[1.6D 109KM 07-] Nierówna praca silnika, stuki piski

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez kamil455 » 20 kwi 2022, o 10:35

Witam,
Od dłuższego czasu zmagam się z doprowadzeniem do ładu swego Volvo (V50, 1.6 109kuca lift). Na początku był problem z ciśnieniem, mocą. Odcinało moc przy mocniejszym depnięciu. Zregenerowane turbo, DPF. Problem nie zniknął. Wymieniony przetwornik ciśnienia, przepływomierz, uzupełniony plyn FAP, czujnik DPF. Auto zabrane do drugiego mechanika, bo problem nie znikał. Okazało się, że nieszczelny jest intercooler więc znów trzeba było regenerować DPF. Do tego pewnego dnia auto w ogóle nie odpalilo ( padnięty EGR)+ dalej nie miało odpowiedniego ciśnienia i wywalało błędami. Wymieniony EGR na nowy ( oryginał) + wiązka czujnika temperatur spalin.
Auto odebrane, moc jest, ciśnienie jest, ale przy odpaleniu pomału wkręca się na obroty. Czasem nim zatrzęsie, czasem coś zapiszczy, czasem nierówno pracuje i wydaje mi się że trochę głośniej niż wcześniej zanim to wszystko zaczęło się sypać. Dodam, że przy wyższych obrotach wszystko chodzi jak należy
Czy ktos z was kojarzy co jeszcze może mu dolegać?
kamil455
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20 kwi 2022, o 10:33
Model: V50
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Białystok

Postprzez kamil455 » 20 kwi 2022, o 11:30

Dzisiaj zaobserwowałem jeszcze takie jakby cykanie spod silnika przy jeździe ze stałą prędkością 60/80. Z tym że nie zawsze
kamil455
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20 kwi 2022, o 10:33
Model: V50
Silnik: 1.6
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Białystok


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości