Wyrobiony mechanizm wycieraczek

blachy, klamki, lusterka, zderzaki, szyby, ale i fotele, tapicerka itp.

Powrót do Body i wnętrze

Postprzez tasmaniak » 31 sty 2015, o 08:48

Witam
Mam problem z mechanizmem wycieraczek.Jest prawdopodobnie wyrobiony.Poprzedni wlasciciel to chyba zlal.czasem ramie tlucze w blache przy szybie (ramie od kierowcy)
czy da sie ten mechanizm jakos zregenerowac lub czy mozna dopasowac go z focusa ?
Jak znalazlem uzywke na allegro to mnie wyprostowalo.400za mechanizn...chyba przesada..rozumiem ze volvoale bez jaj.
Jak ktos cos wie to prosze o pomoc.
tasmaniak
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 sty 2015, o 08:37
Model: v50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2007

Postprzez hosekk » 31 sty 2015, o 09:53

Jeśli wycieraczka obija się o słupek od strony kierowcy, to znaczy że prawdopodobnie jest źle ustawione ramię wycieraczki.
Jak masz wyłączone wycieraczki to ramię nie jest przypadkiem za wysoko? Pióro lewej wycieraczki powinno być bardzo blisko pióra prawego (nie wiem ile odstępu ale chyba z 1 cm
Avatar użytkownika
hosekk
Admin
Admin
 
Posty: 272
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 20:21
Lokalizacja: Lublin
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Lublin

Postprzez pawelwaw84 » 31 sty 2015, o 11:52

Dokładnie, przecież to się reguluje. Zdejmujesz zaślepkę na ramieniu wycieraczki, odkręcasz śrubę zdejmujesz ramię z wieloklinu i nakładasz parę ząbków w przeciwną stronę do wskazówek zegara. Pamiętaj, żeby dobrze dokręcić, bo jak obrobią się zęby to potem rzeczywiście mechanizm będzie do wymiany.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez tasmaniak » 31 sty 2015, o 20:58

Sprawdzę w Poniedziałek, ale mam wrażenie ,że one mają strasznie dużo luzu.Żona w citroenie c3 ma strasznie mało luzu na mechanizmie.
Ale nic zerknę na to w Poniedziałek. :?
Serdeczne dzięki za zainteresowanie.Poprzedni właściciel chyba na to nie zwracał zupełnie uwagi aż słupek jest poobijany.(A przecież wali to niemiłosiernie-nie za każdym razem ale od czasu do czasu uderzy)
No nic zobaczymy co z tego będzie .
Pozdrawiam
tasmaniak
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 sty 2015, o 08:37
Model: v50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2007

Postprzez tasmaniak » 2 lut 2015, o 23:33

Witajcie
Sprawa z mechanizmem wyjasniona.
Zdjalem maskownice mechanizmu i mym oczom ukazal sie widok lacznika slizgowego juz leczonego nieudolnie mechanizmu wycieraczek.Na pierwszym laczniku patrzac kolejno od strony silniczka ktos zrobil prowizorke i okolo 3-4 mm luzu przenosilo sie na piora wycieraczek dajac okolo 10 cm skoku.Skoku ktorego w zaden sposob nie dalo sie kontrolowac.Luz skasowany tuleja wytoczona z ertalonu.Nalozylem tez duuuzo smaru i mysle ze troche pochodzi.
pozdrawiam.
tasmaniak
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 sty 2015, o 08:37
Model: v50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2007

Postprzez lilith213 » 8 gru 2018, o 01:02

Hej, wiem, odgrzewam temat. Mam ten sam problem, wycieraczka zaczyna tłuc o słupek, przy tym wydaje się być lekko zapadnięta u podstawy. jeszcze nie miałem czasu tego rozebrać. Pytanie z ciekawości, przy jakim przebiegu miałeś ten problem?
lilith213
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 8 gru 2018, o 01:00
Model: v50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Szcz


Powrót do Body i wnętrze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości