[1.6D 110KM 03-07] [VOLVO V50 1.6D 2005R] Wymiana pokrywy zaworów.

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Grzesiek89 » 8 sie 2018, o 02:42

Witam wszystkich.
Ostatnio zaobserwowałem że dosyć sporo oleju dostaje mi się do dolotu przez odmę. Generalnie temat ten był już wiele razy poruszany wiec nie będę się tu rozpisywał ogólnie rzecz biorąc ''ten typ tak ma'' i tego zjawiska nie można zniwelować do zero. Bardziej chodzi mi o to czy trzeba wymieniać całą pokrywę zaworów czy wystarczy wymiana samej membrany w separatorze? Jeśli w grę wchodzi wymiana całej pokrywy to czy jest sens kupować zamiennik ? Koszt nowej w serwisie to około 500PLN. Może macie jakieś inne patenty na to żeby jakoś zminimalizować to przedostawanie się oleju do dolotu ? oczywiście nie mówię tu o kapitalce silnika. Dodam tylko że auto ma nalotu już ponad 300tyś.
Pozdrawiam.
Grzesiek89
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 44
Dołączył(a): 16 cze 2016, o 07:39
Model: V50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Radom

Postprzez Gucio16 » 8 sie 2018, o 11:36

Ten typ tak ma - jak mówią mechanicy ale warto ta wszystko wyczyscić
Najlepiej zrobić silnikowi płukankę przed wymianą oleju.
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 843
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez Grzesiek89 » 8 sie 2018, o 12:07

Olej wymieniałem jakieś dwa tygodnie temu i zalałem Valvoline 5w30 i oczywiście przed wymiana płukanka liqui moly i różnica jest zauważalna w takim sensie ze motor pracuje znacznie ciszej. Zastanawiam się jeszcze nad wymiana tego gumowego przewodu który łączy filtr powietrza z turbo łącznie z tym przewodem który wchodzi do separatora oleju tylko nie wiem czy warto kupić zamienik za 80zl bo już to przerabiałem i po miesiącu czasu te plastikowe zaczepy na odmie słabo trzymały i delikatnie pociło się w tym miejscu. Aktualnie założona jest gumowa rurka która na obu końca złapana jest metalowymi opaskami. Koszt nowej oryginalnej rurki to prawie 1000zl :/
Grzesiek89
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 44
Dołączył(a): 16 cze 2016, o 07:39
Model: V50
Silnik: 1.6D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Radom

Postprzez JacSwi » 10 sie 2018, o 00:02

Montowałem zamiennik za 85zł niby do Focusa, jeździ od roku i jest ok.
Co do odmy, mam zamontowany dodatkowy separator i spełnia swoje zadanie, oil coath chyba się to zwie. Niby tuningowa zabawka.
Pokrywę wymieniałem i pomogło tylko w wyglądzie, oryginalna PSA około 240zł kosztowała i nadal był olej, może 5-10% mniej.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 553
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości