[Pytanie ogólne] Zakup V50 z 2.4 D5

Dział dla przyszłych właścicieli S40 lub V50. Tutaj można wklejać linki do samochodów z ogłoszeń ze wszystkich serwisów. Można też zadawać nurtujące Was pytania o S40 i V50. Bez konieczności rejestrowania się.

Powrót do Porady przed zakupem

Postprzez mrk69 » 30 gru 2017, o 23:16

Cześć, od niedawna noszę się z zamiarem zakupu auta z silnikiem D5. Mój szwagier ma V70kę z takim motorem, ale ja nie potrzebuje aż takich gabarytów. Przeglądałem kilkanaście stron z opiniami o V50, ale myślę, że jako użytkownicy powiecie mi najwięcej.
Wiem, że to model siostrzany z Focusem i Mazdą3 ale ta buda najbardziej mi leży, dlatego już się zafiksowałem na ten model. I teraz parę pytań:
Czy przy zakupie sprawdzać coś w szczególności? Jakie są usterki które powtarzają się w wielu V50? Czy bać się aut z przebiegami w okolicach 200k km? Mam do wydania 20k zł na auto. W handlu samochodami niestety cena nie zawsze równa się jakości, szczególnie gdy kupuje się auto od handlarza. Jak uważacie, czy za tę cenę można kupić sprawne auto z D5 w wersji momentum lub ewentualnie summum czy raczej będzie to mechaniczno elektroniczny złom w wersji momentum lub summum? Z góry dzięki za odpowiedzi :-)
Ostatnio edytowano 31 gru 2017, o 12:00 przez mrk69, łącznie edytowano 2 razy
Poszukiwania D5 mode on :-)
mrk69
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 gru 2017, o 22:56
Model: V50
Silnik: 2.4 D5 Summum
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez JacSwi » 31 gru 2017, o 11:22

Szukałem dla siebie D5 ale u nas bya wtedy S40 "salon PL,od właściciela", V50 znalazłem kilka w DE, ale tak 5 tyś Euro za 06r (mowa o ofertach prywatnych).
Motor dobry, 200 tyś to nie jest kłopot dla tego silnika, do 800 tyś powinien polatać (z jakimiś drobnymi naprawami),mało palący w trasie,miasto też w granicach rozsądku, tylko w porównaniu z V70 jest bardzo mocmo upchany,nawet jakieś lekkie zmiany robili z alternatorem i skrzynią.
Co do ogólnej budowy V50, słabo wypadają fabryczne amortyzatory i łożyska (w moim odczuciu boją się dużych prędkości), ja wymiemiłem na SKF i będę wracał do FAG, tylne reklamowane są co 6-7 mieś w mim aucie (SKF puszczają na uszczelnieniu ).
Środek zrobiony z dobrych materiałów,wygodny fotel kierowcy, moim zdaniem ciasnawe auto, z zewnątrz wygląda na bardziej przestronne.
Plus to że części zawieszeniowe możesz kupować od Forda czy Mazdy i jest sporo ofert na aukcjach internetowych.
I ja niestety odradzam kupno u handlarza,wiem co reanimują i jakie auta kupują gdzie i jak je kręcą.
Wczoraj oglądałem C3 z 11r, panie do małych poprawek lakierniczych, kilka zaprawek ledwie, a auto miało zdjęte 70 tysi z liczmika i cała prawa strona lakierowana i szpachlowana.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 426
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez andrzej300 » 1 sty 2018, o 20:48

200 tys km to i tak przebieg okazja z tym silnikiem w tym budżecie
ale ludzie w pl nie wszyscy to rozumieją co to jest mały przebieg, normalny przebieg ,duży i bardzo duży przebieg
jak dla mnie w 10 letnim aucie przebieg rzędu 200 tys. to przebieg nieduży..wręcz mały bym napisał
jeżeli miałby 600 tys to byłby przebieg duży
mowa oczywiście o przebiegach udokumentowanych i oryginalnych
andrzej300
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25 lis 2017, o 19:40
Model: V50
Silnik: 1.8
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez mrk69 » 1 sty 2018, o 22:57

Dzięki za odpowiedzi :-) faktycznie jest taka "magiczna" bariera u nas przed zakupem czegoś co najechało 200 tys. z hakiem, ale działa tylko w momencie zakupu, bo gdy przeciętny Kowalski kupi auto z przebiegiem 170 tys. i najeździ te 40, 50 tys. to jakoś w ogóle go stan licznika nie kole w oczy. Na dobrą sprawę to zaledwie 60 km dziennie, przez 10 lat :-)
Poszukiwania D5 mode on :-)
mrk69
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 gru 2017, o 22:56
Model: V50
Silnik: 2.4 D5 Summum
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez JacSwi » 1 sty 2018, o 23:00

Auto z motorem zasilanym ON biorą ludzie którzy dużo jeżdżą, owszem są auta mało gonione z dieslem, ale to perełki.
Szukam teraz C3 tak z 10r i te ściągnięte przez naszych handlarzy są tańsze jak na zachodzie, cuda normalnie.
Sprawdzone na S60 D5 186PS (albo coś koło tego) 800 tysi miał nalatane i głowica,blok,korba oryginał, oleju ubywało i owszem, ale lało się z uszczelnień silnika.
Auto nadal jeździ i czasami zrobi focha nowej właścicielce, no ale ponad 800 tysi więc ma prawo.
200 dla D5 to można powiedzieć że dotarta i ułożona dopiero.
Myślę że warto poszukać auta z takim motorem, ale namawiam na prawilne Volvo, V70, S60, mniej upchane są tam te motory, co będzie mmiej szokujące dla mechanika.
No i komfort inny, a pakowność jaka.V50 jest ciasne,ale to moje odczucie.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 426
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mrk69 » 2 sty 2018, o 00:38

Faktycznie V70 ma miejsca sporo i w drugim rzędzie siedzeń przy ponad 180cm wzrostu nie mam problemu kopaniem kierowcy po plecach. Jest jedno ale. O ile przód spoko o tyle tył w 70 wygląda jakby go ktoś siekierą odciął. Sedany mi się nie podobają i kombiaka kupuje wyłącznie pod względem wyglądu a nie wożenia cegieł lub ziemniaków na targ :-) Aktualnie mam Lagunę I generacji Grandtour po lifcie i nigdy właściwie bagażnika nie wykorzystałem...po prostu podobała mi się bardziej niż liftback :-)

A wracając do tematu. Jak wygląda sprawa z FAP, turbo i dwunastą. To będzie mój pierwszy własny diesel więc dlatego pytam. Mój szwagier kupił V70KĘ z D5 z 2005 roku za ok. 16 tys. Na liczniku 250 tys. i miesiąc po zakupie turbo zdechło.

Sprawa kolejną to automat współpracujący z tym silnikiem. To są te same co w V70? Każdy straszy kosztami awarii takiej skrzyni, ale nie słyszałem o problemach w V50.
Poszukiwania D5 mode on :-)
mrk69
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 gru 2017, o 22:56
Model: V50
Silnik: 2.4 D5 Summum
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez JacSwi » 2 sty 2018, o 09:28

Z FAP/DPF jest kłopot jak robisz krótkie trasy, po tych 200-250 tyś i tak musisz już rozglądać się za zamiennikiem, są już w dość realnych cenach, żywotność turbiny to też okolice 250 tyś, ale to też już koszty dość znośne,sprzegło to już indywidualnie raczej bo dużo zależy od tego czy miasto i jak używane, na pocieszenie benzyniaki też mają taki wynalazek (model T5).
Co do automatu, nie wiem, ale pewnie wkładali Aisina (jeśli tak to co 100 tysi olej trzeba zmieniać) a to raczej trwałe skrzynie.
Kłopot w tym że większość aut ma w momencie ściągania do PL grubo ponad 350-400 tysi i jest skorygowana do 170-200 tysi, i chyba to jest przyczyną psioczenia na auta że słabe jakościowo.
Widzę co ludzie kupują,jak czyste to już dobrze. Fakt jak to dobrze dbają o auta na zachodzie to już mitologia, naprawy są kosmicznie drogie i większość aut jeździ aż padnie,jak padnie to export.
O tym świadczy cała masa np.V50 2.0d i 1.6d z uszkodzonym wtryskiwaczem lub turbo wystawionych na sprzedaż w DE.
JacSwi
4 bieg
4 bieg
 
Posty: 426
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mrk69 » 14 sty 2018, o 08:21

Wczoraj zakupiłem swoje V50. Jest to D5 w automacie z 2006 roku. Wersja summum, jasna skóra w środku, kolor granatowy. Na liczniku 290k km. Kupiony od osoby prywatnej, wszystko śmiga jak trzeba. Lata na 0W40 i co najważniejsze nie ma FAPa. Dzięki za pomoc w wyborze:-)
Poszukiwania D5 mode on :-)
mrk69
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 gru 2017, o 22:56
Model: V50
Silnik: 2.4 D5 Summum
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez Kajtek » 14 sty 2018, o 15:12

gratulacje i bezawaryjnej jazdy..
Kajtek
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 102
Dołączył(a): 28 sty 2016, o 23:47
Model: v50
Silnik: 2.0 Diesel
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: southampton.GB


Powrót do Porady przed zakupem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości