[Pytanie ogólne] V50 2.0D lub 2.4D

Dział dla przyszłych właścicieli S40 lub V50. Tutaj można wklejać linki do samochodów z ogłoszeń ze wszystkich serwisów. Można też zadawać nurtujące Was pytania o S40 i V50. Bez konieczności rejestrowania się.

Powrót do Porady przed zakupem

Postprzez rojber » 7 lut 2016, o 19:48

Witam,

Przymierzam się do zakupu V50 z silnikiem diesla. Niestety nie mam zbyt dużej wiedzy na temat tych aut i prosiłbym o pomoc, porady na co zwrócić uwagę. Generalnie auto z rocznika 2010 lub wyżej jak się uda, silnik diesla 2.0 lub mocniejszy. Budżet to 35000zł. I pierwsze takie podstawowe pytanie, czy w tych rocznikach wszystkie mają filtr DPF? W ogóle z czym to się je? Bo nie mam zbytnio wiedzy nt tegoż filtra (wiem tylko, że wszyscy się tego boją:)). Jak wygląda trwałość tych silników? Można je porównać do niezniszczalnego 1.9Tdi od VAGa?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za każdą poradę:)
rojber
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7 lut 2016, o 19:39
Model: A3
Silnik: 1.9 Tdi
Rok produkcji: 2001
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez OLO77 » 11 lut 2016, o 00:01

Witam !
Niedawno stałem przed podobnym wyborem i dylematem. Nie jestem specem, ale może trochę podpowiem.
Co do DPFu w tych rocznikach wszystkie mają :( 2,4 D ma suchy 2,0 D i tu nie jestem pewien jak w tym roczniku, ale możesz spotkać i suchy i mokry (myślę, że ktoś mądrzejszy mnie sprostuje)
Generalnie mokry sprawia więcej problemów (konieczna wymiana po 180tys i dolewanie płynu). Suchy można łatwiej wypalać awaryjnie w warsztacie - to usłyszałem od mechaników. Oczywiście pytanie czy jeździsz głównie po mieście, czy też wypuszczasz się w dłuższe podróże? Raz na tydzień trasa i nie powinno być problemów z DPFem.
Co do trwałości 2,4 D to konstrukcja VOLVO i w opiniach wielu osób to jeden z lepszych diesli. Właściwie eksploatowany będzie służył długie lata (jak się coś przytrafi z pewnością będzie drogi w naprawie)
2,0 D to znana jednostka koncernu PSA, bardzo popularna dzięki temu będzie tańsza w naprawach :) Trwałość przyzwoita.
Widzę, że podobnie jak ja chcesz zamienić grupę VW na VOLVO. Kiedyś miałem Octavię I z 1,9 TDI 110 KM super autko przejechałem nim 300 tys. i z tego co wiem jeździ dalej :D Teraz mam V50 2,0 D kupiony z udokumentowanym przebiegiem 97 tys bez DPFu :D i póki co nie narzekam. Oczywiście nie zamierzam porównywać tych dwóch aut, bo nie ma czego, inna liga. Co do silników to 1,9 TDI można porównać do 2,0 D, 2,4 D to zupełnie inna bajka. Pamiętaj, że w tych rocznikach znajdziesz jeszcze D3 i D4, czyli pięciocylindrowe dwulitrówki 150 i 177 KM - zmniejszony skok tłoka D5 (w rocznikach 2010 i 2011 potrafiły pękać bloki silnika i wypalały się uszczelki pod głowicą, nie wiem, czy dotyczy to też 2,4 D (D5) 179KM) Tak na marginesie to nie wiem nawet do kiedy wypuszczali D5 w V50? Czy wychodziły równolegle do D4? Może ktoś mądrzejszy się wypowie :D
Reasumując mój laborat :D ja gorąco polecam VOLVO. Raz się przejedziesz i się zakochasz, a jak nie to nie kupuj :lol:
Oczywiście szukaj z udokumentowanym przebiegiem i pamiętaj, że nie ma OKAZJI.
OLO77
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27 gru 2015, o 00:07
Model: VW
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Poznań

Postprzez marcinv50 » 11 lut 2016, o 23:29

Chcesz konkretnej fachowej porady ? :mrgreen:

kup 2.0D - nie patrz czy z DPF czy bez - po prostu się go pozbądź

1.6 będzie z czasem za słabe

2.4d - fajny silnik ale D5 bym nie brał ( chcesz mocy ? kup 2.0 136 koni i skręć na 170 )

tdi vs silniki w volvo ? tdi można porównać trwałością do 2.4 - ale tylko w starszych rocznikach - teraz wszystko robią tak żeby nie przejechało tyle ile byś chciał :)

pozostałe silniki to te same co w fordach , peugotach , cytrynach

v50 ma zawieszenie z focusa 2 , podobno najlepsze w swojej klasie

Przesiadłem się również z TDI 130 koni z roku 2002 na 2.0D 136koni bez DPF z roku 2004 ( można powiedzieć ze 2005 bo pierwsza rejestracja 2005 ) - i naprawdę nie żałuje - mocy było za mało wiec zrobiono 182 i teraz jest pięknie - chciałem iść dalej - jednak odpowiedziano mi ze dla auta do jazdy prywatnej to już jest max dla tego silnika.

Jeśli zdecydowałeś się że chcesz mieć v50 na 100% to weź 2.0 taka moja skromna rada , wszystko tez zależy od kogo to auto kupisz i jaki będzie jego stan - komisy omijaj z daleka , tam będą chcieli jedynie na tobie zarobić i powiedzą ci wszystko co chcesz usłyszeć.

"Generalnie auto z rocznika 2010 lub wyżej jak się uda, silnik diesla 2.0 lub mocniejszy. Budżet to 35000zł. " - ciężko będzie :) 2009 ok - dlaczego ? Odpowiedz prosta - na głupim mobile.de ich ceny zaczynają się w okolicach 30 tys. zl i to tych co maja przebiegi już ponad 240 tys - a gdzie zarobek ? gdzie koszty poniesione ? sam sprawdź : http://www.mobile.de/pl/kategoria/samoc ... l,ccn:2000

Szanse masz jedynie w znalezieniu auta na polskich tablicach w tej cenie - ale tutaj tez bym uważał bo nikt nie sprzeda tanio dobrego auta
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez rojber » 13 lut 2016, o 19:46

Dziękuje Panowie za podpowiedzi;) Więc dziś byłem Poznaniu w Karliku wstępnie przymierzyć się do V50. Wersja Momentum 2.0D 136KM rocznik 2010, cena 41500zł. No i powiem Wam, że się zakochałem, niekoniecznie w tym egzemplarzu ale generalnie w marce, modelu:) Oczywiście realia trochę zmodyfikowały moje oczekiwania, budżet powiększyłem do 37000 i rocznikowo jestem w stanie przytulić 2009, no i zostaje przy silniku 2.0D. DPFu jakoś się nie obawiam, auto raczej po mieście z tym, że będę je zabierać raz tygodniu na trasę (trochę A2, trochę ekspresówki, ok 160km) a, że lubię depnąć to powinno być ok. Odnośnie samych oględzin, na co zwrócić uwagę? Jakieś sugestie? Wiem, że najlepiej odpalać na zimnym po nocy. Oczywiście nigdy nie ma się pewności, że sprzedawca przed przyjazdem go nie grzał. Dziś np wjechałem z nienacka obejrzeć tą V50, nie dzwoniłem wcześniej. Autko odpaliło bardzo ładnie, silnik pracował kulturalnie, równo, nie kopciło. Na coś jeszcze zwracać uwagę przy mechanice? A co z blacharką? Te auta mają jakieś bolączki?

Co do 1.9Tdi to ja mam wersję 90konną na pompie wtryskowej. Auto ma przekulane ok 250000 i jedyne co to wymieniałem turbo (no ale to akurat bolączka w tych silnikach). No a tak to żadnych wycieków, oleju praktycznie nie dolewam od wymiany do wymiany, ciśnienie na zaworach też książkowe. Fajnie by było trafić V50 z takim zdrowym motorem:)
rojber
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7 lut 2016, o 19:39
Model: A3
Silnik: 1.9 Tdi
Rok produkcji: 2001
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez OLO77 » 15 lut 2016, o 18:00

Oglądałeś tą granatową u Karlika ?

Osobiście się do nie przymierzałem, ale trzeba by w nią włożyć z 5k i prawie każdy element malowany, więc jak widzisz nawet dealer nie ma super zadbanych egzemplarzy :lol:
Co do sprawdzenia przed zakupem, myślę, że warto skorzystać z profesjonalnego przeglądu przedzakupowego w ASO lub niezależnym serwisie specjalizującym się w VOLVO.
Ja znalazłem swój egzemplarz w Mrągowie, więc ponad 300 km od Poznania. Skorzystałem z usług firmy AUTOTESTO, która sprawdza auto. Otrzymałem szczegółowy raport co do stanu auta bez wychodzenia z domu. Oczywiście auto oceniane jest ogólnie, czyli nie ma co liczyć, że ktoś będzie znał słabe strony modelu i zwróci na nie uwagę, ale na pewno stwierdzi, czy samochód jest godny zainteresowania (bezwypadkowe, malowane, poważne wycieki itp.)
Szukaj cierpliwie, najlepiej od pierwszego właściciela z udokumentowanym przebiegiem wtedy ryzyko będzie mniejsze.

P.S. Oczywiście chciałem nadmienić, że nic mnie nie łączy z firmą AUTOTESTO :D, pewnie są na rynku inne, które też się tym zajmują, ale ja skorzystałem z tej i jestem zadowolony.

Zwróć uwagę na koło dwumasowe, turbo, wtryski i zawieszenie.
OLO77
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27 gru 2015, o 00:07
Model: VW
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Poznań

Postprzez rojber » 15 lut 2016, o 19:58

Dokładnie tak;) Granatowa z jasnym wnętrzem. Moją uwagę zwrócił niespasowany przedni zderzak z błotnikami (i z prawej i z lewej strony), i na rogu błotnika przedniego lewego delikatne przetarcie sugerujące, że pod spodem jest jeszcze jedna warstwa lakieru o nieco innym odcieniu. Pod maską miałem wrażenie, że element pasa przedniego? po lewej stronie patrząc od przodu też nie jest idealnie spasowany. To tak na szybko, reszta wydawała się ok. "Przedstawiciel handlowy" zapewniał, że nie bawią się w sprzedaż szrotu;D Generalnie miałem tam jechać na dniach ze znajomym i z miernikiem lakieru ale chyba sobie odpuszczę, jak na taki stan rzeczy to cena auta raczej abstrakcyjna (dla przypomnienia 44900 na placu/41500 na otomoto).

PS.

Mógłbyś mi podesłać na pm ten raport z tego autotesto? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda. I tak z czystej ciekawości ale też dla jakiegoś odniesienia, możesz napisać jakie auto dokładnie kupiłeś i za jaką cenę?
rojber
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 7 lut 2016, o 19:39
Model: A3
Silnik: 1.9 Tdi
Rok produkcji: 2001
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez OLO77 » 15 lut 2016, o 22:00

Granatowa wywalała błąd z DPF-em, wycieki oleju i coś do robienia z zawieszeniem. Generalnie nie była godna polecenia za te pieniądze.
Możliwe, że te usterki usunęli i teraz jest ok, ale malowany był na 100%. Niby lekkie obcierki parkingowe.
Co do mojego to 2009 2,0D Momentum (wnętrze jak w granatowej) polski salon, pierwszy właściciel, przebieg 97000 km seryjnie bez DPF-u :D.
Zapłaciłem ciut więcej niż twój budżet, ale myślę, że spokojnie znajdziesz coś w tej cenie tylko musisz uzbroić się w cierpliwość.
Co do raportu wejdź na stronę AUTOTESTO i tam będziesz miał przykładowy raport. Mojego nie mogę tobie wysłać, bo trzeba logować się przez pocztę.
OLO77
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 27 gru 2015, o 00:07
Model: VW
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Poznań

Postprzez marcinv50 » 15 lut 2016, o 22:23

taki auto broker to dosyć ciekawe rozwiązanie - minusem jest to ze sam nie widzisz auta , ktoś ogląda je za ciebie - a raport jest dosyć szczegółowy

również korzystałem z takiego czegoś dawno temu - auto do dziś posiadam i do dziś jeździ :)

Karlika - omijaj szerokim łukiem
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez sted » 15 lut 2016, o 23:51

Hej, potrzebuję pomocy.Planuję zakup Volvo V50 1.6 Diesel rocznik 2005. Bardzo proszę o informację, czy to dobry wybór. Słyszałem różne opinie, negatywne: 1. drogie części 2. elektronika szaleje 3. francuski silnik Peugeota - nie wróży dobrze 3. Filtry mokry, czy suchy masakra, zapycha się, drogie na wypadek konieczności wymiany. Pozytywy: 1. niezawodny silnik, 2. ekonomiczny w eksploatacji 3. to volvo wiec dobre auto i trudno się odzwyczaić, gdy już się kupi. Dodam, że Volvo v 50 jest na moją kieszeń, wydaje się być bardziej ekonomiczne niż V 2.0, choć podobno ten drugi ma lepszy silnik. Bardzo proszę o opinię. Paweł
sted
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 15 lut 2016, o 23:35
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: warszawa

Postprzez marcinv50 » 16 lut 2016, o 20:04

2005 znajdziesz pewnie bez DPF - kup 2.0 - różnica w spalaniu niewielka a auto żwawsze i mocy nie zabraknie przy wyprzedzaniu tzw. TIR`a ...czy lepszy silnik - nie wiem nie miałem z 1.6 styczności wcale wiec się nie wypowiadam Jeśli już trafisz taki z DPF to po prostu przeznacz ten 1 tys zł i się go pozbądź w dobrym warsztacie.

Części - bo jeśli rozmawiamy o zawieszeniu - to jest ford focus 2 - silnik to to samo co w mondeo 3 , focusie 2 , c-max czy peugotach. Elektryka - może i są problemy z francuzami albo są takie opinie , ja jedyny problem jaki miałem to wariujący czujnik temperatury zewnętrznej - ale tylko gdy mrozy - okazało się ze kabel w drzwiach jest przetarty ( dziwne jest to ze gdy było ciepło na dworze to problem nie występował ) , i to tyle jeśli chodzi o usterki z elektryka w moim aucie.

Auto wygodne jak to volvo - jednak jeśli jesteś zbyt duży to lepiej kupić coś większego.

Kupisz zadbane nie będziesz miał problemu - kupisz od Mirka handlarza to nie będziesz mógł spać po nocach .
marcinv50
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 229
Dołączył(a): 1 gru 2014, o 21:40
Lokalizacja: Szczecin
Model: v50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004

Następna strona

Powrót do Porady przed zakupem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości