[2.0D 136KM 03-07] ADM Ready kody DTC

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez pitbull03 » 4 sty 2015, o 13:28

Witam!
Mam do was szybkie pytanie. Usunąłem FAP mechanicznie i programowo. Wyczytałem że można sprawdzić w ukrytym menu w aucie obecność DPF w błędach DTC i tam wyskoczyło ADM Ready jak to interpretować? Czy po usunięciu programowym powinna być tam taka wartość? Czy ADM wogóle powinno nie być? Czy ktoś z kolegów po usunięciu FAP programowym może zerknąć czy w aucie ma taką pozycję? Czy coś jest nie tak. Z góry dzięki. Pzdr
Volvo V50, 2.0D, 136KM, 2006r.
Avatar użytkownika
pitbull03
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 paź 2014, o 22:23
Lokalizacja: Warszawa
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez katalizator » 4 sty 2015, o 22:45

Jak mówiłem, mam wycięty dpf i mam w ukrytym menu moduł ADM Ready (ADDITTIVE DOSING MODULE)
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007

Postprzez pitbull03 » 5 sty 2015, o 00:16

Czyli powinien być widoczny ADM po usunięciu programowym czy nie? o to jest pytanie. Sprawdźcie jak u was to wygląda po usunięciu DPF. Dzięki za info katalizator.
Volvo V50, 2.0D, 136KM, 2006r.
Avatar użytkownika
pitbull03
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 paź 2014, o 22:23
Lokalizacja: Warszawa
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez mr-fix.pl » 5 sty 2015, o 16:51

Usunięcie programowe (czyli wyłączenie funkcji DPFa w komputerze pojazdu) czasem jest zastępowane przez instalację emulatora DPF. Emulator symuluje obecność filtra, czyli udaje (oszukuje komputer), że DPF jest w samochodzie i ma się dobrze (nie wymaga wypalania lub przechodzenia w tryb awaryjny).
Avatar użytkownika
mr-fix.pl
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 617
Dołączył(a): 30 maja 2013, o 11:02
Model: C30
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2007

Postprzez pitbull03 » 6 sty 2015, o 00:09

Czyli po usunięciu programowym bo takie podobno zrobili w menu kodow DTC nie powinno być ADM Ready tak?
Volvo V50, 2.0D, 136KM, 2006r.
Avatar użytkownika
pitbull03
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 31
Dołączył(a): 5 paź 2014, o 22:23
Lokalizacja: Warszawa
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2006

Postprzez jajeczny » 27 gru 2020, o 07:57

odgrzewam temat :)
mam to samo pytanie, bo kupiłem v50 1.6d 16v, co do którego poprzedni właściciel podejrzewa, że fap został wycięty przez handlarza podczas importu z belgii, ale również pokazuje mi adm ready.
Samochód jest tak przyjemny na trasie, że zamierzam robić nim wycieczki do niemiec, więc próbuję ustalić czy grozi mi jakiś mandat i niemiecka laweta, czy mogę być spokojny.
jajeczny
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 lis 2019, o 21:02
Model: v50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez JacSwi » 28 gru 2020, o 18:12

Kopci?
Jak nie, to na jakiej podstawie masz mieć problemy.
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez jajeczny » 19 kwi 2021, o 22:55

nic nie kopci, ale nie chciałbym kiedyś mieć niemiłej niespodzianki i zapłacić np. 2 tysiące euro, kiedy nowy filtr fap z węgliku krzemu (droższy niż z kordierytu) można dostać już za niecałe 2 tys. pln. Zresztą spodziewam się, że kiedyś i u nas zaczną to weryfikować na stacjach diagnostycznych, więc prędzej czy później będzie trzeba się tym zająć.
jajeczny
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 lis 2019, o 21:02
Model: v50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: olsztyn


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości