wymiana kompletnego zawieszenia tył

Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.

Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Postprzez dziadastudio » 2 sie 2018, o 11:40

Witam,

Mam problem i pytanie, ostatnimi czasy słychać dość duże stuki w zawieszeniu z tyłu po lewej stronie, najbardziej słychać przy ruszaniu i jak bujam autem jak stoi w miejscu to słychać takie chrebotanie z jednej strony.
stawiałem na amortyztor, bo podczas jazdy na zakretach dupa trochę sztywna a to samo miałem kiedyś w focusie.
zawiozłem do warsztatu i zenek powiedział mi że do wymiany amortyzatory bo są wylane i wszystkie wahacze z obydwu stron bo mówi że są sparciane :D a średnio mi się chce wierzyć żeby trzeba było je wszystkie wymienić.
i koszt jaki mi wyliczył za robotę plus części (wahacze, sworzenie i amortyzatory i co tam potrzebne jeszcze) to 2200 zł + 600 zł robocizna, część części z focusa bo wczoraj mówiłem mu żeby sprawdzili bo pasują a są tańsze.

Myśli że znalazł jelenia co nie? bo to tyle chyba nie kosztuje, jak patrze to komplet amortyzatorów około 350zł i komplet wahaczy 500-700 + robocizna i zbierzność 100.
dziadastudio
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 sie 2018, o 11:27
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Kraków

Postprzez JacSwi » 3 sie 2018, o 06:57

Jeszcze dolicz 4 małe wachacze do tych dużych, do tego śruby, te fabryczne będą wszystkie stojące od rdzy. Na " dobrych" zamiennikach może wyjść dobrze ponad 1500zł. Nawet na gratach Forda.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 553
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 3 sie 2018, o 06:58

A robicizna to z cennika Volvo chyba
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 553
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Gucio16 » 3 sie 2018, o 10:26

Wszystkie tuleje do wahaczy można kupić i zamontować. (są całe zestawy) nie trzeba wymieniać całych elementów.Czyli całych mini wahaczy -wprasowuje się nowe tuleje do starych .
Gucio16
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 843
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 17:36
Model: S40
Silnik: D3
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Lubelskie

Postprzez JacSwi » 4 sie 2018, o 12:10

Można i same tuleje, dużo taniej, tylko więcej roboty i nie każdy mechanik chce się tak bawić.
O ile prościej jest wyjąć jedno, wsadzić drugie, i skasować klienta.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 553
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dziadastudio » 4 sie 2018, o 14:26

na allegro najdroższy zestaw wahaczy https://allegro.pl/komplet-wachaczy-vol ... 86771.html wydaje mi się że tam jest wszystko śruby itd.

pojechalem dzisiaj do znajomego mechanika i mi mówi że to tylko jeden wahacz z lewej strony trzeba wymienić bo tam na śrubie skrzypi i tyle, a amortyzatory wyglądają ok :P pojadę jeszcze do innego się upewnić i niech robią :D

a tamtemu panu już podziękuje, kilka razy coś u niego robiłem jakieś drobne rzeczy w poprzednim aucie i w miarę normalnie wycenił, a tu to chyba go słońce przegrzało.
ja mu rano przed pracą zostawiłem auto żeby sprawdzili, i o 10 zadzwonił powiedzieć mi że mieli już to wszystko wymieniać, ale sobie pomyślał że mi tylko zadzwoni powiedzieć że części już jadą, będzie dzisiaj gotowe i do zapłaty 2700 :D to mu tylko podziękowałem i powiedziałem zeby narazie nic nie robili i później wziąłem od niego auto :P
dziadastudio
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 sie 2018, o 11:27
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Kraków

Postprzez JacSwi » 4 sie 2018, o 17:36

Zmień oba duże (albo same tuleje) bo będziesz musiał zdobić geometrię, a jak znam życie i te modele Volvo, to stoją śruby regulacyjne.
Zrobisz i będzie spokój, amorki sam dasz radę zmienić, to jest tak skomplikowane jak zagotowanie wody w czajniku.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 553
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do ZAWIESZENIE, układ KIEROWNICZY i HAMULCOWY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości