,
irytowało mnie wypalanie co 320-325 km.po paru miesiącach takiej jazdy zrobiłem program,i tu zonk po uzyskaniu temp.szarpało od 1600-2200 obr.palił jak smok 8/100.poprawa softu (dpf i egr aut)było ok roku poprawnie,
zaczął poszarpywać na równej drodze miedzy 2000-2200 obr.
wymieniłem obudowę filtra paliwa (pęcherzyki powietrza),bez efektu ,dalej pęcherze i poszarpywanie,
potem montaż elektrycznej pompki paliwa przed filtrem,efekt: zero bąbelków i dalej szarpie,
czyszczenie przepustnicy oraz czujnika temp.dolotu nic nie dało;
wymiana sprzęgła; brak efektów (dwumasa o mało sama się nie rozpadła),chciałem go sprzedać
podczas wymiany oleju wyjąłem poduszkę pod skrzynią biegów,na oko nic jej nie dolegało, miała małe pęknięcie na na jednym ramieniu nowa 60-80 zł.

wymieniłem,ku mojemu zdziwieniu AUTO NIE SZARPIE,
zawsze palił na dotyk ,zero błędów, przebieg rzeczywisty 220 000 km.

Re: Szarpie przy jednostajnej jezdzie między 1600-1950 rpm

30 lis 2018, o 09:09

U mnie była taka sytuacja, że auto poszarpywało przy obrotach około 2000 zaraz po zakupie ale była zima mało jeździłem, dałem sobie spokój do lata. W pewnym momencie zauważyłem ze mam nieszczelność w dolocie powietrza, ta plastikowa rura była pęknięta. Wymieniłem ja na gumowa z turborury i od tego czasu problem z poszarpywaniem jak ręką odją.

Re: Szarpie przy jednostajnej jezdzie między 1600-1950 rpm

4 sty 2019, o 10:41

Cześć,

niedawno Kupiłem Volvo C30 z silnikiem 2.0 D 136KM z 2009 wersja fabrycznie bez DPF - przebieg niecałe 140k. Auto stało przed zakupem jakiś rok czasu, bo poprzedni właściciel wyjechał do Stanów. Przy obrotach 1800 - 2200 - delikatnym dodawaniu gazu (wolnym przyspieszaniu) przycina się, szarpie. Przy wciśnięciu gazu do dechy problem nie zauważalny lub nie występuje. Zdarza się że przy stałej prędkości, wydaje mi się że tylko przy ww obrotach (ale nie mam pewności), też zaczyna szarpać. Był już sprawdzany zawór EGR, został wyczyszczony i podregulowany. Jednak nie rozwiązało to problemu. Proszę o pomoc co może być przyczyną.

Pozdrawiam
Odpowiedz