mocniejsze hamulce do V50 T5 przedlift

Optyczny i mechaniczny. Pomysły, realizacje, porady, problemy związane z tuningowaniem podzespołów auta

Powrót do Tuning

Postprzez Arik » 15 kwi 2022, o 08:48

Hej,

mocno zastanawiam się nad zwiększeniem siły hamowania w moim V50 T5.

Problemy które chce zmniejszyć lub rozwiązać:
- przy szybszej jeździe i częstym hamowaniu z większej prędkości, pojawia się odczucie tzw "masła" na pedale gazu - za mała siła hamowania i zdarza się nie wyhamować - trzeba pomagać mocno skrzynią biegów,
- brak stabilnego hamowania z prędkości +160 km/h do 0 - traci moc hamowania przy 60-70 km/h
- szybkość reakcji hamulca jest ok - asystent hamowania radzi sobie ładnie. Nie podoba mi się czas od naciśnięcia pedału hamowania do pełnego zadziałania hamulca - tutaj też do polepszenia.

Mam OEM hamulce.

Czy kojarzycie, co można założyć i pasuje P&P, co polepszy siłę hamowania?
od czego zacząć/jakie są możliwości, szczególnie od budżetowych rozwiązań do większych kosztów?
1. przewody w stalowym oplocie?
2. co z tarczami?
3. zaciski?

Będę wdzięczny za podzielenie się wiedzą :)
Arik
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 lip 2021, o 22:05
Model: V50
Silnik: T5 260 KM 400Nm
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Buk

Postprzez Arik » 29 kwi 2022, o 12:19

Czy zna ktoś rozwiazanie na wzmocnienie hamowania w T5?
Arik
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 lip 2021, o 22:05
Model: V50
Silnik: T5 260 KM 400Nm
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Buk

Postprzez torrka » 22 lip 2022, o 10:30

Najlepiej to chyba zacząć od nowych klocków, bo może to jest problemem :D W drugiej kolejności zaciski.
__________________
https://kapitanremont.pl/szpachlowanie-tradycyjne-czy-maszynowe-co-wybrac
Ostatnio edytowano 26 sty 2024, o 11:04 przez torrka, łącznie edytowano 1 raz
torrka
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 91
Dołączył(a): 6 lis 2020, o 11:18
Model: c70
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: warszawa

Postprzez Arik » 3 paź 2022, o 17:06

Myślę, że każde klocki do użytkowania drogowego, przy hamowaniu 160-0 będą się podobnie zachowywały.

mam Ferodo DS Performance.

czytam na zagranicznych forach coś o zaciskach z XC90 I, może ktoś montował? jakaś różnica istotna w sile hamowania?
czy pasuje od czegoś jeszcze, i jaki rozmiar felg wchodzi na większe zaciski? czy ma ktoś doświadczenie/info?
Arik
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 7
Dołączył(a): 14 lip 2021, o 22:05
Model: V50
Silnik: T5 260 KM 400Nm
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Buk

Postprzez loraa » 27 sty 2023, o 18:06

Tak naprawdę ja się akurat za bardzo na tych rzeczach nie znam, ale jestem zdania, że właśnie wiele cennych informacji zawsze znajdziemy w sieci. W każdym razie sama niedawno czytałam na stronie https://motoss.pl/artykuly-motoryzacyjn ... -w-antyku/ kiedy tak naprawdę trzeba wymienić hamulce w antycznym samochodzie. takie porady są akurat dla mnie bardzo ważne.
loraa
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 1182
Dołączył(a): 17 sty 2020, o 06:01
Model: boss
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: tarnów

Postprzez bartoo30 » 6 lut 2023, o 07:43

W moim ciągniku też ostatnio pojawił się problem z hamulcami i okazało się, że problem leżał w wadliwych zaciskach. Szukałem różnych ofert i udało mi się trafić na http://klemax.pl/category/354797/knorr-sb6--sb7.html taki sklep. Wydawało mi się, że cenowo to dobrze wygląda więc postanowiłem zrobić zamówienie i nie pomyliłem się. Cena faktycznie tutaj idzie w parze z jakością, dlatego polecam Wam zerknąć.
bartoo30
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 1375
Dołączył(a): 24 sie 2019, o 10:37
Model: SV
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Tuning

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość