silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Powrót do Mechanika DIESEL
przez tulko » 3 cze 2020, o 08:45
Cześć,
W tematyce Volvo jestem świeży.
Kupiłem V50 które było krótko po przeglądzie "zerowym" po przejechanych około 2000 km przy do hamowaniu auto, mocniejszym skręceniu zapala się kontrolka oleju. Dolałem 1 litr i na chwile był spokoju, po około 400 km problem się ponowił i dolałem kolejny 1 litr. Po pokonaniu około 600 km problem występuje ponownie.
Miał już z was ktoś ten problem ? Wiecie jako go rozwiązać ?
-
tulko
- 1 bieg
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 3 cze 2020, o 08:39
- Model: v50
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rok produkcji: 2008
- Lokalizacja: Gdańsk
przez JacSwi » 3 cze 2020, o 17:22
A mam takie pytanie, czy przed dolaniem tego litra, był sprawdzany poziom na bagnecie?
Litr to duża dolewka, ten silnik mieści około 3,5L.
Nie plami nigdzie?
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez tulko » 9 cze 2020, o 13:33
No i tutaj jest zagdka, bagnet przed pierwsza uzpelnieniem był na minimum. Niestety nie zostawia też po sobie plamy.
-
tulko
- 1 bieg
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 3 cze 2020, o 08:39
- Model: v50
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rok produkcji: 2008
- Lokalizacja: Gdańsk
przez JacSwi » 24 cze 2020, o 10:07
To jeśli tak się sprwa ma, to będzie chyba koniec turbiny, albo silnika.
Może być że ma pozapiekane pierścienie, bo ktoś tak dbał o wymiany i jakość oleju
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez tulko » 25 cze 2020, o 10:32
Oki. Zrobiłem test że suchym kartonem i po dobie jest mała plama pod silnikiem. Jakie są koszty wymiany powyższego w przypadku najgorszego scenariusza?
-
tulko
- 1 bieg
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 3 cze 2020, o 08:39
- Model: v50
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rok produkcji: 2008
- Lokalizacja: Gdańsk
przez JacSwi » 25 cze 2020, o 11:24
Turbinę kupowałem w CerMotor chyba około 1300zl, plus przewód olejowy około 150,
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez JacSwi » 25 cze 2020, o 20:15
Trzeba by zdjąć pokrywę zaworów ( ten plastik ) i zobaczyć czy jest dużo szlamu i takiego zapieczonego oleju, dwa to zobaczyć ile oleju jest w układzie dolotowym przed i za turbiną.
Ja mam ponad 300 na takim motorze, i coś tam się poci przy misce olejowej ( nie mam czasu tego zrobić) i na 10 tyś dolewam około 0,5l ( Motul 5W30 norma Forda 913), do tego u mnie auto jak ruszy to robi minimum 700km jednorazowo.
-
JacSwi
- 5 bieg
-
- Posty: 652
- Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
- Model: V50
- Silnik: 1.6d
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Warszawa
przez tulko » 14 lut 2021, o 18:44
Może się komuś przyda na przyszłość. Wymiana popychaczy poprawiła stan auta
-
tulko
- 1 bieg
-
- Posty: 5
- Dołączył(a): 3 cze 2020, o 08:39
- Model: v50
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rok produkcji: 2008
- Lokalizacja: Gdańsk
Powrót do Mechanika DIESEL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości