[2.0D 136KM 07-] Szarpie przy jednostajnej jezdzie między 1600-1950 rpm

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez szmydziu » 27 mar 2018, o 15:26

Witam wszystkich.
Mam mały problem z moim V50 i liczę na pomoc ;)
Na wstępie: Tak, przeglądałem forum.
Nie, nie znalazłem odpowiedzi.
Tak, mój mechanik już rozkłada ręce,
A ja wpakowałem w auto już ponad 7 tys zł i najchętniej bym je roztrzaskał o ścianę a za odszkodowanie z AC kupił coś innego.

Od prawie roku zmagam się z problemem ciągłego szarpania autem, gdy jadę ze stałą prędkością (np. Na tempomacie ale nie tylko).
Problem był na początku tylko w przedziale obrotów 1600-1950.
Pojawiał się gdy auto jechało pod delikatne (prawie niezauwazalne) wzniesienie.
Gdy trasa jest z górki lub na wprost to problemu nie ma.
Ostatnio zauwazylem że problem także występuje gdy auto jedzie pod stromą górkę na 2gim biegu na obrotach około 2500rpm.
Drganie i szarpanie auta jest nie do zniesienia.

Wymieniałem kolejno EGR na nowy, pompę paliwa na nową,
Wgrałem na nowo Tablicę Błędów i mapę silnika.
Mam wymienione wszystkie filtry oraz płyny, a także nowe świeczki...
... a problem jest coraz bardziej wkurzający.
Czy ktoś ma pomysł co u mnie w aucie jest wadliwe?
Wiem, że handlarz usunął DPFa - ale nie wiem na ile to moze powodowac irytujące drgania, szarpanie.

Błagam o pomoc!
szmydziu
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 20:07
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez JacSwi » 27 mar 2018, o 18:41

No nie chcę się mądrzyć, ale pseudo dealer w jaki sposób usunął filtr cząstek?
To nie takie proste w prawidłowy sposób usunąć takie ustrojstwo z auta.
Zakręć się w koło tego usunięcia, bo zakładam że EGR,turbina i sterowanie,przepływka są oki.
U mnie przy 1.6d przy wypalaniu jest poszarpywanie, takie lekkie ale jest.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 520
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez szmydziu » 27 mar 2018, o 19:06

Nie wiem jak dokładnie usunął - ale na pewno wywalił z kompa tablice błędów.
Naprawienie tego kosztowało mnie 1000 zł.
Boje sie tylko że elektryk wgrał mape do wersji 136km z DPF, zamiast do wersji bez DPF.

Z turbiną już wszystko ok, bo tu też kasę zostawiłem...
szmydziu
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 20:07
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez artek » 27 mar 2018, o 20:07

A na jakiej podstawie wymieniłeś te wszystkie części za ponad 7tyś jak piszesz? Dlatego, że Ci szarpie, czy tak doradził zajebisty pseudo-mechanik?
Napisz czym się kierowałeś wymieniając te części? Może mechanik robi Cię w wała i wygarnia od Ciebie kasę. Dobrze, że nie kazał wymienić całego silnika.
artek
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 447
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez szmydziu » 27 mar 2018, o 20:16

Mechanik jest w porządku, ogarnia auta w rodzinie od ponad 10 lat.

Tablica błędów wgrana bo jej nie było.
Świece wymienione bo ciężko palił.
Turbina ogarnięta bo dymił na czarno i nie miał mocy + świstał.
Egr wymieniony bo dawał złe parametry w pracy.
Wszystko co do tej pory naprawiałem przynosiło rezultat dodatni w pewnym zakresie.
Nic jednak nie pomogło na szarpanie.

Obstawiam 2 rzeczy : albo zły soft albo problem lezy w tryskach.
Zastanawiające że tylko w danym przedziale obrotów pojawia sie problem.
szmydziu
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 23 kwi 2017, o 20:07
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez JacSwi » 27 mar 2018, o 20:32

Jeśli w danym przedziale to zobacz zmienną geometrię turbiny, a dokładnie zaworek który nią steruje, i jego połączenia, czy wszystko jest szczelne,w motorze 2.0 chyba są dwa i możesz je zamienić ze sobą celem sprawdzenia.
Wtryskiwacze możesz też tak dla spokoju przeczyścić, są fajne środki do tego, np. Liqy Moly i jest na YT jak to ogarnąć.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 520
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Desperat » 23 kwi 2018, o 12:09

Witam mam ten sam problem dosłownie identyczny czy istnieje rozwiązanie?
Desperat
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 11:08
Model: V 50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Desperat » 25 kwi 2018, o 18:25

czy jest ktoś na forum któremu udało się z tym uporać?
Desperat
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 11:08
Model: V 50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 26 kwi 2018, o 06:26

FAP jest? Jaki przelot?
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 520
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Desperat » 29 kwi 2018, o 14:14

Brak fapu teraz 230000
Desperat
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 11:08
Model: V 50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości