[2.0D 136KM 03-07] Nierówna praca zimnego silnika - filmik

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez ratol90 » 8 wrz 2017, o 19:38

Witam
Jako że sam pisałem w tym temacie z powodu nierównej/dziwnej pracy silnika 2.0 D to powiem co zrobiłem w swoim aucie. Po zakupie auto na zimnym silniku nie pracowało idealnie mówiąc w skrócie. W aucie wymieniłem oczywiście olej, rozrząd, dwumase ze sprzęgłem i uszczelniaczem wału, wszystkie filtry . Dodatkowo wymieniłem też przepustnice i elektrozawór podciśnienia sterujący egr i przepustnicą, zalałem też na pół baku 2 opakowania preparatu do czyszczenia układów diesla i dopiero po tych naprawach auto zaczęło pracować prawidłowo na zimnym silniku. Być może komuś się ta wiedza przyda.
Pozdrawiam.
ratol90
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 maja 2017, o 17:06
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Płock

Postprzez artek » 8 wrz 2017, o 19:59

Też co jakiś czas leję preparat STP-formuła do diesla, ale jedna flaszka na cały zbiornik i wydaje mi się, że silnik ma o wiele lepszą kulturę pracy. Wg. producenta tego preparatu powinno się go dodawać co 2000 km.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez ratol90 » 9 wrz 2017, o 13:57

Tez używałem raz stp ale w serwisie boscha polecili mi ten preparat https://www.ucando.pl/p/dodatek-do-pali ... 8D2HR-3470. Gość powiedział że leją dwa opakowania na 20 litrów ropy w baku i w ten sposób przywrócili do normy niejeden silnik.
ratol90
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 14
Dołączył(a): 27 maja 2017, o 17:06
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Płock

Postprzez oktawian1 » 28 lip 2019, o 12:10

Witam. U mnie jest to samo. Do czasu nie zlapania temperatury silnika lekko trzesie cala budą. Pozniej ustaje. Na szczescie obroty szybko wchodzą i nie latają. Bylem podpiąć pod kompa i faktycznie okazało sie ze EGR nie domyka się. Natomiast mechanik zauważył ze mam nie wszystkie te same wtryski. Kupilem ten damochod dokladnie 15.07.2018 i okazalo sie ze ktos wymienil jeden trysk. 3 sztuki mają oznaczenie 4 a ostatnia od strony zbiorniczka chłodnicy ma oznaczenie 5. Mechanik powiedział ze to moze miec wpływ na prawidłową pracę. I oto wlasnie chcialem was zapytać czy nie powinienem wymienić tego wtrysku na nr 4?
oktawian1
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 lip 2019, o 12:01
Model: V50
Silnik: 2.0D 136KM
Rok produkcji: 2004
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Bolivia » 3 wrz 2019, o 18:58

Dzięki za taki pouczający filmik, ja również znalazłam artykuł na temat budowy silnika samochodowego https://prostaodpowiedz.pl/ wyczytałam wiele ciekawych informacji, o których wcześniej nie miałam pojęcia. Silnik to jeden z najważniejszych elementów samochodu, będący jego swoistym sercem.
Avatar użytkownika
Bolivia
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 wrz 2019, o 18:56
Lokalizacja: Warszawa
Model: C30
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość