DPF i wszystko co z nim związane - wszystkie modele

silnik, zawieszenie, dolot, wydech, mechanizmy... ...zakładając temat pamiętaj, aby w swoim profilu uzupełnić informacje o silniku oraz r. prod

Powrót do Mechanika DIESEL

Postprzez JacSwi » 13 cze 2019, o 22:44

Regeneracja fabrycznego, albo zamienniki ale bardzo dobrego producenta, ja wpakowałem nasz krajowy, cena atrakcyjna bo w okolicy 850 PLN, radość krótka, rozsypał się w drobne, nie dał rady wytrzymać jazdy po 1000 km non stop.
I musiałem zakupić nowy, oryginalny (dokładnie używka, ale "wyprana" i śmiga).
JacSwi
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 652
Dołączył(a): 21 wrz 2016, o 04:24
Model: V50
Silnik: 1.6d
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez filtrydpffap » 18 cze 2019, o 09:06

Ja polecam zajrzeć na tą stronę https://www.filtry-dpf-fap.pl/ Tutaj na pewno dowiesz się wszystkiego na temat filtrów, itp.
filtrydpffap
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 18 cze 2019, o 09:04
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez artek » 20 cze 2019, o 12:36

filtrydpffap napisał(a):Ja polecam zajrzeć na tą stronę https://www.filtry-dpf-fap.pl/ Tutaj na pewno dowiesz się wszystkiego na temat filtrów, itp.

A ja polecam sp..... tobie z tego forum zjebie genetyczny.
artek
5 bieg
5 bieg
 
Posty: 751
Dołączył(a): 26 lis 2014, o 14:23
Model: V50
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008

Postprzez hspencer » 5 lis 2019, o 20:38

DPF, czyli filtry cząstek stałych muszę kupić. W internecie trafiłem na stronę https://pamaku.pl/dpf-filtry-czastek-stalych-i3744.html lecz potrzebuję kogoś, kto mi fachowo podpowie, czy warto kupować w tym miejscu? Nie jestem biegłym w sprawach samochodowych i muszę się zawsze kogoś poradzić. Z góry dziękuje.
hspencer
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 lis 2019, o 20:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Model: v50
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez C5V50 » 21 lut 2020, o 23:56

Cześć

Przymiarka do wybadania przyczyny - ciągłego wypalania FAP'u. Przypadła mi naprawa tego problemu. Brat próbował ogarnąć, ale w Niemczech- troszkę? inne warunki. Nie mniej: egr- nowy, nowy soft w serwisie, nowa przepustnica, nowa przepływka, nowy czujnik różnicy ciśnień filtra i któryś elektrozawór. Różnica ciśnień na wolnych obrotach ~12/13 hPa. Po wprowadzeniu nowego filtra, dopalanie zaczyna się: 50/100km po tym fakcie. Jak wracałem z Niemiec- trasa idealne warunki- po 100km jak zaczął się dopalać, tak z przerwami co 20/30min robił to ciągle, poziom oleju oczywiście UP. Dobrze że pompką odpompowałem ciut. Nie mam interface Vida, stąd będzie moje pytanie, jakie parametry mogę odczytać ?
Które będą potrzebne do diagnozy: czy będzie tam parametr zapełnienia filtra ? czy będzie korekcja wtryskiwaczy ? średnie 10 wypaleń jaki dystans, ilość dodatku w filtrze, parametry przepływomierza.
Posiadam C5 FL z tym silnikiem tak widzę, co potrafi lexia;)
Co jeszcze szarpanie silnikiem 3 bieg ~1700 obr spalanie wg komputera 12/13 L. 5 bieg 110km/h 7,3-9 L przy równej jednostajnej jeździe. Po za tym, auto reaguje na gaz bardzo dobrze, żwawe zrywne - w końcu lżejsze pewnie z 200/250 kg niż C5.
PS. Czytając wątek, nigdzie chyba nie padł problem: jaki w C5 miałem- przy wypalaniu filtra, który nie chciał skończyć procedury dopalania. Winna była końcówka wężyka od podciśnienia, które jest obok filtru oleju. W Volvo jest ciut inaczej, końcówki są jak jeden element. Autem szarpało w czasie wypalania bardzo mocno ! dopiero dodanie gazu poprawiało proces. Bardzo przypadkowo trafiłem na usterkę, była nie do wykrycia:( - pęknięty wspomniany wężyk.
Liczę, że w przypadku Volvi będzie podobnie :) tj że przyczyną będzie prosta.
PS2. Auto w przerwie od wypalenia do wypalenia ~`0,5/1min maks spalanie w bardzo dobre, niskie ~5 l przy ~110km/h 5 bieg w normie.
C5V50
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 21 lut 2020, o 22:31
Model: V50
Silnik: 2.0Hajdi RHR
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: RSA

Postprzez sebatczew » 31 maja 2021, o 13:05

Witam. Jestem nowym posiadaczem v50 z 2
0 disel, 136 km z 2005 roku.
Mam pytanie odnośnie płynu do dpf.
Wiem że są różne kolory. Niestety ani po vin, ani że zbiorniczka czy złączek nie mogę odczytać jaki kolor. Wszystkie znaki są nieczytelne. Czy ktoś mógłby mi podesłać fotę lub napisać poprostu jaki kupić i ile płynu? Zbiorniczek jest pusty.
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam. Seba.
sebatczew
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 16 maja 2021, o 10:26
Model: V50
Silnik: 2.0 diesel
Rok produkcji: 2005
Lokalizacja: Tczew

Postprzez Lqe6h3bc » 13 paź 2021, o 21:13

dobrze o tym wiedzieć.
-
AXI card
Lqe6h3bc
na luzie
na luzie
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 paź 2021, o 13:45
Model: Opel
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Polska

Postprzez Infatyta45 » 2 cze 2022, o 13:15

Szykuje się ciekawa rozmowa na ten temat.
Infatyta45
na luzie
na luzie
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2 cze 2022, o 13:12
Model: Mode
Silnik: 23
Rok produkcji: 1999
Lokalizacja: Katowice

Postprzez franiciszek » 21 mar 2023, o 13:50

Rzeczywiście mocno tematyczna rozmowa.


_____________________________
https://otomedi.pl
franiciszek
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 mar 2022, o 11:28
Model: 23
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez torrka » 24 paź 2023, o 11:15

Co jaki czas trzeba wlewać taki płyn do wypalania DPF

_______________________________________
remonty oraz wykończenia w Poznaniu
torrka
2 bieg
2 bieg
 
Posty: 91
Dołączył(a): 6 lis 2020, o 11:18
Model: c70
Rok produkcji: 0
Lokalizacja: warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika DIESEL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości