zamiana lamp v50 z H7 na D2S xenon ?

Instrukcje napraw, modyfikacji, dane serwisowe, wideoporady, fotorelacje, namiary na zaufane warsztaty... tu nie pytamy jak coś zrobić, ale opisujemy jak coś zrobiliśmy

Powrót do Zrób to sam

Postprzez kielbasssa » 23 lut 2016, o 11:55

witam chcialbym prosto i szybko zmienic oswietlenie w swoim volvo v50 z 2004 roku nadmienie iz posiadam lampy na zarowce h7 czyli zwykle zarowki zwyklej lampy ( dla tych ktorzy zaczna mi rzucac paragrafami posiadam spryskiwacze reflektorow ale nie mam autopoziomowania i tak wiem ze to nie legalne teoretycznie) chcialbym zamienic je na ori lampy xenon z zarowka xenonowa D2S z v50 czy instalacja ze zwyklych reflektorow bedzie pasowala do tych xenonowych i czy kostka bedzie pasowala? robil moze ktos cos podobnego?
kielbasssa
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26 sty 2016, o 00:05
Model: V50
Silnik: 2.4 Pb
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Stargard

Postprzez mr-fix.pl » 24 lut 2016, o 12:32

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba reflektory xenonowe używały innego pinu w kostce niż halogenowe.
Do tego halogeny nie są zasilane stałym 12V tylko sygnałem modulowanym (PWM), który jest w stanie po pewnym czasie zniszczyć przetwornice.
Następna rzeczą będzie brak czujnika na wahaczu do poziomowania lamp - nie wiem czy bez niego lampa będzie w stanie się odpowiednio ustawić.
Kolejną rzeczą będzie konflikt wyposażenia (xenon) z oprogramowaniem samochodu (powinien być inny przełącznik świateł, sprawdzanie przepalonej żarówki odbywa się na innej zasadzie niż w halogenie...)
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez kielbasssa » 26 lut 2016, o 07:19

oki dzieki za podpowiedzi, duzo roznic jest widze zeby sie tego podjac zostanie mi przemyslenie nad tzw HIDem
kielbasssa
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26 sty 2016, o 00:05
Model: V50
Silnik: 2.4 Pb
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Stargard

Postprzez mr-fix.pl » 27 lut 2016, o 11:58

kielbasssa napisał(a):oki dzieki za podpowiedzi, duzo roznic jest widze zeby sie tego podjac zostanie mi przemyslenie nad tzw HIDem


Jak wrzucisz HID, to dalej masz zasilanie PWMem, więc po czasie zniszczy się przetwornica. Do tego często są raportowane problemy z modułem wycieraczek, który zaczyna przy HIDach szaleć.
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez kielbasssa » 4 mar 2016, o 15:17

czyli co na bank cos sie popsuje? to moze takie cos ?

http://allegro.pl/zarowki-philips-h7-wh ... 73265.html
kielbasssa
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 15
Dołączył(a): 26 sty 2016, o 00:05
Model: V50
Silnik: 2.4 Pb
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Stargard

Postprzez Miszel » 4 mar 2016, o 18:19

Na bank to nie, ale jakieś ryzyko jest zawsze. Ja puki co używam i jestem zadowolony. A co do Philipsów i innych białych żarówek to cudów nie oczekuj barwa będzie bielsza, ale to ksenonów oczywiście nieporównywalna. Za to ich żywotność jest znacznie krótsza niż zwykłych i jak pociągną rok to dobrze. Jak mało jeździsz to może ze 2 lata przeżyją. Mi ostatnio padły i się przesiadłem właśnie na HID. Przy soczewkach nie jest to takie zło. Innych nie oślepiają, a świecą zdecydowanie lepiej od zwykłych żarówek H7.
Moja S-ka...

Sprzedam parę gratów do VOLVO i nie tylko - klik...

VIDA - odczyt i kasowanie błędów Białystok i okolice - kontakt: volvo_parts@o2.pl
Miszel
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 596
Dołączył(a): 8 lut 2015, o 11:11
Model: S40
Silnik: 2,4i
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Białystok

Postprzez furman » 7 mar 2016, o 10:35

Miszel napisał(a):Mi ostatnio padły i się przesiadłem właśnie na HID. Przy soczewkach nie jest to takie zło. Innych nie oślepiają, a świecą zdecydowanie lepiej od zwykłych żarówek H7.


A możesz podesłać link? Bo ja się zastanawiam nad takim zestawem ale nie wiem co wybrać.
furman
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:53
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Miszel » 7 mar 2016, o 18:50

Konkretnie to: http://allegro.pl/cyfrowy-zestaw-hid-xenon-ac-slim-can-bus-lago-24h-i5302747972.html zaleta taka, że przetwornice slim mieszczą się w lampie także cały zestaw upchnięty w środku przedliftowej lampy bez jakichkolwiek modyfikacji czy dziurawienia lamp pod wyprowadzanie przewodów. W każdej chwili bezinwazyjnie mogę zdemontować i założyć z powrotem zwykłą żarówkę.
Moja S-ka...

Sprzedam parę gratów do VOLVO i nie tylko - klik...

VIDA - odczyt i kasowanie błędów Białystok i okolice - kontakt: volvo_parts@o2.pl
Miszel
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 596
Dołączył(a): 8 lut 2015, o 11:11
Model: S40
Silnik: 2,4i
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Białystok

Postprzez furman » 8 mar 2016, o 12:11

Fajnie. Dzięki za linka.
Barwę wziąłeś 4300K czy 6000K? Jaki efekt?
furman
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 25
Dołączył(a): 6 lis 2015, o 20:53
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez artek » 8 mar 2016, o 14:49

Wszystko pięknie, ładnie, tylko tego zestawu nie wolno używać do codziennej jazdy na drogach publicznych. Mowa oczywiście o lampach halogenowych, bo do ksenonów jak najbardziej. Jak ktoś ma szczęście, to pojeżdzi dłużej......do pierwszej kontroli drogówki. :lol:
Swoją drogą jestem ciekawy jak auta nie przystosowane do tych żarówek przechodzą badania techniczne. Chyba, że badania przeprowadza jakiś niekompetentny Czesiu i dla niego żarówka to żarówka, ważne, że świeci.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Następna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość