V50 problem imo sterownik

Poszukujecie mechanika? A może coś oferujecie forumowiczom - zajrzyj tutaj

Powrót do Warsztaty, serwisy, mechanicy

Postprzez Muholll1 » 20 lut 2022, o 17:50

Witam mam problem z moją V50 2.4d5 otóż uszkodził się alternator po wymianie auto wywala błąd imo po przekroczeniu kluczyka nie pojawia się kontrolka silnika i funkcjonuje cały czas pompa wspomagania. Mam podstawowego waga i nie chce się połączyć wogule z sterownikiem silnika jestem w niemczech i nie chce płacić jak za woły wiem że w Polsce już bym miał to naprawione proszę was o radę od czego zacząć szukać czy jest jakiś bezpiecznik od sterownika , czy jak wiązki będą w porządku i padł sterownik jak kupię z takim samym numerem i przelutuje kość eeprom będzie to funkcjonować ? Proszę o jakieś rady a i jeszcze jedno moj brat jak już akumulator był założony odpiął wiązkę koło akumulatora tam gdzie są bezpieczniki i włożył zpowrotem i chyba od tego momentu zaczęła cały czas funkcjonować pompa wspomagania czy mógł tym uszkodzić sterownik proszę o pomoc przepraszam z góry za pisownię
Muholll1
na luzie
na luzie
 
Posty: 2
Dołączył(a): 20 lut 2022, o 17:30
Model: V50
Silnik: 2.4 d5
Rok produkcji: 2006
Lokalizacja: Niemcy

Postprzez noweforumvolvo » 17 maja 2022, o 12:54

Odpowiedzi szukaj na nowym Forum Volvo
Ostatnio edytowano 6 gru 2022, o 17:55 przez noweforumvolvo, łącznie edytowano 1 raz
Volvo Forum - volvo-klub.pl
noweforumvolvo
1 bieg
1 bieg
 
Posty: 11
Dołączył(a): 16 maja 2022, o 19:07
Model: S40
Silnik: 2.0D
Rok produkcji: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez katalizator » 22 maja 2022, o 21:25

Ta wiązka o której piszesz to okablowanie całego silnika, wszystkich czujników na nim się znajdujących a także pompy wspomagania. Jeśli akumulator był podłączony to lepiej jej nie odpinać. Ale problemu bym upatrywał raczej nie w odpięciu tej kostki a w uszkodzeniu powstałym podczas uszkodzenia alternatora. Miałem u siebie uszkodzony altermator, czerwony wykrzyknik i informacja bym zatrzymał auto i nie kontynuował dalej jazdy. Żeby nie narobić sobie bigosu, gdy auto było już odpalone to odłączyłem czerwony gruby kabel od klemy (kabel w kierunku rozrusznika i alternatora - nakrętka na klucz 13) pozostawiając drugi czerwony kabel zasilający instalacje elektryczną i tak przejechałem 30km na światłach postojowych w nocy na uszkodzonym alternatorze. Po wymianie alternatora wszystko było w porządku. Żadnych dodatkowych czynności nie musiałem robić.

Miałem też problem wyjącej pompy - przyczyną był moduł CEM, ale objawy były szersze - ogólnie choinka na zegarach, auto samo gasło podczas jazdy, sam ożywał :-) Przyczyna - zimny lut w module CEM. Po naprawie jest ok lecz pompę minimalnie słychać od tamtej pory już cały czas.

Bezpieczniki do sprawdzenia - skrzynka CEM nad stopami pasażera:
nr 54. Wspomaganie w układzie kierowniczym ............................... 10 A
nr 55. Moduł sterujący silnika (ECM) (5-cyl.) ................................... 10 A
nr 56. Odbiornik zdalnego sterowania, moduł sterujący
zdalnego rozpoznawania elektronicznego kluczyka ............. 20 A
nr 57. Moduł sterujący syreny .......................................................... 10 A

To tyle, nic więcej nie pomogę, nie mam doświadczenia w operacjach typowo elektronicznych.
Avatar użytkownika
katalizator
3 bieg
3 bieg
 
Posty: 220
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 18:00
Lokalizacja: Łódź
Model: v50
Silnik: 2.0 D4204T
Rok produkcji: 2007


Powrót do Warsztaty, serwisy, mechanicy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości