Jaki olej do diesla

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Gill » 10 paź 2019, o 11:19

Ostatnio na wymianie oleju SHELL, u mechanika spytałem go jaki lać olej. Na ścianie miał banerek z napisem "MOTUL". Pytam o ta markę mów: olej jak olej nie wie czemu taka renomę zdobył. Odradzał Castrola /którego ja od kilkunastu lat leje do starego poczciwego 1.9 TDI/. Polecał ELf co mnie zdziwiło.
Marketing, wszystkie oleje bazują na tej samej bazie i tylko kilka do 10 % to dodatki. Ważniejsze dla mnie jest przestrzeganie terminu wymiany oleju i jego rodzaju typu 5w30 ... niż marki.
Gill
Gill
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 10 paź 2019, o 11:10
Model: V50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez hspencer » 5 lis 2019, o 20:39

Czy warto inwestować w diesla?
hspencer
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 lis 2019, o 20:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez Blomkvist » 3 gru 2019, o 22:22

Burgund napisał(a):Kupiłem Valvoline Synpower ,ale nie zalałem nim bo mechanik <nie usłyszał> ,że mam olej w bagażniku. Tak, więc mam Castrola w silniku... Jeśli oryginał to możę być ostatecznie. Mam pytanie z innej beczki. Czy płukanka przed wymianą oleju nie spowoduje zatkania owego słynnego sitka w przewodzie olejowym turbo? Planuję usunąć sitko ,ale ponieważ mechanik wycenił robotę na 450 zł muszę przesunąć termin tego zabiegu na kiedy indziej. Czy ktoś usuwał sitko i może mi powiedzieć jak to cenowo wygląda?

pzdr


Trochę off-topic, ale chyba nikt się do tego nie odniósł przez te kilka lat.

Podobnie a nawet trochę drożej (ok. 700 - 800 zł z wymianą przewodu na nowy, 150 zł nowy przewód + ok. 600 zł za usługę). Tutaj niestety trzeba się liczyć z tym, że główną składową kosztu będzie robocizna. O ile dobrze pamiętam, aby dostać się do tego przewodu trzeba zdemontować część układu wydechowego (m.in. DPF). Tak mi powiedział mechanik, kiedy pytałem o to rok temu.

Osobna kwestia - zakładam, że to sitko nie jest tam zamontowane bez powodu :)

Byłoby miło gdyby ktoś kompetentny zweryfikował powyższe informacje.

Wracając do tematu głównego: Volvo C30 (1.6D, 109 KM, 2009) - CASTROL EDGE 5W30 A5 (4l - do układu wchodzi ok. 3.7l).
Blomkvist
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 3 gru 2019, o 21:59
Model: C30
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Oktu96 » 7 gru 2019, o 10:58

Ja 2 msc temu miałem wymianę oleju i zalałem Motul 8100 Eco-Nergy 5W30.
Oktu96
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 sty 2019, o 13:47
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez klawiter » 21 gru 2019, o 13:13

hspencer napisał(a):Czy warto inwestować w diesla?

Czytałem że warto zainwestować w Shella. Nie jest to drogi olej. Z tego co się dowiedziałem to dobrze wpływa na silnik. Oczyszcza z nagaru silnik. Jest również produkowany gazu ziemnego.
klawiter
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21 lis 2019, o 21:20
Model: v40
Silnik: 1,6
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Opole

Postprzez Oskacz00 » 18 sty 2020, o 19:57

W stu procentach zgadzam się z tym co napisał mój przedmówca. Widać, że zna się na rzeczy oraz wie co mówi...
--------------------------------------------------------------------
bokserki sloggi
Oskacz00
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18 sty 2020, o 19:56
Model: Rena
Silnik: C3
Rok produkcji: 1992
Lokalizacja: Wrocków

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron