[2.0D 136KM 03-07] zbyt wysokie spalanie V50 2.0D

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez jagodaaa1981 » 26 sty 2016, o 16:05

Witam
ostatnio zaniepokoiło mnie zbyt wysokie spalanie mojej wołowinki :)a mianowicie 10,2 l/100km, silnik 2.0D 136km, wiem wiem że jest zima itp, chociaż obecnie temperatura jest ok jak na zime. Wymieniłem swiece żarowe przed zimą, filtr powietrza nowy, wtryski spr, filtr dpf wycięty, no i nie jezdze z właczoną klimą, ale oczywiście z nawiewem. Może macie jakieś rady, wskazówki, które pomogą rozpocząć trop :D
jagodaaa1981
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5 gru 2015, o 21:00
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Łódź

Postprzez piotrekk1214 » 26 sty 2016, o 19:10

Sprawdź działanie sondy lambda. Być może , ze źle dawkuję paliwo.
piotrekk1214
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 5
Dołączył(a): 6 sty 2016, o 14:28
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Zamość

Postprzez jagodaaa1981 » 28 sty 2016, o 23:13

wracam do tematu, bo jeszcze nie zdążyłem zająć sie tematem , ale spalanie srednie wciąż rośnie-dzis ponad 12l/100km :( Zadna kontrolka sie nie pali....
jagodaaa1981
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 17
Dołączył(a): 5 gru 2015, o 21:00
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Łódź

Postprzez ruszko1 » 24 lut 2017, o 23:18

witam

I jak udało sie rozwiązać wysokiego spalania? obecnie tez dopadło to mego łosia i nie wiem od czego zaczac
ruszko1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 36
Dołączył(a): 29 lis 2016, o 23:22
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez ruszko1 » 25 lut 2017, o 10:52

Czyli sprawdzic mowisz najpierw test przelewowy? A wymiana polega tez na programowaniu czy obejdzie sie bez tego?
ruszko1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 36
Dołączył(a): 29 lis 2016, o 23:22
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez JacSwi » 25 lut 2017, o 11:10

W 2.0 z tego co pamiętam musisz przypisać dawki,te słynne wpisywanie nr.,czyli do regenerowanych wtryskiwaczy muszą być podane nowe wartości,jak wpiszesz nr fabryczny a faktyczne nastawy będą inne naprawa traci sens.
Pierwsze pytanie,jest filtr? Czy usuniety?
Żeby auto lejąc paliwo osiągneło takie wartości spalania przy poj.2L to z wydechu ropą powinno walić,a poziom oleju po 1000 tyś km wychodził by bagnetem.
Czy to wartości po sprawdzeniu km/L czy z kompa,sprawdzane było jak się ma jedno do drugiego.
Ja do swojej taczki (ma 212t) dałem z tej serii Liqy Moly (niby profesional line) dodatek i pomogło,troszkę spadł ze spalaniem,równiej chodzi, kolega w Mazdzie6 też widzi lekką poprawę,ale może to złudzenie.
Daj znać o filtrze,i jak sprawdzasz ile pali.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez ruszko1 » 25 lut 2017, o 17:19

sprawdzane było na trasie w ilości litrów dolewanych do pełna wiec wychodzi prawidłowo tak jak pisalem póltora zbiornika na trasie 700km przy jezdzie 120-140km, olejem faktycznie śmierdzi do okola samochodu jak i w środku czasami zaleci ale to chyba ze gdzieś w silniku pluje olejem na gorące elementy ale dziwne ze nawet na zimnym to czuć (chyba ze to spaliny)

Filtr według VIN jest na pokładzie i nie był wycinany.

czyli rozumiem najpierw spisac te wartosci ze starych wtryskow aby je pozniej przypisac do innych czy tak?
sam tego ogarnial nie bede tylko pytam aby w razie czego zapytac mechanizatora czy w ogole wie jak i co robic bo w mojej okolicy pelno fachowcow "wszystko da sie zrobic"
ruszko1
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 36
Dołączył(a): 29 lis 2016, o 23:22
Model: V50
Silnik: 2.0d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez JacSwi » 25 lut 2017, o 18:13

Spokojnie. Jeśli jest filtr to jaki przebieg?,prawdopodobnie jest całkowicie zablokowany i auto podejmuje próby wypalania.
U mnie w taczce 1.6 jak zaczyna wypalać to czuć paliwem z wydechu.Jak był zapchany to 9 bez problemu brał.
Zostaw wtryski w spokoju,egr do czyszczenia lub wymiany,no i filtr. Tylko pytanie czy wymiana,czy poprawianie fabryki,są już zamienniki w dość znośnej cenie.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 25 lut 2017, o 19:00

W dziale elektryka masz kody jakie podaje auto,po rozszyfrowaniu zacznij od EGR, ja kiedyś przy czyszczeniu kolektora dolotowego powypinałem wtyczki z 2 czujników na dolocie, auto weszło samoczynnie w tryb wypalania, prawdopodobnie awaria EGR powoduje próby wypalenia(podaje wtedy bardzo dużo paliwa).
Zacznij od tego,filtr możesz profilaktycznie czymś przeczyścić (są środki do tego),a wtryski sobie odpuść.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 25 lut 2017, o 19:06

I dokładnie sprawdź kable w wiązkach,sprawdź czy gdzieś przy wtyczkach nie zgniły,ewentualnie przekaźniki,możesz zrobić czyszczenie BCM (chyba tak to się zowie) pod nogami pasażera,kolega Mr-Fix wstawił fajny filmik jak to zrobić.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość