[2.0D 136KM 07-] Szybko zapychający się DPF, wysokie różnice ciśnienia spalin

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez zgadnij » 10 paź 2019, o 15:01

Hej,

Mam problem z niedawno zakupionym V50.
Po zakupie pojawił się błąd serwisu silnika i czasami samochód wchodził w tryb awaryjny a błędy DPF wskazywały na zapchany filtr . W trasie DPF niestety nie oczyszczał się a po serwisowym wypaleniu na chwilę bylo w miarę, ale po 100km znowu spadek mocy, wzrost spalania, szarpanie i kontrolna serwisu silnika... Po diagnostyce pokazały się jedynie błędy DPF: 242F, 2452, 2456 a cisnienie spalin skakało do ponad 1000mbar.

Zdecydowałem się na płukanie w specjalnej maszynie, podobno bardzo skuteczna metoda. Przy okazji wyczyścili także katalizator a przy tym sprawdzili stan turbiny i syfu w układzie wydechowym przed dpf - wszystko OK, bez zarzutu.
Wyczyścili filtry, zamontowali, testy i cisnienie na poziomie 5-10mbar na jalowym. Samochód mniej spalal, byl żwawszy i lepiej przyspieszał. Wszystko super, ale niestety tylko przez około 100km... po tym czasie znowu spalanie rosło, czkawka przy przyspieszaniu i cisnienie spalin 20-30mbar na jalowym i ponad 800mbar przy przyspieszeniu na obrotach powyżej 4000. Zrobilismy serwisowe wypalanie i znowu lepiej, na jalowym spadło ciśnienie do około 10mbar. Jazda testowa, kilka razy palnik a po 10km powrót na komputer... i znowu cisnienie spalin wzroslo! Już po 10km jazdy na ostrym gazie cisnienie na jalowym z 10 po wypaleniu wzroslo do 25-30mbar! Ewidentnie występuje problem z ograniczeniem przepływu spalin, bo takie są odczucia, do tego pogarsza się z czasem i kilometrami przejechanymi.

Mechanik sugeruje awarie czujnika różnicy ciśnienia spalin, ale czy to ma wpływ na wzrost spalania i zadyszkę silnika? Czy ktoś miał podobne objawy?

Dodam, że filtr nie wypala się samoczynnie często.
zgadnij
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 paź 2019, o 14:29
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: warszawa

Postprzez emiliobraun » 18 gru 2019, o 11:00

Szukam właśnie dpf filtrów cząstek stałych do wymiany, poprzednie także zapychały się bardzo często. Na https://pamaku.pl/dpf-filtry-czastek-stalych-i3744.html znalazłem spory wybór, używaliście kiedyś tych filtrów i możecie polecić? Zależy mi na czymś z wysokiej półki, aby sprawowało się dłużej niż poprzednie.
emiliobraun
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 18 gru 2019, o 10:57
Lokalizacja: Wrocław
Model: C70
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez haniakriz » 29 gru 2019, o 21:33

hjkea
haniakriz
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 29 gru 2019, o 21:32
Model: hani
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: haniakriz

Postprzez celiwaq » 4 sty 2020, o 17:28

hejka
celiwaq
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 sty 2020, o 17:27
Model: celi
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: celiwaq

Postprzez Rockson » 12 mar 2020, o 08:22

A może warto wmienić katalizator na nowy ? samo czyszczenie mogło nic nie dać, oddaj stary na skup https://skupujemykatalizatory odzyskasz troche kasy i przeznaczysz ją na zakup nowego
Avatar użytkownika
Rockson
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 13
Dołączył(a): 20 lip 2017, o 07:49
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez karol33267 » 12 maja 2020, o 06:07

Może ktoś z was skorzysta z oferty firmy https://dpf-fap.waw.pl .Sam z tej firmy skorzystałem pół roku temu i naprawdę wszystko poszło zgodnie z planem.Teraz kumplowi poleciłem tę firmę.
karol33267
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 12 maja 2020, o 06:06
Model: er3
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: warszawa

Postprzez DamsQT » 8 cze 2020, o 11:37

Witam Serdecznie,
Chciałbym podpiąć się do tematu.
Mam podobne objawy w identycznym modelu. Na innych forach znalazłem sugestię sprawdzenia drożności przewodów ciśnieniowych oraz stanu kabla.
Czy komuś udało rozwiązać się ten problem?
U mnie dodatkowo przy dłuższej jeździe z błędem 242F wzrasta poziom oleju silnikowego (komputer chce przepalić FAPA i wtryski podają zwiększoną dawkę oleju napędowego, a ten przedostaje się do oleju).
DamsQT
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 cze 2020, o 11:33
Model: V50
Silnik: 2.0 136KM
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Rzeszów


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości