DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez TomekeR » 4 mar 2019, o 14:03

W ubiegłym tygodniu zdecydowałem się na regenerację DPF. Usługa wraz z demontażem, montażem oraz wykasowaniem błędów kosztowała mnie 650 zł. Obok błędu związanego z DPF komputer pokazywał jeszcze dwa błędy, które skutkowały pojawieniem się komunikatu "Układ silnika wymagany serwis", brakiem mocy i koniecznością restartu silnika. Po bliższych oględzinach okazało się, że uwalone są izolacje kabelków tuż przed kostką czujnika różnicy ciśnień i powstało zwarcie oraz błędy. Wystarczyła taśma izolacyjna i skasowanie błędów, które już się nie pojawiają.
Po wyczyszczeniu DPF autko jest oszczędniejsze o ok. 2 - 2,5 l na 100 km.
TomekeR
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 cze 2018, o 08:12
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: płn Mazowsze

Postprzez pawelrm » 1 maja 2019, o 17:59

Witam, gdzie znajduję się pojemnik na płyn do DPFa?
pawelrm
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 15
Dołączył(a): 16 lis 2018, o 21:42
Model: v50
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Lublin

Postprzez micz » 16 maja 2019, o 08:10

Cześć
Zbiornik znajduje sie w okolicach baku paliwa trzeba sie dobrze przyjrzeć.

Mam pewien dylemat ponieważ przyszedł czas na wymianę DPF w moim samochodzie
Auto
Dużo pali, szarpie a DPF wypala sie co 20 km
Wiec jednym słowem eksploatacja samochodu stała sie niemożliwa
I tu pojawia sie pytanie czy regenerować orginal czy wymienić na nowy zamiennik
Mam pytanie do osób które wymieniły DPF
na nowy
Jak auto zachowuje sie po wymianie
Mniej pali
Czy po wymianie nie było probelmu z przybywającym olejem
Czy nie szarpie nie muli
Co ile taki nowy DPF sie wypala ( wiem ze to zależy od warunków eksploatacji )ale tak średnio.
I te same pytanie do osób które zdecydowała sie na regenerację czy tez wszystkie problemy usutapily i co ile wypala sie taki regenerowany DPF

Pozdrawaim
micz
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 16 maja 2019, o 07:46
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez WiksaBond » 30 maja 2019, o 14:23

Zgadzam się z Panem Magikiem. Widać, że zna się na rzeczy i jest prawdziwym miłośnikiem samochodów marki Volvo...
WiksaBond
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 30 maja 2019, o 14:22
Model: veno
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 13 cze 2019, o 22:44

Regeneracja fabrycznego, albo zamienniki ale bardzo dobrego producenta, ja wpakowałem nasz krajowy, cena atrakcyjna bo w okolicy 850 PLN, radość krótka, rozsypał się w drobne, nie dał rady wytrzymać jazdy po 1000 km non stop.
I musiałem zakupić nowy, oryginalny (dokładnie używka, ale "wyprana" i śmiga).
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 593
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez filtrydpffap » 18 cze 2019, o 09:06

Ja polecam zajrzeć na tą stronę https://www.filtry-dpf-fap.pl/ Tutaj na pewno dowiesz się wszystkiego na temat filtrów, itp.
filtrydpffap
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18 cze 2019, o 09:04
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez artek » 20 cze 2019, o 12:36

filtrydpffap napisał(a):Ja polecam zajrzeć na tą stronę https://www.filtry-dpf-fap.pl/ Tutaj na pewno dowiesz się wszystkiego na temat filtrów, itp.

A ja polecam sp..... tobie z tego forum zjebie genetyczny.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez hspencer » 5 lis 2019, o 20:38

DPF, czyli filtry cząstek stałych muszę kupić. W internecie trafiłem na stronę https://pamaku.pl/dpf-filtry-czastek-stalych-i3744.html lecz potrzebuję kogoś, kto mi fachowo podpowie, czy warto kupować w tym miejscu? Nie jestem biegłym w sprawach samochodowych i muszę się zawsze kogoś poradzić. Z góry dziękuje.
hspencer
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 lis 2019, o 20:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez C5V50 » 21 lut 2020, o 23:56

Cześć

Przymiarka do wybadania przyczyny - ciągłego wypalania FAP'u. Przypadła mi naprawa tego problemu. Brat próbował ogarnąć, ale w Niemczech- troszkę? inne warunki. Nie mniej: egr- nowy, nowy soft w serwisie, nowa przepustnica, nowa przepływka, nowy czujnik różnicy ciśnień filtra i któryś elektrozawór. Różnica ciśnień na wolnych obrotach ~12/13 hPa. Po wprowadzeniu nowego filtra, dopalanie zaczyna się: 50/100km po tym fakcie. Jak wracałem z Niemiec- trasa idealne warunki- po 100km jak zaczął się dopalać, tak z przerwami co 20/30min robił to ciągle, poziom oleju oczywiście UP. Dobrze że pompką odpompowałem ciut. Nie mam interface Vida, stąd będzie moje pytanie, jakie parametry mogę odczytać ?
Które będą potrzebne do diagnozy: czy będzie tam parametr zapełnienia filtra ? czy będzie korekcja wtryskiwaczy ? średnie 10 wypaleń jaki dystans, ilość dodatku w filtrze, parametry przepływomierza.
Posiadam C5 FL z tym silnikiem tak widzę, co potrafi lexia;)
Co jeszcze szarpanie silnikiem 3 bieg ~1700 obr spalanie wg komputera 12/13 L. 5 bieg 110km/h 7,3-9 L przy równej jednostajnej jeździe. Po za tym, auto reaguje na gaz bardzo dobrze, żwawe zrywne - w końcu lżejsze pewnie z 200/250 kg niż C5.
PS. Czytając wątek, nigdzie chyba nie padł problem: jaki w C5 miałem- przy wypalaniu filtra, który nie chciał skończyć procedury dopalania. Winna była końcówka wężyka od podciśnienia, które jest obok filtru oleju. W Volvo jest ciut inaczej, końcówki są jak jeden element. Autem szarpało w czasie wypalania bardzo mocno ! dopiero dodanie gazu poprawiało proces. Bardzo przypadkowo trafiłem na usterkę, była nie do wykrycia:( - pęknięty wspomniany wężyk.
Liczę, że w przypadku Volvi będzie podobnie :) tj że przyczyną będzie prosta.
PS2. Auto w przerwie od wypalenia do wypalenia ~`0,5/1min maks spalanie w bardzo dobre, niskie ~5 l przy ~110km/h 5 bieg w normie.
C5V50
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21 lut 2020, o 22:31
Model: V50
Silnik: 2.0Hajdi RHR
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: RSA

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość