[Pytanie ogólne] Zakup v50 2.4 benzyna, proszę o opinię i pomoc w zakupie

Dział dla przyszłych właścicieli S40 lub V50. Tutaj można wklejać linki do samochodów z ogłoszeń ze wszystkich serwisów. Można też zadawać nurtujące Was pytania o S40 i V50. Bez konieczności rejestrowania się.

Powrót do Porady przed zakupem

Postprzez bartekconv » 9 mar 2019, o 19:52

Cześć, za jakiś czas (2-4 miesiące, obecnie jestem za granicą) rozważam zakup kolejnego auta, póki co mocno rozważam volvo v50 i pojawiło się kilka pytań, najłatwiej pewnie będzie znaleźć odpowiedzi wśród pasjonatów marki. Pytam z wyprzedzeniem bo przeglądam oferty, chcę wiedzieć na co zwracać uwagę teraz i przy ew. zakupie.

Dlaczego v50? Potrzebuję kombi nie drogiego w utrzymaniu, , ciekawe możliwości jeśli chodzi o motor, bezwzględnie beznyna + gaz i parę koni więcej czyli wstępnie 2.4 170 km, miałem focusa i to zawieszenie do mnie przemawia, podoba mi się :) No i cena jest rozsądna - myślę o wydaniu 15-25 tys. Wolał bym tą dolną granicę ale co będzie czas pokaże.

I teraz kilka pytań jeśli można prosić o pomoc :)
Silnik:

Jakie są różnice w silniki benz. 2.4 140/170 km? Czy można kupić 140 i wgrać mapę 170 i efekt będzie taki sam ? Bezwzględnie jak mam wybierać wolę 170 km tylko z dostępnością tych aut nie jest łatwo i możliwość przegrania mapy do 140 km otwiera większy wachlarz wyboru.
Skrzynia:

Nigdy nie miałem automatu, zmieniam auto żeby mieć większą moc, większy bagażnik, (obecnie hatchback), komfort, no i kusi mnie automat...Tylko tutaj czytam o awaryjności akurat w v50, pchać się czy nie? jeśli tak na co zwrócić uwagę, jakie ew. koszty tych słynnych elektrozaworów i innych awaryjnych elementów? Jeśli manualna to ile ma v50 biegów w wersji 170 km i jak ta skrzynia sprawuję się przy większych prędkościach(chodzi mi o spalanie przy 150-170 km/h) ?

LIFT:

Kolejny dylemat, czy warto dopłacać do poliftu, czy są jakieś znaczące różnice, wiem wiem nowszy, ładniejszy no ale trzeba trochę dopłacić, czy warto ? niektóre lifty wykraczają poza budżet, inne jakimś cudem są tańsze, ciężka sprawa...aut z tym silnikiem jest mało i ciężko stwierdzić...

Wyposażenie/Wnętrze

Na co zwrócić uwagę w wyposażeniu auta, co jest problematyczne, co sprawdzać przy oględzinach, czego unikać. Nawigacja wiem że jest toporna i awaryjna, ja jej nie potrzebuję...Jak jest z trwałością wnętrza, lepsze zwykłe fotele, pół skóry, skóry, co się najbardziej niszczy itp.

Awaryjność:

Z tego co czytam v50 nie jest pozbawiony wad, jak każde auto ale na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupię, jak zapobiegać by nie stanąć w trasie? Czytam o awariach stacyjki, imobilisera, pomp paliwa, czy warto wymieniać któryś z tych elementów po zakupie na zapas? Jakie inne pułapki tutaj są? Awaria radia jest do przeżycia, bardziej chodzi mi o to by auto dojechało do celu. Znam życie przez elektronikę wracałem na lawecie nowymi autami, a mój stary focus mimo różnych awarii zawsze dojechał do celu - dzięki prostemu silnikowi i mało skomplikowanej elektronice.
Zakup:

Kolejna sprawa, gdzie polecacie szukać samochodu, na Polskim rynku jest tego nie wiele, ładne egzemplarze trzymają cenę, czy jest jakaś alternatywa/większy wybór? Gdzie szukać auta za granicą? Nie siedzę w tym może polecicie jakieś portale/pośredników/komisy zagraniczne sprawdzone z autentycznymi przebiegami. Może ktoś pomaga tutaj odpłatnie w sprowadzeniu takiego auta z pewną historią z kraju gdzie trudno to zachachmęcić? Zrobiłem różnymi autami kilkaset tysięcy kilometrów, nie znam się na mechanice, nie jestem wielkim pasjonatem motoryzacji ale lubię samochody wiem jak wygląda rynek aut używanych, wiem jak postępują handlarze, wiem jak psują się auta nowe i stare, jestem w miarę świadomy w tym temacie. Może ktoś z Was za jakiś czas sprzedaję auto ?
A może 2.5 turbo? Kusi, bardzo kusi, ale jednak gdzieś tam szukam kompromisu między tanim utrzymaniem a osiągami...
Kiedyś wyjeżdżałem pewnej kobiecie volvo c30 1.6 diesel z zaspy śniegu i lodu. Włączyły się jakieś systemy i auto kręciło oponami w miejscu, nie mogłem wejść na wyższe obroty. To normalne w tej rodzinie v40/v50/c30 volvo czy tamto auto miało jakieś problemy z elektroniką , a może ten diesel tak ma ? Wolę ja decydować jakie są obroty, a nie samochód...

Wiem że temat rozległy ale każdy taki zakup dla mnie to poważna decyzja i mam nadzieję że ktoś się ukłoni nad moimi wątpliwościami. Jeśli ktoś potrzebuję porady przy zakupie żaglówki to mogę się odwdzięczyć i coś podpowiedzieć :)


Bartek
bartekconv
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 19:48
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Konin

Postprzez tomekrrs » 14 mar 2019, o 12:35

Cześć, ze swojej strony mogę odnieść się najbardziej do silnika T5. Nie obawiaj się wysokich kosztów utrzymania jeżeli zamierzasz montować LPG. Spalanie w wersji FWD jest tylko minimalnie wyższe od 2.4, przy wersji AWD trzeba już doliczyć jakieś 0,8-1l ze względu na większe opory i masę, no i do tego serwis AWD co jakiś czas, ale też nie są to jakieś wysokie koszty.
Co do awaryjności, to na pewno trzeba pamiętać o łożyskach w kołach, no ale z tym do domu dojedziesz ;)
Gdzie kupować? Nie ma reguły. Jeżeli masz kupę kasy i trochę czasu, to ogłoszenia np. niemieckie i kupujesz bezpośrednio od prywatnej osoby z pełną dokumentacją. Z tym, że samochód taki będzie bardzo drogi. Z zasady trzeba dokładnie sprawdzić co się tylko da w warsztacie/stacji diagnostycznej, zaglądnąć obowiązkowo pod spód, pomierzyć lakier na słupkach, etc. Fajnie żeby była dokumentacja serwisowa, którą można do czegoś odnieść i zweryfikować jej autentyczność. Ważne żeby mieć też kogoś, kto będzie podchodził do sprawy na chłodno przy oględzinach.
Wracając do silnika, to jeśli zależy Ci na osiągach - szukaj T5, jeżeli potrzebujesz samochód do normalnej jazdy szukaj - 2.4. Osobiście nie kupiłbym wersji 140 KM. A co do wgrywania nowych map, to byle nie robił tego jakiś partacz, no i pytanie skąd weźmiesz te 170-konne? Rozumiem, że zmieni je jakiś tuner, a tu i koszty i sterownik trzeba wyciągać i otwierać do tego. Jeżeli się mylę, proszę aby ktoś mnie poprawił. Ja szukałbym jednak 170-konnej wersji od razu :)
Co do automatu, to łatwiej Ci chyba będzie znaleźć lepszy model, bo raz że zainteresowanie mniejsze, a dwa - są zazwyczaj dobrze wyposażone. Jeśli wszystko działa dobrze, to nie ma się czego bać w automacie. Ludzie często demonizują i przesadzają, tak jak np. o tym jak to silniki 1.6D są gorsze i awaryjne, a T5 pożera ogromne ilości paliwa i kosztuje krocie w utrzymaniu :D
tomekrrs
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 21
Dołączył(a): 20 sie 2017, o 13:12
Model: V50
Silnik: T5 AWD
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Podkarpackie


Powrót do Porady przed zakupem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości