[2.0 145KM 03-07] c30 2.0 PB bierze olej

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika BENZYNA

Postprzez BogumilZ » 7 cze 2018, o 17:49

Witam wszystkich

Jak w tytule - mam problem z c30 spalającym olej. Jest to stety niestety 2.0 duratec forda i podobno lubi sobie wypić, ALE NIE AŻ TYLE! Samochodzik pali ok 1L oleju na 600km. Po oddaniu do serwisu straszą mnie sumami rzędu 9tys a nawet wymianą silnika - oczywiście zanim do niego zajrzeli. Jeszcze w tym momencie przeżywam zawał i proszę Was forumowicze o wsparcie radą. Jak mogę do tego tematu podejść, co mogło pójść nie tak, jakie mogą być realne koszta takiego remontu silnika?

Jeszcze jedna sprawa. Na tydzień przed oddaniem auta do warsztatu padł mi alternator więc zdecydowałem się go wymienić. W warsztacie niestety wyślizgali śrubę od alternatora i teraz mówią, że trzeba wyjąć cały silnik żeby to naprawić. Co mogę z tym zrobić kiedy będą chcieli ode mnie pieniądze za wyjęcie silnika? Czy mogą tak zrobić czy to normalne, że będą chcieli za to kasę?


Z góry dzięki za rady!
BogumilZ
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 kwi 2018, o 21:35
Model: c30
Silnik: 2.0 Pb
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez gczarkowski1 » 9 cze 2018, o 05:42

Jeżeli wyślizgali śrubę ,to niech naprawią ,przecież to ich problem , wstawiłeś auto na alternator a nie na wyjęcie silnika , jak nie mają głowy do dokręcania śrub to do łopaty , nie zgadzaj sie na żadne płatności za wyciąganie silnika .
Jeżeli ubywa Ci oleju , zrób w dobrym warsztacie diagnozę od rzeczy naj tańszych
1. uszczelniacze ,koszt mały
2.pierścienie ,koszt średni
3. remont silnika koszt około 3 tyś ale nie w serwisie ,dobry mechanik góra 2 dni roboty i zawał Ci minie :D
ps. robiłem remont w swoim v50 na ful wyszedł 2,800
Avatar użytkownika
gczarkowski1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 52
Dołączył(a): 30 lip 2016, o 20:22
Model: v50
Silnik: 2,0
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: teresin -paprotnia

Postprzez BogumilZ » 12 cze 2018, o 08:51

Dzięki za odpowiedź. Przez cały tydzień się nad tym wszystkim głowiłem zajadając tabletki na uspokojenie. Gczarkowski1 czy mógłbym do Ciebie zadzwonić i zadać kilka pytań odnośnie remontu?

Pozdrawiam
BogumilZ
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 kwi 2018, o 21:35
Model: c30
Silnik: 2.0 Pb
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez BogumilZ » 6 sie 2018, o 19:39

Siemanko, jestem już po odebraniu auta od mechanika. Wymienione zostały pierścienie olejowe, uszczelniacze zaworowe, świece, uszczelka pod głowicą, uszczelka pod pokrywą zaworów, jeszcze kilka innych uszczelek, kompletny rozrząd. Samochód jeździ bardzo ładnie, olej jest krystaliczny (wcześniej, świeżo po wymianie oleju od razu była "kawa" na bagnecie), po 1200 km nic nie ubywa. Koszt całkowity 4150 zł. Frapuje mnie natomiast jedna sprawa. Mechanik jak oddawał auto powiedział, że jest niewyregulowany kąt wyprzedzenia zapłonu i auto faluje na wolnych obrotach. Obiecał, że za tydzień mi to wyreguluje i faktycznie, zostawiłem mu auto na cały dzień i mi coś tam podregulował, ale nie na tyle, żebym był zadowolony. W sensie, że dalej faluje, tylko mniej niż wcześniej, czuć grubsze potrząśnięcia na postoju od czasu do czasu (seryjnie nic nie trzęsło).

Co o tym myślicie?

Pozdrawiam
B.
BogumilZ
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 26 kwi 2018, o 21:35
Model: c30
Silnik: 2.0 Pb
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez crisc30 » 8 sie 2018, o 16:14

Mam podobny problem z obrotami na jalowym, faluja delikatnie ale jednak jest to odczuwalne, swiece wymienione jakies pol roku temu, olej i filtr oleju rowniez. Problen pojawil sie niedawno..moze ktos jeszcze mial podobny problem. Silnik 1.6 benzyna, 100KM, 63tys. Przebieg.
crisc30
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lip 2018, o 18:31
Model: c30
Silnik: 1.6 benzyna
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Salzburg

Postprzez crisc30 » 8 sie 2018, o 16:15

Mam podobny problem z obrotami na jalowym, faluja delikatnie ale jednak jest to odczuwalne, swiece wymienione jakies pol roku temu, olej i filtr oleju rowniez. Problen pojawil sie niedawno..moze ktos jeszcze mial podobny problem. Silnik 1.6 benzyna, 100KM, 63tys. Przebieg.
crisc30
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 lip 2018, o 18:31
Model: c30
Silnik: 1.6 benzyna
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Salzburg

Postprzez Gucio16 » 9 sie 2018, o 08:36

A co ma jeszcze dawać jak zajechane auta z zapchanym DPF-em.
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 743
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie


Powrót do Mechanika BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron