[2.0D 136KM 03-07] Drży samochód przy przyspieszaniu z niskich obrotów

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez wojtello84 » 14 mar 2015, o 14:28

Witam Wszystkich.
Mam problemik z V50 2.0 D, nie wiem co jest powodem telepania, drżenia całego samochodu.
Zmieniłem dwumase, sprzegło, koncówki drążków, olej w skrzyni, poduszki pod skrzynia bo byla kompletnie rozwalona, półoś prawą i dalej telepie.
Dzsiaj jechalem i na niskich obrotach 1300-1600 obotów na piątym biegu samochodem zaczeło dosłownie telepać, skrzynia telepać dość mocno,czuje sie tez drgania przy przyspieszaniu, sciąga mi samochodów rownież w prawo chociaz wywazanie kul bylo robione, felgi są ok, opony nowe i zbierznośc zrobiona.
Wynalazlem na youtubie podobny przypadek ale nie w Volvo tylko w Sceniku ze podczas przyspieszania albo jazdy pod gorke telepało całym samochodem okazało się w tamtym przypadku że poduszka pod skrzynia była jakas nieoryginalna i powodowalo to drgania, co myslicie o takim rozwiązaniu czy macie inne pomysly co moze byc nie halo.
Dzieki za info z góry
wojtello84
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 sie 2014, o 10:19
Model: v50
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez krupa24 » 15 mar 2015, o 18:37

Telepie przy dodawaniu gazu czy na puszczonym pedale tez? U mnie przyczyna telepania był przegub wew prawy rozsypal sie, znalazlem na alledrogo przegub nowy ale polatalem niecaly miesiac i rozsypal sie tak samo he. Oryginalna uzywana polos zalatwila sprawe
krupa24
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 29
Dołączył(a): 14 cze 2014, o 18:37
Model: v50
Silnik: 2.0 d
Rok produkcji: 2006

Postprzez pawelwaw84 » 16 mar 2015, o 19:22

Dokładnie, telepanie przy przyspieszaniu to głównie problem z przegubami wewnętrznymi. Dodatkowo polecam zmienić styl jazdy na powyżej 1600 obrotów. Jak potrzebujesz konkretnie przyspieszyć to redukcja do takiego biegu żeby było min. 2000obr. i wtedy gaz w podłogę i asfalt zwinięty. Jeśli ktoś się zastanawia czemu to polecam wsiąść na rower i z najwyższego biegu jak najszybciej się rozpędzić (i uwaga, bo od przeciążeń może pęknąć łańcuch)...
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez wojtello84 » 20 mar 2015, o 16:45

dziwi mnie to ze zmienilem polos i dalej drzy, przed wymiana dwumasy i sprzegla tego nie bylo chybaze jakis idiota pseudo mechanik popierdzelil montaz pogubil cos, nie wiem juz czego mam sie czepic aby to drzenie naprawic,
wojtello84
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 8
Dołączył(a): 4 sie 2014, o 10:19
Model: v50
Silnik: 2,0 D
Rok produkcji: 2005

Postprzez pawelwaw84 » 20 mar 2015, o 17:40

No tak, ale półosie są dwie... a jak tak pogrzebać po forach to częściej jednak problemy są z przegubem wewnętrznym lewej półosi.
Sprzedam:
Komplet opon zimowych 205/55R16
Nakrętki zabezpieczające do alufelg.
Szczegóły na priv
pawelwaw84
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 207
Dołączył(a): 20 paź 2013, o 16:50
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2004

Postprzez katalizator » 4 kwi 2015, o 19:54

Nikt nie wspomniał o łożysku na prawej półosi w miejscu gdzie półoś jest przymocowana do bloku silnika. Nie wiem czy wymieniając prawą półoś wymieniłeś na nową, używaną i co z tym łożyskiem? Poducha rozwaliła się od tego rzucania silnikiem.

Swoją drogą ktoś mówił, że ten silnik lubi wysokie obroty i to jest prawda. Spalanie wcale nie jest większe a dłużej pochodzi dwumasa, przeguby i panewki. Z mojej obserwacji wynika, że bieg należy zmieniać przy takich obrotach by tuż po zmianie na wyższy bieg silnik miał obroty co najmniej 1600-1700. Wtedy nie ma tego efektu "przeciążenia" wyraźnie słyszalnego i odczuwalnego.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 212
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez arturo90 » 3 lut 2017, o 13:11

Panowie mam pytanie. W internecie dostępne są praktycznie tylko przeguby wewnętrzne do 1,6D. Do 2,0D słyszałem, że pozostaje serwis. Orientuje się ktoś może czy pasuje przegub od Focusa? Do Focusa są dostępne w internecie.
arturo90
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lut 2017, o 13:03
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: WLKP

Postprzez JacSwi » 3 lut 2017, o 13:49

Ale Focus 2.0d może być z innym motorem niż PSA.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 644
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 3 lut 2017, o 13:51

Z tego co widzę w katalogu części to jest przegub zewn. Koszt około 160zl
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 644
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez arturo90 » 3 lut 2017, o 14:19

Mowa jest o przegubie wewnętrznym
arturo90
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 6
Dołączył(a): 3 lut 2017, o 13:03
Model: V50
Silnik: 2,0D
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: WLKP

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości