silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod
Powrót do Mechanika DIESEL
przez siwy » 25 lut 2015, o 20:45
witam mam problem stalem sie szczesliwym posiadaczem volvo v50 lecz auto powyzej 160 km/h traci moc podpiecie pod komputer pokazalo przeplywomierz zostal wymieniony filtr powietrza wymieniony niestety autko dalej dochodzi do 160 i czar pryska dalej sie nie rozpedza pedal w podloge a tu cisza czy to moze byc ewentualnie filtr paliwa prosze o porady i podpowiedzi
-
siwy
- na luzie
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 lut 2015, o 20:37
- Model: V50
- Silnik: 2.4 D5
- Rok produkcji: 2006
przez katalizator » 1 mar 2015, o 16:19
Ja przy silniku 2.0 136KM też miałem taką sytuację. Dochodził do 160km/h i dalej nie mógł. Nie odpowiem Ci jednoznacznie, ale zacząłbym od zacinającego się EGRa bo problem wynika ze złej dawki paliwo/powietrze a może dokładniej z gęstości powietrza na którą jednoznacznie wpływ ma EGR. Jak się przejedziesz, zgaś auto niech ostygnie, potem na zimnym sprawdź ręką czy EGR jest w domyślnej pozycji "zamknięty". Jeśli uda Ci się go domknąć tzn że był zacięty i nadaje się do wymiany (koszt 600zl) lub regeneracji (koszt 250zl). Zakładam, że w Twoim silniku jest też EGR elektromechaniczny. Gdyby nie EGR to MAF. (nie wiem czy aby w przypadku wypalania filtra cząstek też może być taka sytuacja).
-
katalizator
- 3 bieg
-
- Posty: 220
- Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
- Lokalizacja: Łódź
- Model: v50
- Silnik: 2.0 D4204T
- Rok produkcji: 2007
przez PePe » 17 lis 2015, o 21:19
Witam, jakis czas temu tez stałem sie posiadaczem V50 D5 i mam podobny problem jeszcze latem w trasie udało mi sie 210km osiagnac i nic potem sie nie dzialo az jakies 2mies temu znowu chcialem szybciej pojechac i dotarłem do 180km i po jakis 2min przy tej predkosci wyswietlila mi sie informacja "wymagany serwis silnika" i troche sie zdziwilem bo auto weszło jakby w tryb awaryjny nawet o strartu zatrzymanego nie mialo mocy ale jak juz sie ochłodził i zgasiłem silnik od ponownego strtu było prawie juz w normie tylko ze max prędkość to 160-170 km/h bylem u mechanika to wymienil jakis czujnik ale nic nie pomoglo i teraz czekam zeby sie umowic bo mowil ze mozeto byc jeszcze swieca zarowa ale klopotu z odpalaniem auta nie mam. Jesli ma ktos odpwiedz na moje zdarzenie to czekam z niecierpliwoscia moge bardziej wyjasnic co sie dzieje jesli potrzeba
-
PePe
- na luzie
-
- Posty: 1
- Dołączył(a): 17 lis 2015, o 20:59
- Model: V50
- Silnik: D5
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Poznań
przez siwy » 3 gru 2015, o 21:19
problem rozwiazany ciegno przepustnicy
-
siwy
- na luzie
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 25 lut 2015, o 20:37
- Model: V50
- Silnik: 2.4 D5
- Rok produkcji: 2006
przez Robsonek01 » 17 cze 2021, o 22:45
Witam, mam podobny problem i chciałem się upewnić: objawem był brak reakcji pedału gazu przy prędkościach ok. 170 km/h oraz błąd "wymagany serwis silnika" i wymiana cięgna przepustnicy rozwiązało problem? Czy po drodze wymieniłeś jeszcze inne elementy?
-
Robsonek01
- na luzie
-
- Posty: 1
- Dołączył(a): 17 cze 2021, o 22:43
- Model: V50
- Silnik: 2.0 D 136 KM
- Rok produkcji: 2006
- Lokalizacja: Grzegorz
Powrót do Mechanika DIESEL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość