[2.0D 136KM 07-] [2.0D 136KM 03-06] Szarpie przy delikatnej jeździe

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez JacSwi » 22 kwi 2018, o 02:41

Jak ktoś poprawia fabrykę, to niech to robi prawidłowo i do końca.
Egr możesz nawet kitem zalepić, ewentualnie zaspawać, ale w oprogramowaniu auta pozostaje.
Z tego co pamiętam to w motorach HDI jest on istotnym elementem potrzebnym do prawidłowej pracy silnika. Można go "usunąć", ale z programu też.
Nie wiem kto tam gmerał, ale generalnie można i jedno koło odkręcić, auto powinno dać radę na 3 pojechać.
Po coś tam to wszystko jest montowane.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 563
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Oktu96 » 6 sty 2019, o 13:50

Witam, mam ten sam problem w moim Volvo V50 czy uporałes się z problemem wiadomo co było przyczyna szarpania ?
Oktu96
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sty 2019, o 13:47
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez katalizator » 5 lut 2019, o 19:42

Dalej uważam, że to kwestia programowa.
Ja też tak mam, wiem kiedy włącza się programowo procedura dopalania, nauczyłem się już tego auta tak, że po pracy silnika wiem. W momencie przełączania procedury on/off dopalania występują u mnie 2 objawy: auto samo przyspiesza lub samo zwalnia w ciągu 0,5sek. Tak jakbym odjął gazu podczas gdy pedał mam w tej samej pozycji.

Być może macie tak jak ja, że kastracja wykonana fizycznie a programowo zmieniono parametry wtrysków, dotrysków, itd, tak, że auto nie pali więcej (i nie przeciska tego oleju napędowego do oleju silnikowego przez pierścienie) ale te nowe mapy są niedopracowane. Nie znam się na programach, ale wiele osób wychwala volvotech z Chorzowa i gdybym miał do nich bliżej pojechałbym żeby mi wrzucili nowy soft (tj taki z v50 z lat 2004-05 z modelu bez dpf-a). Wtedy dopiero potwierdził bym wam to wszystko co pisze.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 212
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez Oktu96 » 5 lut 2019, o 19:48

Tylko, ze u mnie DPF nie sostał wycięty...
Oktu96
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sty 2019, o 13:47
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez katalizator » 5 lut 2019, o 20:45

Oktu96 a szarpie okresowo czy cały czas.
Jeśli okresowo to dalej uważam, że jest to związane z procedurą dopalania.
Niech wypowiedzą się osoby które użytkują dpf na co dzień. Z pewnością ma on swój okres eksploatacji i zanim dojdzie do poważnych objawów jego przepełnienia (przytkania) to wcześniej też będą pojawiać się jakieś anomalie których raczej nikt jednoznacznie nie stwierdzi.

Ale jak masz chęć to przeczyść sobie dolot (po tej operacji miałem wrażenie jakby problem szarpania się zmniejszył), wcześniej obejrzyj z wierzchu silnik (zdejmij pokrywę wierzchnią) czy nie rzyga Ci olejem, czy silnik jest czysty, możesz wyczyścić EGR, zobaczyć czy pracuje w miarę płynnie sztanga u dołu EGRa... no taka kosmetyka.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 212
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez Oktu96 » 5 lut 2019, o 21:13

Szarpie okresowo podczas jazdy w okol komina w czwartek jechałem na trasie i przy obrotach poniżej 2 tys szarpał cały czas. EGR został wymieniony na nowy, silnik czysty. W przyszłym tygodniu mechanik będzie mi rozbierał przepustnice aby sprawdzić jej działanie i klapki wewnątrz.
Oktu96
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sty 2019, o 13:47
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez Oktu96 » 6 lut 2019, o 06:06

Ponadto w momencie kiedy pojawia się szarpanie silnik głośniej pracuje, gorzej reaguje na gaz i przy gaszeniu występuje mocne szarpnięcie całym autem (dwumasa nowa).
Oktu96
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sty 2019, o 13:47
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez kewals » 13 kwi 2019, o 08:05

Oktu96 napisał(a):Ponadto w momencie kiedy pojawia się szarpanie silnik głośniej pracuje, gorzej reaguje na gaz i przy gaszeniu występuje mocne szarpnięcie całym autem (dwumasa nowa).


Polecam wizytę w VOLVOTECH Chorzów, zmiana programu silnika załatwia wszelkie bolączki odnośnie szarpania.
Dodatkowo sprawdzają podzespoły które powodowałyby szarpanie...
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS

Postprzez Oktu96 » 13 kwi 2019, o 08:29

Po regeneracji dpf, wymianie przepustnicy, wymianie EGR, regeneracji jednego z wtrysków i czujnika różnicy ciśnień objawy szarpania ustały. Jak narazie...
Oktu96
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sty 2019, o 13:47
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez kewals » 13 kwi 2019, o 11:29

Tyle wymieniłeś części (i kasy na pewno też), że sam pewnie nie wiesz co było powodem szarpania... :?:
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 12
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron