[2.0D 136KM 07-] Turbo? Spadek mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Kodi » 6 sty 2018, o 12:37

Cześć!
Volvo V50, 2.0D, 100KW, 2008r.

Wczoraj jadąc na odcinku 200km pod koniec trasy auto straciło moc, gdy dusiłem pedał do podłogi pojawiał się za mną czarny dym z rury wydechowej a auto nie miało wcale mocy.
Dodatkowo auto potrafi czasami odłączyć mi turbinę pojawia się komunikat "motorsystem service vereist" turbina przestaje działać auto nie ma mocy, gdy zjadę na pobocze i wyłączę auto a następnie ponownie włączę turbina chodzi, lecz już nie ma takiej mocy jak przed odcięciem turbiny. Po jakimś czasie auto chodzi normalnie.

Niedawno miałem wymienianą
- Turbinę
- Filtr cząstek stałych (NOWY, nie regenerowany)
- Zaworu podciśnienia. (Myślałem, że to powód odcinania turbiny)
- Filtry
- Olej

Na komputerze pojawia się błąd z nieprawidłowym podciśnieniem. Gdzie w Lublinie mógłbym znaleźć kogoś kto przeprowadził mi by diagnozę VIDĄ np (koszt takiej przyjemności?)
Proszę o pomoc bo nie mam już cierpliwości do tego auta.
Kodi
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 sty 2018, o 14:55
Model: v50
Silnik: 100KW
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Polska

Postprzez artek » 6 sty 2018, o 14:15

Czujnik ciśnienia, wyszukaj w tematach, było o tym na forum.
artek
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 270
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez Kodi » 6 sty 2018, o 14:22

Czytam właśnie forum "Brak mocy - wszystkie problemy ze spadkiem mocy"
Pytanie mam, czy czarny dym z rury to też wina tego czujnika?
Kodi
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 sty 2018, o 14:55
Model: v50
Silnik: 100KW
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Polska

Postprzez artek » 6 sty 2018, o 15:29

Jak masz filtr cząstek stałych to takiego dymu nie powinno być. Masz pewność, że Ci filtr założyli?
artek
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 270
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez Kodi » 6 sty 2018, o 18:32

artek napisał(a):Jak masz filtr cząstek stałych to takiego dymu nie powinno być. Masz pewność, że Ci filtr założyli?

Tak, to co kupiłem jest na pewno pod autem a dokładniej:
https://i.imgur.com/OV7NVqo.jpg
Stary filtr też mam ale jest całkowicie zapchany (niby) wszystko było robione za granicą (Francja)

Przy wymianie DPF zalałem nowy płyn i zrestartowany został licznik/stan płynu (nie VID'ą)
Dziwi właśnie mnie to że auto potrafi kopcić na czarno i traci moc. Może to winna filtra cząstek stałych (FAP/DPF)
Jednak trzeba mieć na uwadze, że kopci tylko jak auto traci moc. Gdy turbina działa (Brak komunikatu) i auto ma kopa to w lusterku ani śladu czarnego dymu.
Kodi
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 sty 2018, o 14:55
Model: v50
Silnik: 100KW
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Polska


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości