[1.6D 110KM 03-07] Falujące obroty V50

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez wlod2007 » 9 kwi 2021, o 22:19

Witam,
jestem tutaj nowym członkiem i po pierwsze chciałby się przywitać.
Więc do rzeczy,wożę się Volvo V50 1,6D z 2005 roku i od pewnego czasu dopadła mnie taka oto przypadłość.
Auto faluje obrotami jak jest zimny i na biegu jałowym,jak się rozgrzeje wszystko jest ok. Zaprowadziłem do autoryzowanego serwisu Boscha
i myślałem,że oni rozwiążą problem,ale nic z tego.Wymienili EGR,plus przepływomierz,wyczyścili turbinę i dalej problem z obrotami.
Dlatego postanowiłem skorzystać z forum z nadzieją,że ktoś miał podobny problem,i podpowie co może być przyczyną którą opisuję.
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
Pozdrawiam
Wlod2007
wlod2007
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 kwi 2021, o 22:08
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez JacSwi » 10 kwi 2021, o 15:48

Witaj, a czy pewien jesteś że to silnik?
W tym aucie potrafi wariować elektronika, i robić takie rzeczy.
Kolega z forum zrobił filmik dostępny na YT, czyszczenie BSI, zacznij od tego, ja do tego używam LiqyMoly ElektricKontakt.
Oczywiście jeśli to tylko kwestia zegarów, a silnik pracuje równo.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wlod2007 » 11 kwi 2021, o 12:32

Dzięki za sugestie,ale wg. mechanika odstawia awarie mechaniczną,tylko nie może nic namierzyć po podpięci pod kompa pokazywał awarie EGR-a zamontował nowy i nic,dalej to samo.
wlod2007
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 kwi 2021, o 22:08
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez JacSwi » 11 kwi 2021, o 19:13

Niestety kolego w tym FordoVolvoPSA trzeba robić kalibrację po wymianie EGR, najlepiej Vidą, czy robił taki zabieg.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wlod2007 » 12 kwi 2021, o 09:44

Witam,
pewnie dziwnie to zabrzmi ,ale co to jest ta kalibracja.
wlod2007
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 kwi 2021, o 22:08
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez JacSwi » 13 kwi 2021, o 06:52

Trzeba zgrać wszystko w jedną całość, różnie określają, adaptacja, kalibracja, u mnie najlepszy efekt był po zrobieniu adaptacji całego DTSc, robione było Vidą.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez JacSwi » 13 kwi 2021, o 06:56

W wielkim skrócie, komputer auta ma widzieć zakres pracy zaworu.
A czy mechanik robił test przelewowy wtryskiwaczy?
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez wlod2007 » 13 kwi 2021, o 09:43

Mechanik stwierdził,że wtryski są w porządku,nie mam problemu z odpaleniem silnika tylko na postoju i w trakcie jazdy.
Dziwne jest to,że gdy samochód osiągnie temperaturę silnika 90 stopni,to problem znika.Ciekawostką jest to,że np.gdy wyjadę rano z garażu,i auto jest nierozgrzane delikatnie się dławi i czuć w kabinie spliny.
wlod2007
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 9 kwi 2021, o 22:08
Model: V50
Silnik: 1,6D
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez kazik33332 » 13 kwi 2021, o 19:20

Może państwa zainteresuje mega ciekawy artykuł http://motoryzacyjna.com.pl/podstawowe- ... dpf-i-fap/ .Sam ten artykuł przeczytałem i bardzo dużo się dowiedziałem.
kazik33332
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 4 sie 2020, o 18:57
Model: er3
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: warszawa

Postprzez JacSwi » 13 kwi 2021, o 19:29

No to prawdopodobnie poszły podkładki na wtryskach, to taka typowa usterka tego motoru (HDI), zobacz czy w okolicach wtryskiwaczy nie ma oleju, i czy wtryskiwacze są dokręcone.
Wada tego modelu silnika, lubujące się wtryskiwacze, koszt części około 200/250PLN, i jeśli będziesz ruszał wtryski, to kup podkładki miedziane 2.4mm ( fabrycznie 1.8 albo 2.0), to grupa PSA przewidziała takie jako "lepszy" zamiennik, i wszystko weź od PSA, żadne z InterCars ( robiłem u siebie i zamienniki klękały po 3 miesiącach, oryginalne PSA chodzą i dają radę), jeśli będzie kłopot z dostępem, pisz na priv podam kontakt i wyślą.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Następna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość