Switch to full style

Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

Instrukcje napraw, modyfikacji, dane serwisowe, wideoporady, fotorelacje, namiary na zaufane warsztaty... tu nie pytamy jak coś zrobić, ale opisujemy jak coś zrobiliśmy
Odpowiedz

Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

1 sie 2016, o 00:15

Witam.
Miałem problem z zaciętą blokadą kierownicy, co skutkuje niemożliwością odpalenia i jazdy autem. Spędziłem sporo czasu szukając rozwiązania tańszego niż aso, a okazało się, że to typowy i częsty problem. Napisałem więc poradnik, który mam nadzieję, że się komuś przyda.
http://przeklej.org/file/Rj4Ceg/Blokada.kierownicy.V50.pdf

Re: Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

2 sie 2016, o 11:16

O tak, takiego poradnika właśnie szukałem, miałem bardzo podobny problem, dzięki wielkie.

Re: Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

13 wrz 2016, o 10:42

:ugeek: :geek:

Re: Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

3 sty 2017, o 09:16

Witam,

Proszę o ponowne umieszczenie poradnika, bo plik został usunięty ze strony...

Re: Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

3 sty 2017, o 09:43

Poniżej reupload:
Kod:
https://www.easypaste.org/file/M1CmogBH/Blokada.kierownicy.V50.pdf?lang=pl

Re: Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

4 wrz 2017, o 17:11

Witam, mam podobny problem, można prosić o reupload instrukcji :)

Re: Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

18 wrz 2017, o 09:41

Witam
czy udostępnił by ktoś poradnik ?? Auto stanęło bez ostrzeżenia na szczęście na swoim podwórku. Objawy się zgadzają. będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Re: Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

12 gru 2017, o 20:48

:ugeek:

Re: Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

13 kwi 2018, o 14:30

Działacie na swoje ryzyko. Koszt wymiany rygla volvo V50 2.0 D 2010 z programowaniem 1200 zł. Kupno starego nic nie da nie da się zaprogramować. Ja kupiłem stary na allegro za 40 zł dla obudowy. W blokadzie przepalają się styki przekaźnika za 30 zł, do kupienia w TME, na allegro miał inne wymiary. Symbol Tyco v23086 c2001 a403. Orginalnie jest A303, jednak jest to zamienne. Spokojnie do przelutowania na płytce - 10 nóżek, bez ingerencji w oprogramowanie. Można od razu sprawdzić mechanikę tj silniczek i ślimak. Jedyny problem to rozebranie obudowy tego badziewia, dlatego kupiłem drugie, można rozwiercic zagięte punkty. jestem w trakcie, dam znać jak zrobię. Ten przekaźnik przepala sie też w innych autach.
Przy demontażu i do czasu podpięcia kluczyk ze stacyjki.

PS. Są różne modele przekaźników w blokadach, niektóre ciężko dostać. Mam kilka szt zapasowych 2 rodzaje. Auto hula bez zacięć

Re: Zacięta blokada kierownicy V50 poradnik

16 cze 2018, o 17:26

Witam
Chcę opisać jak to było z moim Autem:
Wsiadam do samochodu odpalam silnik, ruszam z pod domu i już na prostej tuż przed zakrętem nagle brzdęk i kierownica zablokowana, brak możliwości ruszenia kierownicą i odstawienia samochodu na skraj drogi. po włożeniu kluczyka słychać akcję silnika blokady jednak nic to nie dawało. Sporo czytania oglądania materiałów w necie rozebrałem pod kierownicą plastyki i wiertarką z kątowym uchwytem dorwałem się do blokady kierownicy, na allegro kupiłem pierwszy jaki się natrafił zestaw kolumna kierownicza z blokadą.

nie powiem że łatwo jest to rozebrać ale jak już się udało okazało się że tej język blokady który jest wysuwany przez ślimak ma odłamane oba boczne wypusty które trzymały go w ślimaku więc potrzebowałem z nowego tylko ten element i tak też zrobiłem. co do kompatybilności elektroniki można odczytać numer z swojego i poszukać na aukcjach identycznego numeru wtedy obejdzie się bez programowania ale można też wy lutować eprom z swojego i wlutować do nowego albo też zrobić jak ja wymienić tylko to co się popsuło i nie ruszać elektroniki

Pozdrawiam Gal
Odpowiedz