Wszystko o amortyzatorach, sprężynach, układzie kierowniczym, końcówkach, drążkach itp.
15 mar 2023, o 17:30
Witam, posiadam V50 2.0 D 150 KM z 2012, od jakiegoś czasu odczuwam bicie na kierownicy podczas rozpędzania się z małych prędkości. Wymieniłem sprężyny przód, półosie obie strony, ogólnie całe przednie zawieszenie jest sztywne. Poduszki na silniku i skrzyni są w porządku. Koła wyważone, sprawdzone czy są proste i zamieniłem tylne koła na przód. Ciągle to samo, może ktoś miał podobny problem, może podzieli się swoim doświadczeniem. Pozdrawiam.
28 kwi 2023, o 22:55
Bicie na kierownicy podczas rozpędzania się może być spowodowane przez kilka różnych czynników:
- Usterki mechaniczne: Wibracje i wstrząsy na kierownicy mogą wynikać z uszkodzeń zawieszenia lub układu kierowniczego. Uszkodzone elementy, takie jak amortyzatory, drążki kierownicze, czy koła wahacza, mogą powodować nieprawidłowe zachowanie się kierownicy podczas rozpędzania się z małych prędkości.
- Niskie ciśnienie w oponach: Opony z niedostatecznym ciśnieniem mogą wpłynąć na stabilność pojazdu i wpłynąć na wibracje i uderzenia na kierownicy. Dlatego ważne jest, aby regularnie kontrolować ciśnienie w oponach i w razie potrzeby je pompować.
- Niewyważone koła: Nierównomierne rozmieszczenie masy w kołach może powodować drgania, które odczuwane są przez kierowcę jako wibracje i uderzenia na kierownicy. Niewyważone koła należy wyważyć w warsztacie.
- Nieprawidłowe ustawienie geometrii zawieszenia: Nieprawidłowe ustawienie geometrii zawieszenia może wpłynąć na zachowanie się pojazdu, w tym na wibracje i uderzenia na kierownicy. Geometrię zawieszenia należy sprawdzić i poprawić w razie potrzeby.
17 maja 2023, o 23:14
Jak masz problemy z utrzymaniem toru jazdy to zacznij od sprawdzenia stanu opon jak i zawieszenia. Wszystko możesz załatwić tutaj
https://autoopony.com/ bo to specjaliści jeśli chodzi o wyposażenie aut jak i ich serwisowanie. Mogą też nabić klimatyzację czy też przechować twoje opony. Idealny partner do takich zadań.
25 maja 2023, o 09:39
Mój szef miał podobny problem. Umówiłam go z mechanikiem
Ferrari Katowice, który szybko znalazł przyczynę usterki. W jego przypadku okazało się, że problemem były źle wyważone koła. Mechanik szybko ogarnął temat, a ja miałam okazję nieco zapunktować u szefa. Dobrze jest znać ogarniętych mechaników, oj dobrze.
27 maja 2023, o 12:11
No ja już na naszym forum dowiedziałem się wiele praktycznych porad i wskazówek np.
http://www.machowa-lancut.pl/urzadzenia ... metrii-kol tutaj poczytałem o tym jak istotna jest geometria kół oraz jakich urządzeń używać, aby to wszystko dobrze i precyzyjnie ustawić. Jednak bezpieczeństwo jest najważniejsze.
7 cze 2023, o 00:56
Może to tylko kwestia wymiany drążków?
7 cze 2023, o 14:37
Jak kierownica odskakuje podczas jazdy to źle wywarzone koła są przy zmianie opon ktoś źle zrobił
tu poprawią tak jak ma być
https://omt-serwis.pl/usluga/dowazanie- ... mochodzie/
24 lip 2023, o 03:11
Z takimi sprawami nie ma żartów, udaj się do mechanika
4 wrz 2023, o 19:05
Podobnie jak przedmówca uważam, że nie można z czymś takim zwlekać.
2 lis 2023, o 14:27
Może odpadł Ci odważnik na feldze i stąd masz uczucie tego bicia?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.