[2.0D 136KM 07-] [2.0D 136KM 03-06] Szarpie przy delikatnej jeździe

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Oktu96 » 13 kwi 2019, o 17:53

Wyglądało to na ciągły proces wypalania dpf a te wszystkie pozostałe rzeczy które wymieniłem mogły przyczynić się do jego zapchania (EGR dawał błąd, wtrysk po prostu padł, przepustnica miała zablokowane klapki).
Oktu96
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 sty 2019, o 13:47
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Postprzez kisiek » 14 cze 2019, o 10:24

Witam.
Miałem niedawno taki sam problem. Wycięty DPF, a dalej podawał większe dawki paliwa. Na zimnym silniku wszystko dobrze, a jak temperatura silnika osiągnęła ostatnią"małą kreskę" przed połową wskaźnika temperatury to czuć było takie małe szarpnięcie. Silnik zaczął więcej palić o ok 80-90% i przy jednostajnej równej jeździe szarpał. Na komputerze pokazywał średnie spalanie 7,3l/100km. Przy gaszeniu szarpało silnikiem. W silniku przybywało oleju / zmieszany z ropą/.
Pomogła wizyta w VolvoTech w Chorzowie. Wgrali tylko nowe oprogramowanie do ECM i zrobili diagnostykę. Jak jechałem do Chorzowa to na pełnym baku dystans do opróżnienia zbiornika paliwa wskazywał 690km. W drodze powrotnej zwiększył się już do 960 km i średnie spalanie też zaczęło spadać. Silnik chodzi równiutko w pełnym zakresie obrotów. Przy gaszeniu już nie szapie silnikiem.
kisiek
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 cze 2019, o 09:55
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Przeciszów

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron