[2.0D 136KM 07-] wymiana polosi lewej

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Strzelba » 11 lip 2015, o 13:26

witam

mam pytanie odnośnie wymiany lewej półosi
w teorii prosta sprawa ale jak się to ma w praktyce czy są jakieś "haki" czy ktoś zna jakieś sztuczki które ułatwiają wymianę
no i czy do wymiany sa wymagane jakieś specjalne klucze, narzędzia

i jeszcze jedno czy półośki we wszystkich v50/s40 z silnikiem 2.0D są takie same czy były różnice przed i po lifcie
BMW-e30.PL

Kupie dolna listwę na prawe tylne drzwi do V50/S40 przed liftem w kolorze 452
Avatar użytkownika
Strzelba
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 63
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 07:57
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez katalizator » 20 lip 2015, o 19:39

Podaję opis jak wymienić lewą półoś:
- Odkręcasz koło,
- wybijasz sworzeń wahacza ze zwrotnicy koła za pomocą pręta, brechy długości 0,7-1,0m przystawiając w pozycji pionowej (lekko pochylonej tak by blachy błotnika nie uszkodzić i lakieru). Jeden koniec stawiasz na wahaczu w okolicach nitów gdzie mocowany jest sworzeń wahacza, a w drugi koniec uderzasz 5kg młotem z wysokości znad maski. Po 3-4 uderzeniach sworzeń powinien wyskoczyć ze zwrotnicy, ale nie wyjmuj go na całkowicie jeszcze.
- odkręć śrubę półosi przy przegubie (klucz 12 lub 13)
- odkręć łącznik drążka stabilizatora od strony stabilizatora (nie amortyzatora)
- końcówki drążka kierowniczego NIE RUSZAJ.
- teraz brechą doginasz wahacz do dołu (do podłogi), skręcasz zwrotnicę koła i sworzeń sam całkowicie wyjdzie ze swrotnicy.
- teraz odciągasz zwrotnicę i wyjmujesz przegub i półoś od strony zwrotnicy.
- dalej podważasz brechą wewnętrzny przegub od strony skrzyni (zapierając brechę o skrzynię tam jest 0,5cm miejsca przy wewn przegubie) tak by półoś wyskoczyła sama ze skrzyni. Staraj się nie ciągnąć półosi !!!! To WAŻNE
- po wyjęciu półosi zabezpiecz otwór w skrzyni bo może lecieć olej. Jeżeli auto będzie stało dłużej to sugeruję upuścić z 0,5l oleju by nie wysączał się poprzez szmatę zatykającą otwór.

Specjalne narzędzia: klucz dynamometryczny - dokręcić śrubę półosi klucz 12 lub 13. Moment dokręcania - znajdź sam gdzieś to było napisane.
Czy półosie przed i po lifcie są takie same nie wiem.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez kewals » 14 cze 2018, o 17:36

Witam,
przymierzam się do wymiany/regeneracji przegubu wewnętrznego lewego. Chciałem zapytać ile zębów ma końcówka przegubu która wchodzi w skrzynię biegów? Czy przegub będzie pasował od focusa/c-maxa itp?
kewals
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 paź 2017, o 17:32
Model: V50
Silnik: 2.0
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: GKS


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości