Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.
Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY
przez eryk » 15 paź 2015, o 07:25
Witam, kupiłem niedawno V50. Fajne autko jednak daje mi się we znaki twarde zawieszenie. Podobno jest to takie samo zawieszenie jak w Focusie, a tam nie jest takie twarde. Czy ktoś może zmieniał twardość zawieszenia w swoim V50? Czy da się to zrobić bez kosztownych modyfikacji? Z góry dzięki za odpowiedź.
-
eryk
- na luzie
-
- Posty: 2
- Dołączył(a): 15 paź 2015, o 07:16
- Model: V50
- Silnik: 1.6 D
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: Jelenia Góra
przez marcinv50 » 19 paź 2015, o 18:53
to samo co : focus c max - focus 2 - s40 II - wszystkie zawieszenia są takie same z tego co się orientuje - nie ma twardszy miększy - raczej alu , stalówka , ciśnienie w oponach itp. jeśli jeździłeś focusem który był miększy to po prostu zastosuj wszystkie te same części od focusa u siebie( wahacze , tuleje , amory , sprężyny ) razem z oponami i felgami - wtedy będziesz miał porównanie.
Ciśnienie w oponach ? może po prostu za dużo masz powietrza.
-
marcinv50
- 3 bieg
-
- Posty: 229
- Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Model: v50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2004
przez dmaciekd » 27 sty 2016, o 20:16
Zawieszenie jest to samo co w Focusie, czyli podobno najlepsze na świecie
Po zakupie V50 długo nie mogłem się przyzwyczaić, że coś potrafi stuknąć i nie oznacza to żadnych uszkodzeń w zawieszeniu. Wcześniej jezdziłem Lancią Lybra i tam było cichutko jak makiem zasiał, nawet po wjechaniu w dziurę. Podsumowując, ten typ tak ma
-
dmaciekd
- 1 bieg
-
- Posty: 9
- Dołączył(a): 25 sty 2016, o 19:44
- Model: V50
- Silnik: 2.0 D 136 PS
- Rok produkcji: 2004
- Lokalizacja: Kraków
-
przez marcinv50 » 27 sty 2016, o 21:08
"Po zakupie V50 długo nie mogłem się przyzwyczaić, że coś potrafi stuknąć i nie oznacza to żadnych uszkodzeń w zawieszeniu" - nie wiem co masz na myśli - bo mi nic nie stuka
-
marcinv50
- 3 bieg
-
- Posty: 229
- Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
- Lokalizacja: Szczecin
- Model: v50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2004
przez t_pa » 29 sty 2016, o 17:49
Stuka, stuka - a jak sprawdzam zawieszenie to wszystko wygląda OK. Zawieszenie jest twarde i to raczej normalne.
-
t_pa
- 2 bieg
-
- Posty: 61
- Dołączył(a): 22 sty 2013, o 17:53
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2005
przez agent0030 » 8 wrz 2016, o 20:10
Cześć
Pozwolę sobie odświeżyć trochę stary temat. Ale też mnie to zastanawia jeździłem czterema v50 przed zakupem - jazda testowa w tym jedno auto znajomego. 1.6 polift 2007 zawieszenie twarde jak diabli czuć każdą nierówność na drodze, dwa kolejne V50 to polift ale polski salon 2 diesel i przedlift 2l i tam zawiecha bardzo komfortowa. Stałem się posiadaczem v50 2 diesla z 2007 i u mnie niestety zawieszenie jest raczej twarde wcale nie przypomina dwóch poprzednich wymienionych. Może to zależy od wersji ? Ja mam wersje Momentum. Może to kwestia amortyzatorów olejowe/gazowe? ale nigdzie na alledrogo nie znalałem typowo olejowych amortyzatorów do v50. Może jest na forum ktoś kto pracuje w serwisie lub ma wiedzę na ten temat?
Pozdrawiam
-
agent0030
- 1 bieg
-
- Posty: 20
- Dołączył(a): 13 sty 2015, o 20:26
- Model: v50
- Silnik: 2,0d
- Rok produkcji: 2006
przez takiRysiek » 14 wrz 2016, o 11:49
Może trochę głupie pytanie, ale czy sprawdziłeś ciśnienie w oponach?
-
takiRysiek
- 1 bieg
-
- Posty: 14
- Dołączył(a): 6 cze 2016, o 14:57
- Model: V50
- Silnik: D4204T
- Rok produkcji: 2005
- Lokalizacja: Wrocław
przez agent0030 » 19 wrz 2016, o 16:28
Cześć
Jeszcze nie sprawdziłem ale będę musiał to zrobić. Na razie auto stoi u mechanika(wymiana dwumasy) ja jeżdżę innym ale dowiedziałem się dzisiaj w serwisie , że Volvo stosowało do v50 3 rodzaje zawieszeń komfort, dynamik i sport. Po nr vin można sprawdzić. U mnie wyszło, że jest to wersja komfort co mnie bardzo zdziwiło. Pytanie teraz takie gdybym zmienił zestaw który mam w v50 na np KAYABA np takie
http://allegro.pl/amortyzatory-kayaba-v ... 46595.html czy coś by to poprawiło pod względem komfortu? Twardość i ciśnienie w oponach też może mieć znaczenie jak tylko wyjadę z warsztatu to to zrobię
pozdrawiam
-
agent0030
- 1 bieg
-
- Posty: 20
- Dołączył(a): 13 sty 2015, o 20:26
- Model: v50
- Silnik: 2,0d
- Rok produkcji: 2006
przez artek » 19 wrz 2016, o 19:37
Napisz kolego jak po vin-ie można to stwierdzić.
-
artek
- 5 bieg
-
- Posty: 751
- Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
- Model: V50
- Silnik: 2.0D
- Rok produkcji: 2008
przez agent0030 » 20 wrz 2016, o 18:08
Wymieniłem opony na zimówki i jest trochę lepiej ale auto nadal twarde. Pytanie jeszcze jedno co oznaczają kolorowe kropki na sprężynach? Z przodu żółto czerwone z tyłu 3 białe?
artek napisał(a):Napisz kolego jak po vin-ie można to stwierdzić.
podałem nr VIN samochodu i człowiek z serwisu przedstawił mi na komputerze wszystkie informacje co do mojego samochodu łącznie z tym jakie zawieszenie mam zastosowane fabrycznie.
-
agent0030
- 1 bieg
-
- Posty: 20
- Dołączył(a): 13 sty 2015, o 20:26
- Model: v50
- Silnik: 2,0d
- Rok produkcji: 2006
Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości