silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Powrót do Mechanika DIESEL
przez ruszko1 » 7 lut 2017, o 08:26
Witam
Tez obecnie borykam sie z wysokim spalaniem i na dodatek szarpaniem przy stalych obrotach podczas jazdy czy to na zimnym czy tez rozgrzanym silniku. Mam w zwiazku z tym kilka pytan na ktore nieznalazlem odp.
Czy odpiecie wtyczki egr wskaze gdzie lezy problem spalania a byc moze i szarpania?
Czy czujnik doladowania turbiny takze moze miec wplyw na spalanie?
Czy kupujac vida u majfrendow bede w stanie skasowac licznik dpf(auto go posiada wg vin)
Auto bylo podlaczane tylko do elm(brak serwisu volvo blisko mnie) i wykazane bledy tylko swiec zarowych.
Przy ruszaniu komp pokazuje czesto 99.9l a w inne dni 60l
Spalanie w miescie to 15-17l a na trasie 10-12 przy 120-140km/h
Bede wdzieczny za kazda pomoc
-
ruszko1
- 2 bieg
-
- Posty: 36
- Dołączył(a): 29 lis 2016, o 23:22
- Model: V50
- Silnik: 2.0d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Lubuskie
przez JacSwi » 7 lut 2017, o 09:03
Zaczynał bym od tematu filtra cząstek,jeśli jest zapchany popiołem po wypalaniach to motor ma prawo tyle palić,do tego pytanie czy poziom oleju rośnie.
Co do kompa,ja mam na programie Delphi i ogarnia wszystkie auta do 2015r.
Daj znać jaki przebieg i czyma filtr,co ze stanem oleju.
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez ruszko1 » 7 lut 2017, o 09:22
Przebieg z licznika 197tys ale mysle ze przynajmniej 230tys olej jest ok. Dpf niemam jak sprawdzic i tez nie bardzo wiem od czego zaczac
-
ruszko1
- 2 bieg
-
- Posty: 36
- Dołączył(a): 29 lis 2016, o 23:22
- Model: V50
- Silnik: 2.0d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Lubuskie
przez JacSwi » 7 lut 2017, o 09:57
Jeśli ma około 200 tyś to filtr jest do wymiany (życie filtra to 140-180 tyś km). Powinien podać z pozycji kompa że ma zapchany fitr.
A czy wiatrak chłodnicy działa mimo że zimno?
Tak wysokie spalanie cieżko uzyskać nawet jak jest kilka usterek w jednym momencie.
Rozumiem że auto ma moc,tylko to szarpanie i spalanie.
Na zimnym silniku możesz mieć wyższe spalanie ale to do momentu złapania tych 50-60st,dalej powinno być normalnie.
A jeszcze jedno,czy auto faktycznie tyle pali (sprawdzane było po tankowaniu z kilometrami) bo może to defekt pomiarów.
Jeszcze przepływka może dawać podobne objawy,a na kompie jest oki.
Tyle że przepływke to już mechanik może obadać (jak bystry).
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez JacSwi » 7 lut 2017, o 10:00
Z tego Delphi możesz wszystko z autem i DPF robić,tyle że samo kasowanie licznika nic nie da bez wymiany filtra(są już zamienniki za rozsądną kasę).
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez ruszko1 » 7 lut 2017, o 10:18
Poltora zbiornika na trasie starczylo na 700km. Auto ma moc normalnie. Wiatrak chlodnicy szczerze nie wiem czy sie zalacza ale temp jak dojdzie do 90 to trzyma a czasami zejdzie troche ponizej nawet
A mozesz podac namiar na te delphi i zamienniki filtra ?
-
ruszko1
- 2 bieg
-
- Posty: 36
- Dołączył(a): 29 lis 2016, o 23:22
- Model: V50
- Silnik: 2.0d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Lubuskie
przez JacSwi » 7 lut 2017, o 10:34
Jak możesz adres poczty podać,albo na priv napisz.
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
Powrót do Mechanika DIESEL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości