[2.0D 136KM 03-07] 2.0 HDI 136km Kręci nie odpala. B.niskie ciśnienie w listwie

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez Asdzronk » 6 wrz 2016, o 16:56

Witam serdecznie.

Mam problem z silnikiem 2.0 136km w Volvo V50.

Auto po nocy nie odpaliło.
Brak kodów błędów.
Żeby wykluczyć cofające się paliwo podałem paliwo bezpośrednio do pompy WC z wężyka i lejka, podłączyłem komputer i kręciłem. Ciśnienie na zasobniku wynosiło 2100hPa (czyli 2 bary- jakieś 100razy za mało). Wyciągnąłem pompę WC. Kręciłem nią na stole i nie było zasysania, więc ją rozebrałem. Jedna łopatka po części ssącej ukruszona, reszta dość mocno wytarta i sporo opiłków w całej pompie. Kupiłem używaną pompę (wraz z zaworem zasilającym oraz zaworem ciśnieniowym). Pompa wyciągnięta z odpalającego silnika (ponoć). Po zamontowaniu drugiej pompy auto odpaliło. Chodziło z 2minuty i zgasło. Od tej pory odpala jedynie na plaka. Podmieniłem czujnik położenia wału i wałka- na nic. Wymontowałem wtryski i zawiozłem do sprawdzenia na maszynie. 3 z 4 wtryskiwaczy do wymiany, więc kupiłem komplet 4 nowych wtryskiwaczy (http://allegro.pl/volvo-s40-v50-v70-s80 ... 26776.html). Wyczyściłem zbiornik paliwa, obudowę filtra paliwa i wymieniłem sam filtr. Podczas kręcenia czujnik na zasobniku pokazuje ciśnienie 1700-4000hPa.
Zawory ciśnieniowe i zasilające sprawdzone na oporność- oba zestawy OK.
Sprawdzona wiązka od zaworów do bezpiecznika oraz od zaworów do jednostki sterującej- OK. Wtyczki rozebrane, wyczyszczone, a piny podoginane.
Sprawdzone wiązki od wtryskiwaczy do jednostki sterującej - OK.
Sprawdzona wiązka od czujnika ciśnienia na szynie do sterownika silnika - OK.
Podmieniony czujnik ciśnienia na szynie na podobny czujnik od Citroena Berlingo. Ciśnienie po odpaleniu na plaku od 4000hPa rośnie do 8000hPa (czyli 8bar).

Próbowałem kręcić raz na odpiętym zaworze zasilającym, a raz na odpiętym zaworze ciśnieniowym- zero poprawy. Wyczytałem o zaworach nominalnie otwartych lub zamkniętych po odłączeniu zasilania i chciałem to sprawdzić.
Po podłączeniu wg komputera oba zawory poruszają się (% się zmieniają).
Jeden wtryskiwacz mam wyciągnięty z głowicy i podpięty na zewnątrz - nie otwiera się (no bo w sumie jakby śmiał przy takim ciśnieniu na szynie) a z przelewów nie leci paliwo.
Po odpaleniu na plaku popuszczam nakrętki na wtryskach i paliwo sika dość mocno.

Nie wiem już co sprawdzać. Skończyły mi się koncepcje, więc proszę o pomoc.
W układzie CR podmieniłem już wszystko oprócz jednostki sterującej.
Zaczynam się zastanawiać na trzecią pompą WC lub jednostką sterującą.
Dziwi mnie ciągły brak kodów błędów.
Asdzronk
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 6 wrz 2016, o 16:55
Model: V50
Silnik: 2.0 136km
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Wlkp

Postprzez Maniekhl25 » 5 wrz 2020, o 15:58

Witam,
czy udało się Panu rozwiązać ten problem.
Obecnie mam podobny.
Maniekhl25
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5 wrz 2020, o 15:56
Model: s40
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez MrMaker18 » 28 cze 2021, o 09:12

Witam, czy udało wam się rozwiązać problem? Co było przyczyną?
Pozdrawiam
MrMaker18
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28 cze 2021, o 09:10
Model: V50
Silnik: 2.0 D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Maliszew


Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości