[2.4D5 180KM 03-07] 160km/h brak mocy

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez siwy » 25 lut 2015, o 20:45

witam mam problem stalem sie szczesliwym posiadaczem volvo v50 lecz auto powyzej 160 km/h traci moc podpiecie pod komputer pokazalo przeplywomierz zostal wymieniony filtr powietrza wymieniony niestety autko dalej dochodzi do 160 i czar pryska dalej sie nie rozpedza pedal w podloge a tu cisza czy to moze byc ewentualnie filtr paliwa prosze o porady i podpowiedzi
siwy
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 lut 2015, o 20:37
Model: V50
Silnik: 2.4 D5
Rok produkcji: 2006

Postprzez katalizator » 1 mar 2015, o 16:19

Ja przy silniku 2.0 136KM też miałem taką sytuację. Dochodził do 160km/h i dalej nie mógł. Nie odpowiem Ci jednoznacznie, ale zacząłbym od zacinającego się EGRa bo problem wynika ze złej dawki paliwo/powietrze a może dokładniej z gęstości powietrza na którą jednoznacznie wpływ ma EGR. Jak się przejedziesz, zgaś auto niech ostygnie, potem na zimnym sprawdź ręką czy EGR jest w domyślnej pozycji "zamknięty". Jeśli uda Ci się go domknąć tzn że był zacięty i nadaje się do wymiany (koszt 600zl) lub regeneracji (koszt 250zl). Zakładam, że w Twoim silniku jest też EGR elektromechaniczny. Gdyby nie EGR to MAF. (nie wiem czy aby w przypadku wypalania filtra cząstek też może być taka sytuacja).
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez PePe » 17 lis 2015, o 21:19

Witam, jakis czas temu tez stałem sie posiadaczem V50 D5 i mam podobny problem jeszcze latem w trasie udało mi sie 210km osiagnac i nic potem sie nie dzialo az jakies 2mies temu znowu chcialem szybciej pojechac i dotarłem do 180km i po jakis 2min przy tej predkosci wyswietlila mi sie informacja "wymagany serwis silnika" i troche sie zdziwilem bo auto weszło jakby w tryb awaryjny nawet o strartu zatrzymanego nie mialo mocy ale jak juz sie ochłodził i zgasiłem silnik od ponownego strtu było prawie juz w normie tylko ze max prędkość to 160-170 km/h bylem u mechanika to wymienil jakis czujnik ale nic nie pomoglo i teraz czekam zeby sie umowic bo mowil ze mozeto byc jeszcze swieca zarowa ale klopotu z odpalaniem auta nie mam. Jesli ma ktos odpwiedz na moje zdarzenie to czekam z niecierpliwoscia moge bardziej wyjasnic co sie dzieje jesli potrzeba
PePe
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17 lis 2015, o 20:59
Model: V50
Silnik: D5
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Poznań

Postprzez siwy » 3 gru 2015, o 21:19

problem rozwiazany ciegno przepustnicy
siwy
na luzie
na luzie
 
Posty: 3
Dołączył(a): 25 lut 2015, o 20:37
Model: V50
Silnik: 2.4 D5
Rok produkcji: 2006

Postprzez Robsonek01 » 17 cze 2021, o 22:45

Witam, mam podobny problem i chciałem się upewnić: objawem był brak reakcji pedału gazu przy prędkościach ok. 170 km/h oraz błąd "wymagany serwis silnika" i wymiana cięgna przepustnicy rozwiązało problem? Czy po drodze wymieniłeś jeszcze inne elementy?
Robsonek01
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17 cze 2021, o 22:43
Model: V50
Silnik: 2.0 D 136 KM
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Grzegorz


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość